Hieronymus Erasmus Geplaatst: 28 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 Hoe krijg ik mijn map in multiplayer? Reageren
Lantyz Geplaatst: 28 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 Ah, ik zal 'ns kijken of ik daar een tutorial over kan schrijven zodra ik weer de beschikking heb over een netwerk. [EDIT: Ik heb wat zit prutsen met de .mmp bestanden, en het blijkt heel simpel te zijn! Ik begin direct aan de tutorial] Reageren
danielc Geplaatst: 28 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 je kan toch gwn bv wil-multi vervangen door de joune of niet? Reageren
Lantyz Geplaatst: 28 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 In principe kan dat, maar je kunt ook gewoon je eigen level toevoegen. Hier kun je lezen hoe. Reageren
Hieronymus Erasmus Geplaatst: 28 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2005 Ah, hij werkt. Bedankt. Reageren
Daedalus Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Wanneer ik een tweede objective in een missie probeer te scripten gaat het al fout... Kan je laten zien hoe je dat probeert te doen? Misschien kan ik mijn standaard-programmeerkennis er overheen laten gaan om te zien of je ergens misschien een fout maakt. Reageren
ReinierK Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Even terug on-topic: Ik kwam er gister achter dat het eigenlijk wel handig is om meteen vanaf het begin alle hidden faces te verwijderen Ik ben erg lang bezig geweest om mijn kleine stadje te optimaliseren. Je hebt hier ook wel standaard een functie voor in de Editor, maar die verwijdert bijv. ook stukken weg die bijv, onder een brug liggen en dat wil je niet Ik vind de editor trouwens wel erg goed. Lekker simpel en doeltreffend! Reageren
Lantyz Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Kan je laten zien hoe je dat probeert te doen? Eh, nee, eigenlijk niet. Ik heb zelf ook geen flauw idee waar ik mee bezig ben. : puh: Ik weet nog steeds niet precies hoe counters, whiles, ifs, etc. werken, dus de kans dat ik iets functionerends produceer is niet heel erg groot. Ik probeer momenteel aan de hand van die level 3 scripts en andere tutorials er achter te komen hoe die basisdingen werken. Ik kwam er gister achter dat het eigenlijk wel handig is om meteen vanaf het begin alle hidden faces te verwijderen. Het beste is inderdaad om jezelf aan te leren hidden tiles direct (handmatig) weg te halen zodra je ze ziet. Wanneer je wacht tot je map klaar is, is het om te beginnen een helse klus om al die dingen op te sporen en te verwijderen, en bovendien laten teveel hidden tiles het spel vastlopen. Oh, en waarschijnlijk vind je de editor iets minder lief wanneer hij voor het eerst crasht (Wat ongetwijfeld nog gaat gebeuren...). Heb je de auto-save functie alvast goed ingesteld? Reageren
ReinierK Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 Hij is wel eens gecrashed hoor Toen ik voor de grap zones probeerde toe te voegen. Voor de rest loopt ie eigenlijk zeer stabiel. Mijn autosave staat op 1 minuut Dus ik heb altijd een goede backup. Verder hoop ik dat ik mijn level een beetje interessant kan maken, want ik wil graag missies scripten. Wat ik van de script taal heb gezien, is het niet al te moeilijk en kan je verschrikkelijk veel leuke dingen doen. Ik heb al een paar leuke ideeën opgedaan die wel goed te implementeren zijn. Ik denk dat ik gewoon voor een SP map ga, lijkt me toch het leukste om te maken. Reageren
danielc Geplaatst: 31 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 uwwm meschien ben ik dom maar wat zijn precies Hidden faces Reageren
Lakser_u Geplaatst: 31 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2005 dat zijn textuurtje die niet zichtbaar zijn, bijvoorbeeld grond onder een gebouw of water onder een weg. Hidden faces moet je iderdaad vermijden, gewoon vanaf het begin mee bezig zijn . ik zou willen dat ik je een voorbeeld kon laten zien -> maar mijn computer is tijdelijk Reageren
Daedalus Geplaatst: 3 november 2005 Rapport Geplaatst: 3 november 2005 Heeft iemand de scripts van Residential District? Dan kan ik uitvogelen hoe je iets laat ontploffen (net zoals in die missie dat je de muur van de Village moest opblazen van de Rednecks) en hoe je je kan verkleden (in een missie kreeg je een politie pak en in de laatste rode van de Rednecks een gevangenis pak, en dat pak wil ik) Een ander pak aantrekken: CHANGE_CHAR_REMAP ( charname , new remap ) dus bijv. CHANGE_CHAR_REMAP ( player , 26 ) // wordt je poppetje 'naakt' van Muur oid laten ontploffen: REMOVE_BLOCK ( x , y , z , DO_DROP ) REMOVE_BLOCK ( x , y , z , DONT_DROP ) bijv: REMOVE_BLOCK ( 100 , 100 , 3 , DO_DROP ) // verwijdert blok 100,100,3 en de bovenliggende blokken vallen 1 plaats naar onder. Om etages onder een gebouw weg te slaan. REMOVE_BLOCK ( 100 , 100 , 3 , DONT_DROP ) // verwijdert blok 100,100,3 en creëert een doorgang of: CHANGE_BLOCK TYPE ( x , y , z ) new_type slope_type CHANGE_BLOCK LID ( x , y , z ) flat_type flip_type lighting rotation new_tile CHANGE_BLOCK SIDE ( x , y , z ) face_type wall_type bullet_type flat_type flip_type rotation new_tile Doe dit terwijl je een explosie over het blok legt, zodat je het niet ineens ziet verspringen. Reageren
need my speed Geplaatst: 3 november 2005 Rapport Geplaatst: 3 november 2005 Leuk, ik heb nu dus een missie dat je een tank moet stelen en op het dak van de CIA moet dumpen en nu kan ik er eentje maken dat je als Elvis verkleed het Elvis Warehouse laat ontploffen, echter, kan je de precieze script van die laatste missie geven (achter de // graag uitleg maar hoeft niet). Reageren
Grand_Theft_Vice_Freak Geplaatst: 21 december 2005 Rapport Geplaatst: 21 december 2005 Hey Lantyz, hier heb je een screen voor wat het probleem bij mij is: http://img467.imageshack.us/img467/7921/tprobleem2yj.png >>> Door Lantyz: Whoa..! Ik heb de afbeelding vanwege de grootte even achter een link gezet<<< Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 december 2005 Rapport Geplaatst: 21 december 2005 Wel, ik heb even zitten puzzelen, en heb een vermoeden wat er fout is gegaan. Zou het kunnen dat je fstyle.sty hebt geladen in plaats van wil-, ste- of bil.sty? Als ik dat doe krijg ik namelijk exact hetzelfde resultaat als de screen die je gepost hebt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.