Jump to content

Vrouwen/meiden terugslaan?


ERRWINS

Recommended Posts

Naar aanleiding van onderstaand filmpje, ben ik benieuwd wat jullie vinden van dit onderwerp.

In mijn ogen kan een meid/vrouw een zachte tik terug verwachten wanneer ze besluit mij te slaan. Slaan doe je niet en wanneer je dit wel doet, kun je een reactie terug verwachten. Het filmpje geeft wel het foute voorbeeld natuurlijk, laten we dat voorop stellen.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6625738/f0099ca3/gezellig_stappen_in_emmen.html

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    5

  • 3L1077

    4

  • Kaitjee98

    2

  • JJ-B

    2

Top Posters In This Topic

Oh, ik ben een feminist, en ik wil iedereen gelijk aan de wet! Maar toch verdienen vrouwen meer rechten!

De questie is op zich ook gewoon redelijk simpel: slagen is not done. Of een man nu een vrouw slaat, een vrouw een man, een vrouw een vrouw of wat dan ook; vermijd het gewoon. Het is niet dat mannen geen vrouwen mogen slaan, het is gewoon dat niemand elkaar mag slaan. Zo simpel kan de wereld wel zijn, als je het ten minste wilt zien.

1387731302624.jpg

Jij niet hoor, Dutchy. <3

Bewerkt: door 3L1077
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je überhaupt iemand gaan slaan, het is volkomen zinloos en je bereikt er helemaal niks mee....

Volgens mij was die man een beetje ziek in z'n hoofd, en daarom drukte hij, die vrouw tegen de grond.

Als ik hun was, zou ik het gewoon gaan uitpraten, en niet met zinloos geweld.

Link to comment
Delen op andere websites

Vrouwen slaan doe je gewoon niet in mijn ogen. Iemand een tik verkopen kan sowieso niet, maar af en toe kun je jezelf gewoon niet onder controle houden en gebeurt het gewoon (een keer gehad) en ik ga hier dus niet hypocriet over doen. Als een meid/vrouw mij slaat probeer ik gewoon weg te lopen of tegen haar te praten en haar te kalmeren. Bij een man is het anders. Als hij me slaat kan 'ie een stomp terug verwachten, ben ik eerlijk in. Wie 'm kaatst kan 'm terugverwachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Binnen mijn werk heb ik geregeld de afweging moeten maken wel/geen geweld gebruiken, en zo ja, welke vorm van geweld. Daarbij zal ik echt geen onderscheid maken tussen man/vrouw, en zal ik ze gelijkwaardig behandelen. Het enige onderscheid maak ik bij (zichtbaar) zwangere vrouwen, die moet je met iets meer voorzichtigheid benaderen. Buiten mijn werk om zal ik nooit geweld gebruiken, enkel wanneer er sprake is van zelfverdediging/noodweer (en nee, ik bedoel niet bij donder en bliksem) en dat durf ik wel te zeggen, aangezien het tot nog toe altijd zo gegaan is. Daarnaast kan ik als politieman ook iemand aanhouden en ben ik bevoegd daarbij geweld te gebruiken. Of dat dan slim is is een tweede.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een zak zeg! Als je ruzie hebt met een vrouw hoor je dit gewoon op een volwassen manier op te lossen. Pas als de vrouw zou gaan slaan zou ik haar ook een mep verkopen maar uit het niets een trap geven en verder in elkaar beuken als het ff tegen zit in zeer triest :N

Link to comment
Delen op andere websites

Vrouwen slaan doe je gewoon niet in mijn ogen. Iemand een tik verkopen kan sowieso niet, maar af en toe kun je jezelf gewoon niet onder controle houden en gebeurt het gewoon (een keer gehad) en ik ga hier dus niet hypocriet over doen. Als een meid/vrouw mij slaat probeer ik gewoon weg te lopen of tegen haar te praten en haar te kalmeren. Bij een man is het anders. Als hij me slaat kan 'ie een stomp terug verwachten, ben ik eerlijk in. Wie 'm kaatst kan 'm terugverwachten.

Stel je voor, een vrouw/meid slaat je met de volle vuist in je gezicht. Loop je dan weg of besluit je een (zachte) tik terug te geven?

@ Eliott:

Prima voorbeeld. Die man heeft goed gehandeld aangezien de vrouw hier gewoon echt om vroeg.

Bewerkt: door ERRWINS
Link to comment
Delen op andere websites

Vrouwen slaan doe je gewoon niet in mijn ogen. Iemand een tik verkopen kan sowieso niet, maar af en toe kun je jezelf gewoon niet onder controle houden en gebeurt het gewoon (een keer gehad) en ik ga hier dus niet hypocriet over doen. Als een meid/vrouw mij slaat probeer ik gewoon weg te lopen of tegen haar te praten en haar te kalmeren. Bij een man is het anders. Als hij me slaat kan 'ie een stomp terug verwachten, ben ik eerlijk in. Wie 'm kaatst kan 'm terugverwachten.

Stel je voor, een vrouw/meid slaat je met de volle vuist in je gezicht. Loop je dan weg of besluit je een (zachte) tik terug te geven?

Om eerlijk te zijn: dan moet je gewoon de politie bellen, net zoals dat in het omgekeerde geval van iedereen logisch verwacht wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moet je snel je agressie/woede op de desbetreffende persoon uitvoeren, ongeacht het geslacht? Ik ben er zeker van dat als je getuigen hebt je zoiets kunt melden, en die persoon zijn verdiende straf op een betere manier kunt leveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou inderdaad op alle mogelijke manieren proberen om kalm te blijven. Vrouwen slaan is in mijn ogen net als schreeuwen tijdens een herdenking, dat doe je gewoon niet. Aan de andere kant, ik kan er niet écht goed over oordelen, omdat ik nog nooit door een meid in mijn gezicht ben geslagen met een vuist. Vanuit mijn huidige standpunt zeg ik dat ik nooit terug zou slaan, zelfs geen tik. En zacht is bovendien zo subjectief als wat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...