Jump to content

Windows 10


Big Boss

Recommended Posts

  • Reacties 121
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dastard

    14

  • MegaPilot

    14

  • Grand Theft Auto TOM

    12

  • Nyltje

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Vandaag is het dus zover: Windows 10 is vandaag beschikbaar voor iedereen.

Ik zat met m'n tablet al in het insider programma, maar ik ben vanaf vandaag ook op m'n hoofd-pc overgegaan.

Jullie ook al over, of het plan om binnenkort over te stappen?

Je hoeft niet per se te wachten totdat je een melding krijgt dat je Windows 10 kan installeren. Je kan handmatig de upgrade / download starten met de door Microsoft aangeboden tool: zie hier

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je ook een clean install doen met die versie? En pakt hij automatisch de code van w7/8? Of moet je die weer opnieuw invoeren? Zo ja waar kan ik die vinden? De code heb ik nooit op papier oid gekregen bij deze laptop.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga waarschijnlijk nog een paar weken wachten. Ik ga in ieder geval wel mijn laptop al upgraden voor het volgende semester begint, maar dat is pas half september dus ik heb nog even tijd.

Kan je ook een clean install doen met die versie? En pakt hij automatisch de code van w7/8? Of moet je die weer opnieuw invoeren? Zo ja waar kan ik die vinden? De code heb ik nooit op papier oid gekregen bij deze laptop.

Dat denk ik wel en dat ben ik ook van plan. Ik heb het niet op in-place upgrades. Op de PC zit normaal een sticker met de Windows licentie. Meestal zit deze bij laptops aan de onderkant of in het batterijvak. Er zijn ook tools waarmee je je huidige Windows licentie kan uitlezen. Dit zal in veel gevallen een andere licentie zijn dan diegene die op de sticker staat omdat de laptop in de fabriek al geactiveerd was met een zogenaamde OEM License.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan je ook een clean install doen met die versie? En pakt hij automatisch de code van w7/8? Of moet je die weer opnieuw invoeren? Zo ja waar kan ik die vinden? De code heb ik nooit op papier oid gekregen bij deze laptop.

Als je gewoon de setup binnehaalt dan kan je gewoon in Windows zelf de setup starten.

In de setup krijg je de keuze:

  • Upgraden met behoud van programma's en bestanden
  • Upgraden met behoud van bestanden
  • Upgraden zonder behoud van bestanden en programma's

Als je echt een volledig "clean install" wilt doen dan zal je eerst moeten upgraden naar Windows 10. De product key verkrijgen van de Windows 10 installatie en dan gewoon een "clean" install doen.

De productcode staat sinds Windows 8 inderdaad niet meer op een sticker o.i.d. maar is de productkey ingebakken in UEFI. Er zijn tools waarmee je de producykey kan achterhalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus om het kort te houden: ik kan upgraden, alle bestanden en programma's houden, zonder een activatiecode te hoeven ingeven? Windows 10 wacht op mijn bevestiging maar ik wil zeker zijn dat ik mijn laptoppie niet naar de klere help op deze manier...

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt net beste je data voor de zekerheid back uppen, en daarna een clean install doen zodat alle troep er vanaf is. Ik weet zelf niet of je een activatiecode in moet voeren, heb zelf de upgrade nog niet gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

[afbeelding]

Ja zeg...

Lol, lekker duidelijk :clown:

Maar je bent niet de enige, er is een (mogelijke) oplossing door de community gevonden, zie deze reddit post: Something happened during my Windows 10 installation...

Dus om het kort te houden: ik kan upgraden, alle bestanden en programma's houden, zonder een activatiecode te hoeven ingeven? Windows 10 wacht op mijn bevestiging maar ik wil zeker zijn dat ik mijn laptoppie niet naar de klere help op deze manier...

Dat is correct. Zolang je een legale Windows heb kan je probleemloos en gratis upgraden. Maar zoals Ezra al zei, wil je 100% zeker zijn dan een backup maken. Maar in 99% van de gevallen moet het zonder problemen gaan.

Je kunt net beste je data voor de zekerheid back uppen, en daarna een clean install doen zodat alle troep er vanaf is. Ik weet zelf niet of je een activatiecode in moet voeren, heb zelf de upgrade nog niet gedaan.

Je kan tijdens de setup ervoor kiezen om een "clean" install doen.

Ik ben het eens aan het installeren op een virtuele machine. Ik zou toch maar eens naar de privacy instellingen kijken want er zijn wel heel veel gegevens die naar Microsoft worden verzonden.

Tijdens de setup kan je de (privacy) instellingen aanpassen, ook na de installatie is dit mogelijk.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...