danielc Geplaatst: 15 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 15 augustus 2005 naar wat zoeken heb ik dit gevonden een simpele messie! wel vertaald van het duits naar engels door een programma dus niet heel goed! kan iemand precies vertellen waar het over gaat? ik vat het maar een beetje! ------------------------------------------------------------------------ Around you now once to show like a mission functioned we prepared here a Script for you. This Script works, it however some instructions was for the sake of simplicity omitted. Over however to show like one it to employ must that one loses the mission (in this case, if one destroys the car) we the appropriate instruction inserted. Missions stand in GTA2 always in external files. These files are in a file, which carries the same name as the Mainscript. With our Beispielscript it is important that the Script externally is and some instructions, e.g. the player declaration or the flags is not evident. Nevertheless we have the instructions those the mission start from the Mainscript to it-written: FORWARD missionßtart:OBJ_DATA MISSION1PHONE = (248,0, 218,0, 2,0) 90 GREEN_PHONE missionßtart: DO_EASY_PHONE_TEMPLATE (1098, mission1.mis, passed_mission1, failed_mission1, on_gang1_mission, on_gang3_mission, on_gang2_mission, gang1, 0)//this instruction starts the mission RETURN THREAD_TRIGGER mission1_trigger = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE (more player, mission1phone, missionßtart: ) The above instructions, start then the following instructions in the external file the mission1.mis are //DeklarartionsteilCOUNTER warte_auf_auto = 1 COUNTER in_auto = 0 COUNTER auto_zerstoert = 0 ARROW_DATA arrow CAR_DATA car //subroutines of the mission are examined FORWARD starting mission: FORWARD cleanmission: // XXXXXXXXXXXXXXXXXX MISSION BEGINS XXXXXXXXXXXXXXXXXX starting mission: //the mission begins off here DISPLAY_MESSAGE (1010)//the large Message at the beginning DISPLAY_BRIEF (1011)//the text, which says, what to be done is to car = CREATE_CAR (172,5, 100,5, 2,0) -1 90 TAXI END POINT_ARROW_AT (arrow, car)//on the car set arrow WHILE_EXEC (warte_auf_auto = 1) IF (IS_CHARACTER_IN_CAR (more player, car)) SET in_auto = 1 SET warte_auf_auto = 0 REMOVE_ARROW (arrow) RETURN ENDIF IF (IS_CAR_WRECKED (car)) SET auto_zerstoert = 1 SET warte_auf_auto = 0 REMOVE_ARROW (arrow) RETURN ENDIF ENDWHILE RETURN // XXXXXXXXXXXXXXXXXX MISSION TERMINATES XXXXXXXXXXXXXXXXXX // XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX CLEANUP XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX cleanmission: IF (in_auto = 1)//if the player in the car was... DISPLAY_MESSAGE (3100) DISPLAY_BRIEF_NOW (1012) ADD_SCORE (more player, 40000) MORE ADD_MULTIPLIER (more player, 1) SET passed_mission = 1//... is created the mission ENDIF IF (auto_zerstoert = 1) was destroyed // if the car... DISPLAY_MESSAGE (3730) DISPLAY_BRIEF_NOW (1013) SET failed_mission = 1//... is lost the mission ENDIF CLEAR_WANTED_LEVEL (more player)//sets the search level to zero MISSION_HAS_FINISHED ()//all in the mission provided COUNT he/auto+/etc. are deleted RETURN // XXXXXXXXXXXXXXXXXXX CLEANUP END OF XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX // XXXXXXXXXXXX ACTUAL PROGRAM SECTION XXXXXXXXXXXXX MISSIONSTART//in an external Script here not level start but Missionstart stands GOSUB starting mission: //only this subroutine called up... GOSUB cleanmission: //... and after their end this MISSION-END//and at the end stands mission-end On the basis this Beispielscripts is good now to recognize, where the declaration part and where the program section is. Like the GTA2 designer we accommodated also the CleanUp in extra a subroutine. Still tap in the end: Frequently Counter used, like e.g.. in_auto one should write simply in the Mainscript. So one can a new Counter it from each mission use and does not have always provide. Arrows for missions one should in the Mainscript set in principle, since one always needs these. Reageren
Lakser_u Geplaatst: 15 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 15 augustus 2005 De missie is dat je in een auto moet gaan zitten... Niet meer! Maar dit is wel een goed voorbeeld! Hier is uitgelegd hoe je een aparte missie-file moet gebruiken. Reageren
P-Jamma Geplaatst: 17 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2005 Dat wordt heel wat typwerk dan om een hele missie te maken Reageren
Lakser_u Geplaatst: 18 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2005 of heel wat kopieer werkt Reageren
danielc Geplaatst: 20 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 20 augustus 2005 ik zou graag mijn eigen radio station maken in gta 2 dat ik bijvoorbeeld head fm vervang door mijn head fm zou dat kunnen en hoe? Reageren
Lakser_u Geplaatst: 21 augustus 2005 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2005 Als je bedoelt dat je je eigen muziek wilt moet je ff hier kijken... Reageren
danielc Geplaatst: 21 augustus 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 21 augustus 2005 ik eerst ff de gta2 downloade van free rocstar games clasics omdat ik de orgine natuurlijk weer had! maar het lukt!!! maar kan ik ook ergens zoon instal schield wizzard vandaan halen dat ik het zo in kan pakken ofzo dat je eers gwn bv gtainstal.exe en dan als je er op klikt opent instalschield wizard en word het gwn geinstaleerd zou dat kunnen? Reageren
Basler Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 Hey,ik heb wat problemen met me editor van GTA2 die hier ook tedownloaden is het probleem is dat ik amper wat kan zien niet alleen maar bij de Tiles ook op me werkveld..(ik gebruik XP en ik weet dat dat dan voor problemen zorgen voor de editor) Kijk zo ziet het eruit als ik het net opstart ik kan alles zien normaal dus maar dan... Als ik dan 1keer op de muisknop druk of op het toetsenbord gaat het erzo uitzien Ik heb ook ergens op het internet gelezen dat ik dan me beeldschermresolutie moet wijzigen maar dat help ook niet Weet iemand hoe ik me editor normaal kan laten verlopen zonder een nieuwe computer temoeten kopen..??? Reageren
Lantyz Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 Het eerste wat me opvalt is dat je de verkeerde tiles hebt geladen bij de map die je geopend hebt. Mocht je het niet weten, de goede kun je laden via Tools > Settings > Startup. Dan zie je onder in het venster 'Sty file' staan, en daarachter de knop 'browse'. Via die knop laad je het bestand wil.sty, ste.sty of bil.sty (Wil = Level 1, Ste = Level 2, Bil = Level 3). Niet zichtbare tiles in de tile selector is een bekend probleem van XP; Hier is niets aan te doen. Het is echter maar een kleine irritatie: Even klikken en de tile eronder zou weer moeten verschijnen. Wat betreft de problemen in het werkveld, dit ben ik op deze manier nog niet eerder tegengekomen. Het lijkt erop dat alleen de bovenste laag blocks zichtbaar is. Ik heb zelf regelmatig last van vreemde zwarte vlekken in mijn werkveld, maar die verdwijnen weer zodra ik de camera iets draai (Tweede knop van de cameramodus, en dan je muis bewegen met de rechtermuisknop ingedrukt). Kun je wel blocks selecteren in het zwarte vlak? En wat gebeurt er wanneer je een nieuwe map opent? Reageren
Basler Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 (bewerkt) Het eerste wat me opvalt is dat je de verkeerde tiles hebt geladen bij de map die je geopend hebt.Mocht je het niet weten, de goede kun je laden via Tools > Settings > Startup. Dan zie je onder in het venster 'Sty file' staan, en daarachter de knop 'browse'. Via die knop laad je het bestand wil.sty, ste.sty of bil.sty (Wil = Level 1, Ste = Level 2, Bil = Level 3). owja klopt bedankt!! Het lijkt erop dat alleen de bovenste laag blocks zichtbaar is. nee niet alleen de bovenste blocks zijn zichbaar ook de andere maar vaak zitten er stukken in die dan geen Tiles hebben. Ik heb zelf regelmatig last van vreemde zwarte vlekken in mijn werkveld, maar die verdwijnen weer zodra ik de camera iets draai (Tweede knop van de cameramodus, en dan je muis bewegen met de rechtermuisknop ingedrukt). Als ik de camera iets draai krijg ik een raar effect ,sommige vakken zonder Tiles krijgen dan wel weer Tiles en sommige vakken met Tiles hebben dan weer geen Tiles.. Kun je wel blocks selecteren in het zwarte vlak? Ja En wat gebeurt er wanneer je een nieuwe map opent? Precies het zelfde probleem. Bewerkt: 5 september 2005 door Basler Reageren
need my speed Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 Heb je XP Professional? Die heb ik namelijk en ik heb jou 'bugs' niet. Reageren
Basler Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 nee als het goed is heb ik die andere weet alleen ff niet meer hoe die heet Reageren
need my speed Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 XP Home? Daar zal het dan wel aan liggen, dat jij Home hebt, want als ik Lantyz goed ken heeft hij ook Professional. :'D Reageren
danielc Geplaatst: 5 september 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 5 september 2005 home moet geen verschil maken op de computer waar ik eerst mijn maps maakte had ik niks! nu ik hier zit en prof heb merk of zie ik geen verschil! maar dat zou aan mij kunn liggen Reageren
Lantyz Geplaatst: 5 september 2005 Rapport Geplaatst: 5 september 2005 Als ik de camera iets draai krijg ik een raar effect ,sommige vakken zonder Tiles krijgen dan wel weer Tiles en sommige vakken met Tiles hebben dan weer geen Tiles.. Apart... Dat, en het feit dat je wel 'onzichtbare' blocks kunt selecteren, wijst er op dat het een probleem is met de weergave. Een probleem met de grafische kaart, of iets in die richting. (Alhoewel het enige probleem dat ik daarmee ooit gehad heb, was dat er überhaupt geen grafische kaart in de PC zat. ) Heb je al 's geprobeerd wat te bouwen? want als ik Lantyz goed ken heeft hij ook Professional. Heel juist. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.