danielc Geplaatst: 4 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 oktober 2005 heb ik ook wel eens sla ik het gwn op maar je moet save comprends. best wel irrie maarjah. las daarvan als ik gta 2 speel valt de game naar 5 minuten uit is ook zo met vc en sa beetje vaag dat het alleen bij grand theft auto voorkomt bij geen enkel ander spel wat kan ik daarnou weer aan doen? Reageren
Daedalus Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 en in de mapping totural kun je geloof ik 6 bloktjes de lugt in kan je daar ok 10 of meer van maken? Nee, dat kan niet. Dat past niet in het map-format. Net zoals dat je je stad niet groter dan 255 bij 255 tiles in lengte en breedte kunt maken. De 'oplossing' is al gegeven: contrast aanbrengen in je hoogte. Lage gebouwtjes rondom een toren maakt de toren hoger dan hij daadwerkelijk is. Kijk maar naar de brug in level 2. Die staat gigantisch hoog boven dat water en boven het Redneck kamp, terwijl die ook echt niet hoger is dan maximaal toegestaan. Reageren
Lakser_u Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Het is wel goed dat het niet hoger kan. Ik denk dat je gebouwen anders door de camera heen gaan -> niet mooi en erg onoverzichtelijk... Reageren
danielc Geplaatst: 21 oktober 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 (bewerkt) hoe hoger, hoe groter het beeld. Des te minder zie je van het popetje maar lantyz komen er ook nog meer map en script toturial of is dit het zoonbeetje? Bewerkt: 21 oktober 2005 door danielc Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Er zit een maximum aan hoe hoog de camera kan gaan. Om te beginnen zie je, zoals je zelf al zegt, op een gegeven moment de player nauwelijks meer, maar bovendien gaat het beeld merkwaardig doen wanneer je te hoog gaat. Heel soms, als je wagen op een bepaalde manier klem komt te zitten, begint de camera heel sterk uit te zoomen, en dan zie je dat het beeld niet meer normaal wordt weergegeven. Reageren
Daedalus Geplaatst: 21 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2005 Je ziet het ook wel als je in de trein zit en die gaat dan halverwege wergens stilstaan. Dan blijft de camera uitgezoomd, je ziet dan dat de schaduwen van de peds en de auto's te ver van de poppetjes zelf afligt. Het lijkt net alsof ze een meter in de lucht zweven. Reageren
Lantyz Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 maar lantyz komen er ook nog meer map en script toturial of is dit het zoonbeetje? Ik heb alle hoofdonderwerpen van mappen nu wel zo'n beetje gehad, dacht ik. Ik ben momenteel aan het proberen of het scripten van missies wil lukken. ls dat een succes wordt, dan komt dat nog in de Scripting Tutorial (Ik beloof echter niets...). Als er nog onderdelen zijn die iemand graag in de tutorials zou willen zien, dan hoor ik dat graag. De tutorials zijn vanaf heden ook te vinden op WikiGTA. Alleen de afbeeldingen moeten er nog tussen worden gezet. Reageren
need my speed Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Lantyz, wil je een uitleg geven hoe je race missie maakt voor in m'n map? Of weet je het zelf nog niet? Reageren
Lantyz Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Ik ben nog steeds bezig met de basis van hard scripting. Missies werken vrijwel allemaal op ongeveer dezelfde manier, namelijk met onder andere COUNTERs. Wanneer ik een beetje door begin te krijgen hoe ik die kan laten werken, kan ik beginnen met echte eenvoudige missies, in een apart missie-bestand. Wat voor race missie was je van plan te maken? Wanneer je een tegenstander wilt scripten moet ik je teleurstellen: Ik denk niet dat je een bot zover krijgt dat je echt tegen hem kan racen (Of je moet een heleboel punten scripten waar hij naartoe moet rijden, maar dat is extreem storingsgevoelig). Je kunt natuurlijk wel tegen de klok racen. Reageren
need my speed Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Ja ik bedoel binnen zo veel tijd door zo veel checkpoints te hebben gereden. Reageren
Lantyz Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Aanschouw mijn eerste eigen missie-script. PLAYER_PED player = ( 183.0 , 205.0 , 2.0 ) 25 0//positie waar de Player start COUNTER passed_mission = 0 COUNTER failed_mission = 0 COUNTER assassins_dood = 0 COUNTER player_dood = 0 COUNTER wacht_op_dood_assassin = 1 CHAR_DATA assassin1 FORWARD startmission: FORWARD cleanup: startmission: DISPLAY_MESSAGE ( 1010 ) //tekst missietitel DISPLAY_BRIEF ( 1011 ) //Tekst opdracht assassin1 = CREATE_CHAR ( 183.0 , 200.0 , 2.0 ) 4 0 PSYCHO END //Hitman wordt gecreëerd GIVE_WEAPON ( assassin1 , SILENCED_MACHINE_GUN ) //Hitman krijgt een Silenced Machine gun SET_CHAR_OBJECTIVE ( assassin1 , KILL_CHAR_ANY_MEANS , player ) //Hitman krijgt de opdracht de player te vermoorden SET_FAVOURITE_MODEL ( assassin1 , JEEP ) //Hitman krijgt zijn voorkeurs wagen WHILE_EXEC ( wacht_op_dood_assassin = 1 ) IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( assassin1 ) ) //Wanneer de hitman dood gaat... SET assassins_dood = 1 //...wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup). SET wacht_op_dood_assassin = 0 RETURN ENDIF IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( player ) ) //Wanneer de Player dood gaat... SET player_dood = 1 //wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup). RETURN ENDIF ENDWHILE RETURN cleanup: IF ( wacht_op_dood_assassin = 0 ) //wanneer deze counter actief is... DISPLAY_MESSAGE ( 3100 ) //JOB COMPLETED!-tekst DISPLAY_BRIEF_NOW ( 1012 ) //Tekst felicitatie van de opdrachtgever ADD_SCORE ( player , 40000 ) //geld wordt toegevoegd ADD_MULTIPLIER ( player , 1 ) //Multiplier wordt toegevoegd SET passed_mission = 1 //...is de missie gehaald ENDIF IF ( player_dood = 1 ) //wanneer deze counter actief is... DISPLAY_MESSAGE ( 3730 ) //JOB FAILED!-tekst DISPLAY_BRIEF_NOW ( 1013 ) //Tekst kritiek van de opdrachtgever SET failed_mission = 1 //...is de missie gefaald ENDIF CLEAR_WANTED_LEVEL ( player ) //wanted level wordt verwijderd MISSION_HAS_FINISHED ( ) //alle counters ed. van de missie worden verwijderd. RETURN LEVELSTART GOSUB startmission: GOSUB cleanup: LEVELEND Het enige wat er gebeurt in deze missie is dat er een soldaat met een Silenced Machine Gun op je af gestuurd wordt. De missie haal je wanneer de hitman dood gaat, je faalt de missie wanneer je zelf dood gaat. Wanneer je wegvlucht, komt de soldaat achter je aan in een Land Roamer. De missie staat nog niet in een extern missiebestand, dat wordt mijn volgende project... Reageren
need my speed Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 (bewerkt) KUTGW!!! Mooi werk Lantyz, dat ga ik zeker gebruiken!!! Maar wil je uitleg geven wat alles betekent? Bewerkt: 26 oktober 2005 door need my speed Reageren
Flitskikker Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Ik denk dat dat in de Scripting Tutorial komt! ____________________________________________________________________ 400e bericht!!! Reageren
Lantyz Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Ik heb hier en daar wat uitleg gegeven in het script, achter de '//'. Merk echter op dat ik nog niet bij alles exact weet hoe het werkt. Wanneer ik een tweede objective in een missie probeer te scripten gaat het al fout... Reageren
Daedalus Geplaatst: 26 oktober 2005 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2005 Ik heb meteen een vraagje: wat is nou het verschil tussen WHILE en WHILE_EXEC? While ben ik gewend van andere talen, ik weet hoe het werkt. Maar While_exec is compleet nieuw. Er staat in een uitleg ergens iets dat alle code binnen het blok wordt uitgevoerd. Dat is toch normaal, of mis ik iets? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.