Dastard Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Een schone installatie houdt in dat je alles kwijt bent. Als je programma's behoudt, dan is het overduidelijk geen schone installatie. Dat snap ik, maar zelfs bij een upgrade zou ik alle (belangrijke) bestanden ergens naartoe back-uppen. Just in case. Sinds mijn vorige laptop een blauw scherm heeft gehad, heb ik direct alle bestanden op mijn externe harde schijf gezet. Dat doe ik nu nog, dus als er nu iets kapot gaat, heb ik al mijn bestanden nog aangezien er niets op m'n PC staat qua bestanden. Is geen slecht idee. Je hebt me aangezet tot zelf mijn bestanden eens te back-uppen. Heb nog een 2 TB externe schijf staan, dus ik zal eens vanavond kijken om alles er op te proppen. Reageren
Dippie Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Je kunt er overigens ook voor kiezen om twee schijven (het liefst met dezelfde opslagcapaciteit) in RAID0 te zetten. Zo komen al je bestanden op beide schijven en heb je altijd nog een back-up wanneer één schijf stuk gaat. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 (bewerkt) Na een hoop gedoe met het 'upgraden' naar de nieuwe build toch maar de setup in het ISO-bestand gebruikt. Goddank dat hij alle programma's gewoon heeft behouden. Ziet er dus echt mooi uit hé Heeft ie je muziek-collectie (bijvoorbeeld) behouden? Ik wil dus echt eens 10 uittesten maar ben bang dat'k niet maar ga kunnen downgraden en al mijn muziek verlies Alle muziek is gewoon behouden, ja. Maar ik zou inderdaad, zoals Froodoo al zegt, toch gewoon back-uppen. Ik had namelijk aanvankelijk nergens aangegeven dat al mijn programma's bewaard moesten worden (die optie kreeg ik niet eens; ik kon niet meer kiezen dan 'bestanden, instellingen en Windows-apps'). En toch bleef alles netjes bewaard. Je weet dus inderdaad maar nooit met zoiets. Altijd eerst een back-up maken, want voor je het weet blijft er toch niets behouden. Zeker als je echt vanaf een USB/dvd gaat booten en niet zoals ik deed: via het Setup-programma in het ISO-bestand. Bewerkt: 24 januari 2015 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Dastard Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Nog een vraag: kun je eigenlijk nog downgraden naar 7 dan? Anders installeer ik em' op een oude 7-pc Reageren
Froodooo Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Bij developer builds zoals deze is het meestal enorm lastig, zo niet (bijna) onmogelijk om terug te keren naar een oudere versie van Windows. Discussies daarover kun je bijvoorbeeld lezen in dit topic. Terugkeren kan wel, maar via een omslachtige methode. Heel raar is dat niet. Developer builds zijn in eerste instantie gemaakt voor - je raadt het al - developers. Het is voornamelijk voor ontwikkelaars om alvast op het nieuwe platform te kijken en bijvoorbeeld apps te maken (of hun huidige apps compatibel maken met Windows 10). Ik raad dus aan om - als je toch wilt testen - een computer te nemen die je verder nergens anders voor gebruikt. Dat is de makkelijkste - en veiligste - manier. Reageren
Dastard Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Bij developer builds zoals deze is het meestal enorm lastig, zo niet (bijna) onmogelijk om terug te keren naar een oudere versie van Windows. Discussies daarover kun je bijvoorbeeld lezen in dit topic. Terugkeren kan wel, maar via een omslachtige methode. Heel raar is dat niet. Developer builds zijn in eerste instantie gemaakt voor - je raadt het al - developers. Het is voornamelijk voor ontwikkelaars om alvast op het nieuwe platform te kijken en bijvoorbeeld apps te maken (of hun huidige apps compatibel maken met Windows 10). Ik raad dus aan om - als je toch wilt testen - een computer te nemen die je verder nergens anders voor gebruikt. Dat is de makkelijkste - en veiligste - manier. Bedankt voor de raad, maar ik weet wat een Dev build is hoor Zoals ik eerder al zei, ik ga hem wel installeren op een oude pc die 7 draait. Kan ik ondertussen eens kijken wat er allemaal vernieuwd is Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Een dezer dagen ga ik in een impulsieve bui Windows 10 installeren over m'n huidige 8.1 installatie. I guarantee it. Reageren
RoL0 Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Je kunt er overigens ook voor kiezen om twee schijven (het liefst met dezelfde opslagcapaciteit) in RAID0 te zetten. Zo komen al je bestanden op beide schijven en heb je altijd nog een back-up wanneer één schijf stuk gaat. Je bedoeld RAID1, bij RAID 0 splits je data op en ben je bij een defect van 1 van je 2 schijven álle data kwijt. Reageren
Dastard Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Een dezer dagen ga ik in een impulsieve bui Windows 10 installeren over m'n huidige 8.1 installatie. I guarantee it. Is 8.1 eigenlijk écht zo slecht? Iedereen zegt dat maar imo ik denk dat ze wat op de "i hate 8.1"-trein springen. Reageren
Nyltje Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Ik wacht wel gewoon totdat hij echt uit komt. Ik neem het risico niet, al zou ik 'm wel graag willen uittesten. Ik weet ook niet hoe het precies zit met downgraden en of je dan nog steeds je bestanden behoud. Ik wacht wel. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 24 januari 2015 Rapport Geplaatst: 24 januari 2015 Bij developer builds zoals deze is het meestal enorm lastig, zo niet (bijna) onmogelijk om terug te keren naar een oudere versie van Windows. Discussies daarover kun je bijvoorbeeld lezen in dit topic. Terugkeren kan wel, maar via een omslachtige methode. Heel raar is dat niet. Developer builds zijn in eerste instantie gemaakt voor - je raadt het al - developers. Het is voornamelijk voor ontwikkelaars om alvast op het nieuwe platform te kijken en bijvoorbeeld apps te maken (of hun huidige apps compatibel maken met Windows 10). Ik raad dus aan om - als je toch wilt testen - een computer te nemen die je verder nergens anders voor gebruikt. Dat is de makkelijkste - en veiligste - manier. Hmm, eigenlijk is het een Technical Preview voor iedereen. Daarom is hij ook extreem populair, niet alleen onder ontwikkelaars. Ook consumenten zijn massaal de Technical Preview gaan downloaden. Ik ben zelf geen ontwikkelaar (en dat zou ik ook niet willen zijn), maar ik vind het altijd leuk om voor de officiële van nieuwe software deze alvast uit te proberen. Doe ik met zowel Windows als met iOS. Natuurlijk ben ik me altijd bewust van de mogelijke problemen die zich voor kunnen doen, maar het is fijn om te kunnen helpen bij het bijschaven van een product. Bij Windows 10 is dat net zo. Windows 10 Technical Preview is gewoon voor iedereen bedoeld in principe. Daarom is het gewoon zo beschikbaar. Bij iOS is dat wat anders: je moet eerst ontwikkelaar zijn en/of je UDID laten registreren. Dan kun je legaal iOS bèta's testen. Microsoft besloot het wat makkelijker te maken, en gebleken is dat het gewoon de normaalste zaak van de wereld is om als consument een nog niet publieke versie van Windows te proberen. In mijn eigen klas zijn er ook een aantal die dit doen. Maar goed, het is ook niet voor niets een ICT-opleiding; de docent heeft zelfs besloten om voor de MBO-2 leerlingen het installeren van Windows 10 Technical Preview als extra opdracht te geven. Een dezer dagen ga ik in een impulsieve bui Windows 10 installeren over m'n huidige 8.1 installatie. I guarantee it. Is 8.1 eigenlijk écht zo slecht? Iedereen zegt dat maar imo ik denk dat ze wat op de "i hate 8.1"-trein springen. Velen zien Windows 8(.1) als een soort Windows Vista. En daar sluit ik me absoluut niet bij aan, want er is - op Windows 10 na dan - nog nooit zo'n fijne Windows-versie geweest. 8.1 draaide altijd stabieler dan Windows 7 en ik vind het qua uiterlijk allemaal wat meer van deze tijd. Windows 10 bouwt daar op verder, door het beste van Windows 7 én Windows 8 samen te voegen én features toe te voegen. Hiermee komen ze de Windows 8 fans en haters tegemoet. Een win-winsituatie dus! Wel jammer dat Windows 8 door velen gehaat wordt, maar goed... Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen het geduld heeft te wennen aan een nieuwe omgeving. Voor sommigen is Windows 8 weer juist prettiger. Mijn moeder is totaal geen tech geek, maar dankzij de tegelomgeving van Windows 8 kan ze toch de basisfunctionaliteit gebruiken. In de gewone 'desktopmodus' zou ze gelijk verdwalen, haha. xD Reageren
Big Boss Geplaatst: 25 januari 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 25 januari 2015 Je kan ook de developer preview doodleuk in een virtuele machine (bv. VMWare Player) installeren. Net zo makkelijk. Ervan uitgaande dat je nog genoeg resources (CPU, RAM) hebt, natuurlijk. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 25 januari 2015 Rapport Geplaatst: 25 januari 2015 Voor VMWare heb je wel een host nodig toch? Althans dat heeft m'n school wel. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 25 januari 2015 Rapport Geplaatst: 25 januari 2015 Is 8.1 eigenlijk écht zo slecht? Iedereen zegt dat maar imo ik denk dat ze wat op de "i hate 8.1"-trein springen. Nee hoor, ik ben wel een fan van Windows 8(.1). Reageren
dionkoffie Geplaatst: 25 januari 2015 Rapport Geplaatst: 25 januari 2015 Ik heb 8.1 een half jaar gehad. Heb net gewoon weer 7 geinstaleerd. Win 8.1 vind ik niet slecht maar ik vind het gewoon niet mooi Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.