Jump to content

Vrouwen/meiden terugslaan?


ERRWINS

Recommended Posts

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ERRWINS

    5

  • 3L1077

    4

  • Kaitjee98

    2

  • JJ-B

    2

Top Posters In This Topic

Waarom moet je snel je agressie/woede op de desbetreffende persoon uitvoeren, ongeacht het geslacht? Ik ben er zeker van dat als je getuigen hebt je zoiets kunt melden, en die persoon zijn verdiende straf op een betere manier kunt leveren.

Geweld lost niets op, dat ben ik zeker met je eens. De laatste keer dat ik mijn handen voor zoiets heb gebruikt, was in groep 7. Dit komt omdat ik een hele grote emmer heb, die vrijwel niet overstroomd. Maar ik kan me indenken dat je handelt uit verbazing/verdediging.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal nooit een vrouw/dame/meid slaan, zelfs als ze het bloed onder je nagels vandaan halen.

Sowieso ben ik geen voorstander van geweld, en probeer daarom altijd alles met praten op te lossen.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

No offence, maar bij de politie duurt het veel te lang om te komen. En handelen uit zelfverdediging is iets wat mag in Nederland.

In noodgevallen kan je jezelf afweren. Als burger zou ik dan ook wegrennen wanneer ik aangevallen wordt door meer dan 1 persoon. Misschien ludiek, maar het werkt het beste. Wanneer het 1 persoon is, zal ik pogen degene met zo min mogelijk geweld (houdgrepen en balans) te arresteren (burgerarrest als burger).

Zelfs dan loop eerst naar achter, wees passief en kijk de persoon uit. Ook al heb je al een of een paar tikken ontvangen. Als de persoon te kundig is, ren ik ook gewoon weg. Passief blijven en wachten tot de politie gearriveerd is, is dan het beste. Wanneer je het niet van snelheid moet hebben, probeer naar een zo openbaar mogelijke plek te rennen (een winkel in ofzo) en schreeuw om hulp.

Zoals ik zei, wellicht ludiek. Maar dan heb je de meeste kans dat je het gerecht aan je zijde hebt en beland de gek met een beetje geluk gewoon in de cel. Daar kijk ik naar de gevechtskunde van de persoon (het risico dat ik loop), niet naar het geslacht.

Het belangrijkste is om een de-escalerende houding aan te nemen :Y

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een sukkels, die gast gaat echt nooit een vriendin krijgen. Slaan lost toch niks op en ik dus totaal zinloos. Einde discussie.

Nee, jouw bijdrage is lekker zinvol wil je zeggen..

Ontopic:

Zoals in een eerder filmpje werd vermeld vind ik dat je vrouwen gewoon terug mag slaan zodra zij erom vragen..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik nooit geweld, en wil dat ook nooit gaan doen. Tenzij het echt moet uit zelfverdediging of iets. Dan maakt het me ook geen ruk uit of ik een vrouw of man moet slaan. Ik vind het een dom idee dat mensen vrouwen niet slaan omdat het vrouwen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb een keer echt problemen gehad met een meid in de klas, waar ik zelf niet gezond mee weg zou lopen. Dat meisje kwam naar mij toe in de klas toen iedereen weg was, toen begon ze mij te bedreigen. Nadat ze dus me bedreigde, wou ze me gaan slaan. Toen heb ik haar wel weggeduwd. Toen heeft ze een stoel gepakt en wou ze me daarmee slaan, toen stond ze al voor me om die stoel tegen mijn gezicht aan te rammen. Nadat ik die stoel van haar wegtrok is de docent binnengekomen en is ze weggelopen.

Wat ik daarmee wil zeggen, en dat weten we allemaal wel, dat het niet goed is om een vrouw te slaan. Maar soms gaat iemand ook te ver in mijn ogen, wanneer een vrouw je begint te slaan, dan kan je haar beter bij je wegduwen.. Maar op mijn school (en vele anderen op het voorgezet speciaal onderwijs) wordt vechten sowieso hard gestraft. Vrouwen hebben jaren gevochten om dezelfde rechten als die van mannen. Misbruik je geslacht dan ook niet. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...