Jump to content

Recommended Posts

• Reacties 223
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Lantyz

61

• danielc

32

• need my speed

21

• Lakser_u

17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ah, ik zal 'ns kijken of ik daar een tutorial over kan schrijven zodra ik weer de beschikking heb over een netwerk.

[EDIT: Ik heb wat zit prutsen met de .mmp bestanden, en het blijkt heel simpel te zijn! Ik begin direct aan de tutorial]

Geplaatst:
Wanneer ik een tweede objective in een missie probeer te scripten gaat het al fout...

Kan je laten zien hoe je dat probeert te doen? Misschien kan ik mijn standaard-programmeerkennis er overheen laten gaan om te zien of je ergens misschien een fout maakt.

Geplaatst:

Even terug on-topic:

Ik kwam er gister achter dat het eigenlijk wel handig is om meteen vanaf het begin alle hidden faces te verwijderen :D Ik ben erg lang bezig geweest om mijn kleine stadje te optimaliseren.

Je hebt hier ook wel standaard een functie voor in de Editor, maar die verwijdert bijv. ook stukken weg die bijv, onder een brug liggen en dat wil je niet ;)

Ik vind de editor trouwens wel erg goed. Lekker simpel en doeltreffend!

Geplaatst:
Kan je laten zien hoe je dat probeert te doen?

Eh, nee, eigenlijk niet. Ik heb zelf ook geen flauw idee waar ik mee bezig ben. : puh: Ik weet nog steeds niet precies hoe counters, whiles, ifs, etc. werken, dus de kans dat ik iets functionerends produceer is niet heel erg groot. ^_^ Ik probeer momenteel aan de hand van die level 3 scripts en andere tutorials er achter te komen hoe die basisdingen werken.

Ik kwam er gister achter dat het eigenlijk wel handig is om meteen vanaf het begin alle hidden faces te verwijderen.

Het beste is inderdaad om jezelf aan te leren hidden tiles direct (handmatig) weg te halen zodra je ze ziet. Wanneer je wacht tot je map klaar is, is het om te beginnen een helse klus om al die dingen op te sporen en te verwijderen, en bovendien laten teveel hidden tiles het spel vastlopen.

Oh, en waarschijnlijk vind je de editor iets minder lief wanneer hij voor het eerst crasht (Wat ongetwijfeld nog gaat gebeuren...). Heb je de auto-save functie alvast goed ingesteld?

Geplaatst:

Hij is wel eens gecrashed hoor ;) Toen ik voor de grap zones probeerde toe te voegen.

Voor de rest loopt ie eigenlijk zeer stabiel.

Mijn autosave staat op 1 minuut ;) Dus ik heb altijd een goede backup.

Verder hoop ik dat ik mijn level een beetje interessant kan maken, want ik wil graag missies scripten.

Wat ik van de script taal heb gezien, is het niet al te moeilijk en kan je verschrikkelijk veel leuke dingen doen. Ik heb al een paar leuke ideeën opgedaan die wel goed te implementeren zijn.

Ik denk dat ik gewoon voor een SP map ga, lijkt me toch het leukste om te maken.

Geplaatst:

dat zijn textuurtje die niet zichtbaar zijn, bijvoorbeeld grond onder een gebouw of water onder een weg. Hidden faces moet je iderdaad vermijden, gewoon vanaf het begin mee bezig zijn :puh: .

ik zou willen dat ik je een voorbeeld kon laten zien -> maar mijn computer is tijdelijk :blauw:

Geplaatst:
Heeft iemand de scripts van Residential District? Dan kan ik uitvogelen hoe je iets laat ontploffen (net zoals in die missie dat je de muur van de Village moest opblazen van de Rednecks) en hoe je je kan verkleden (in een missie kreeg je een politie pak en in de laatste rode van de Rednecks een gevangenis pak, en dat pak wil ik) :Y

Een ander pak aantrekken:

CHANGE_CHAR_REMAP ( charname , new remap )

dus bijv.

CHANGE_CHAR_REMAP ( player , 26 ) // wordt je poppetje 'naakt' van

Muur oid laten ontploffen:

REMOVE_BLOCK ( x , y , z , DO_DROP )

REMOVE_BLOCK ( x , y , z , DONT_DROP )

bijv:

REMOVE_BLOCK ( 100 , 100 , 3 , DO_DROP ) // verwijdert blok 100,100,3 en de bovenliggende blokken vallen 1 plaats naar onder. Om etages onder een gebouw weg te slaan.

REMOVE_BLOCK ( 100 , 100 , 3 , DONT_DROP ) // verwijdert blok 100,100,3 en creëert een doorgang

of:

CHANGE_BLOCK TYPE ( x , y , z ) new_type slope_type

CHANGE_BLOCK LID ( x , y , z ) flat_type flip_type lighting rotation new_tile

CHANGE_BLOCK SIDE ( x , y , z ) face_type wall_type bullet_type flat_type flip_type rotation new_tile

Doe dit terwijl je een explosie over het blok legt, zodat je het niet ineens ziet verspringen.

Geplaatst:

Leuk, ik heb nu dus een missie dat je een tank moet stelen en op het dak van de CIA moet dumpen en nu kan ik er eentje maken dat je als Elvis verkleed het Elvis Warehouse laat ontploffen, echter, kan je de precieze script van die laatste missie geven (achter de // graag uitleg maar hoeft niet). :Y

• 1 maand later...
Geplaatst:

Wel, ik heb even zitten puzzelen, en heb een vermoeden wat er fout is gegaan. Zou het kunnen dat je fstyle.sty hebt geladen in plaats van wil-, ste- of bil.sty? Als ik dat doe krijg ik namelijk exact hetzelfde resultaat als de screen die je gepost hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...