Jump to content

Wesley's foto's


Wesley

Recommended Posts

Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zijn? Ben benieuwd of jullie het zien, het is best wel duidelijk trouwens:

Helikopters.

Inderdaad.. Deze waren met het blote oog bijna niet te zien. Heel toevallig zag ik dit tijdens het maken van een bocht, vliegtuigen en heli's zijn voorzien van meerdere soorten lampen: nav lights, strobe lights en anti-collision lights. Die anti-collision lights zijn knipperende witte lampjes op het vliegtuig. Erg toevallig zag ik die lampjes knipperen.

Eigenlijk is het wel grappig om te zien, dat ze best wel goed gecamoufleerd zijn.

P.S. op die 12e foto valt ook nog een heli te zien, de Lifeliner 4 (PH-MMT). Traumaheli van Noord-Nederland.

Bewerkt: door Wesley
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    15

  • _Night-Men_

    8

  • RUBENN

    4

  • TheDutchWesley

    3

Het lijken haast wel schaduwen van helikopters. Erg goede camouflage, inderdaad.

Als je de tiende foto 2 seconden eerder had genomen, had je het huis van m'n zus ook nog kunnen zien :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ik heb wel vaker een vlucht gemaakt o.a. boven Groningen-stad. Ik zal eens voor je kijken of ik daar nog meer foto's van heb, ik heb sowieso nog foto's van Beijum, Kardinge en nog meer foto's van de binnenstad.

Ik zal morgen even voor je kijken! :)

Bewerkt: door Wesley
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik zie dat die eerste foto's bij Makkum en Spannenburg gemaakt zijn, maar waar die foto's met het grote dorp/stad gemaakt zijn, is me een raadsel :puh:

Wel tof om zo eens foto's te maken en mee te mogen vliegen over een stukje Nederland. Ik heb 't ondertussen op m'n to do-lijst gezet :)

Link to comment
Delen op andere websites

Vlieg je ook wel eens over Ede? (of omstreken, of bijv. Utrecht of Amsterdam oid) Ben wel benieuwd als je daar foto's van hebt.

Daar heb ik wel eens gevlogen, of ik daar foto's van heb durf ik niet zo gauw te zeggen. Aangezien ik namelijk niet echt bij elke vlucht foto's maak. Ik zal even voor je moeten zoeken zodra ik tijd heb.

Ziet er mooi uit Wesley :)

Thanks!

Mag ik vragen wat de piloot voor systeem gebruikt? Het lijkt op een Garmin. En wat toont dit systeem?

Gaat inderdaad MEESTAL om een Garmin systeem inderdaad. Deze toont bepaalde routes/gebieden enzovoort. Je kunt het helemaal na eigen wens instellen. Wat voornamelijk voor het belangrijkste is, is dat je buiten de gecontroleerde luchtruimen blijft (tenzij je toestemming hebt om daar doorheen te vliegen). Wat je ongeveer dus ziet is het volgende:

ehgg.jpg

In het midden ongeveer zie je luchthaven Eelde, daar omheen zie je de grenzen van het gecontroleerde luchtruim (CTR), weer daarom heen zie je een Terminal Control Area (TMA). In een TMA hoef je niet persé een klaring te hebben om daardoor heen te vliegen. Eelde TMA is namelijk een klasse E luchtruim type, verkeer zoals 737's (IFR) moeten wel een klaring hebben maar propeller vliegtuigjes (VFR) niet. Daarin tegen is de Schiphol TMA een klasse A luchtruim, daar is het voor propeller vliegtuigjes (VFR-verkeer) verboden om te vliegen (note: denk aub aan de hoogtes van deze TMA's, Schiphol TMA begint namelijk pas op 1500 voet en eindigt op FL095 (9500ft), oftewel onder de Schiphol TMA mag je gerust vliegen als VFR zijnde.

Het is allemaal wat makkelijk en snel uitgelegd, maar mocht je het niet helemaal snappen, geef dan gerust een gil, dan leg ik het je helemaal uit.

Dat moet toch een geweldig gevoel geven dat vliegen? Kudo's Wesley, ik ben jaloers!

Vliegen is geweldig! Thanks by the way.

Ik zie dat die eerste foto's bij Makkum en Spannenburg gemaakt zijn, maar waar die foto's met het grote dorp/stad gemaakt zijn, is me een raadsel :puh:

Wel tof om zo eens foto's te maken en mee te mogen vliegen over een stukje Nederland. Ik heb 't ondertussen op m'n to do-lijst gezet :)

Zoals _Night-Men_ al zei, gaat het inderdaad om Groningen-stad. In mijn 1e fotoverslag zie je de vliegbasis Leeuwarden en daarbij een stukje Leeuwarden stad.

Grunn, Dippie.

Heb je nog wat foto's gevonden, Wesley?

Mijn excuses in heb het zo vreselijk druk gehad dat ik daar helemaal geen tijd voor heb gehad. Zodra ik weer bij mijn andere PC ben ga ik direct even voor je kijken!

Link to comment
Delen op andere websites

Vlieg je ook wel eens over Ede? (of omstreken, of bijv. Utrecht of Amsterdam oid) Ben wel benieuwd als je daar foto's van hebt.
Daar heb ik wel eens gevlogen, of ik daar foto's van heb durf ik niet zo gauw te zeggen. Aangezien ik namelijk niet echt bij elke vlucht foto's maak. Ik zal even voor je moeten zoeken zodra ik tijd heb.

Top, ik wacht af en ben benieuwd :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Sorry boys, ik heb geen foto's kunnen vinden. Ik heb nog een andere PC met daarop honderden tot duizenden andere luchtfoto's. Maar die PC is helaas kapot. Zodra 'ie weer gefixed is zal ik meteen even wat foto's plaatsen.

Meanwhile:

Vorige week ontdekte ik dat 2 vogeltjes een nestje hebben gebouwd in mijn tuin. Er was dus aardig wat verkeer, ze waren telkens op zoek naar voedsel. Goede reden om de camera er eens bij te pakken :D

(Deze foto's zijn niet bewerkt):

17295582780_8996bd960f_h.jpg

Originele grootte: https://c1.staticflickr.com/9/8803/17295582780_c8a0563b39_o.jpg

17481062962_7707e205dd_h.jpg

Originele grootte: https://c4.staticflickr.com/8/7727/17481062962_6f72d8bf94_o.jpg

17457162146_b7694769ad_h.jpg

Originele grootte: https://c4.staticflickr.com/8/7696/17457162146_7133fe870b_o.jpg

17482888171_3d3a51b75e_h.jpg

Originele grootte: https://c1.staticflickr.com/9/8700/17482888171_9537aa6b7a_o.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...