Jump to content

Kerst 2014 & Jaarswisseling 2014-2015


NicolaB

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    11

  • TheDutchWesley

    6

  • .PhoeniX.

    2

  • MovieGamer

    2

HALT-straf

Is dat een soort GAS-boete? emo.gif

Nee, een Halt-straf is geen bestuurlijke boete. Er kan wel een bestuurlijke boete worden opgelegd, dan is het alsnog niet op grond van een gemeentelijke verordening (APV heet dat in NL), maar op een nationaal geldende regeling. De boete is in NL momenteel €100,- voor het afsteken van legaal vuurwerk buiten de aangegeven tijden.

Echter als je onder de 18 bent, dan krijg je in Nederland een alternatieve straf; de Halt-straf. Hier kan je denken aan een werkstraf van 2 uur tot 16 uur voor vuurwerkdelicten. Als een kind zich aan de afspraken houdt dan krijgt hij/zij geen aantekening in de justitiële documentatie (strafblad).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Pot verdikkie! Het stikt hier echt van de bad-asses die allemaal om 10 uur hun vuurwerkje gaan afsteken.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg. En omdat het dit het eerste jaar is waar de tijd van 10 uur naar 18 uur verplaatst is, kan het zijn dat sommige gemeentes en politie-teams dit jaar niet (extra) handhaven. Het zou alleen erg lullig zijn als je 6 uur moet prikken omdat je het niet wist.

Ik adviseer dan ook om geen vuurwerk buiten de gestelde tijden (18:00 uur - 02:00 uur) af te steken. En adviseer ten strengste om geen vuurwerk nabij winkelcentra en openbare ruimtes e.d. af te steken, omdat daar de discretie gewoon (in ieder geval in onze regio) op een 0-tolerancebeleid staat. Ook tussen 10 uur en 18 uur op 31 december.

Vanuit die optiek vind ik die wijziging in de regelingen ook gewoon goed (hence die discretie), zo kan je gewoon nog op 31 december tot 18:00 je boodschapjes doen zonder overlast te hebben van vuurwerk. :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Dus je wilt zeggen dat de 20 wijkagenten jou gaan pakken op het afsteken van legaal vuurwerk om 10 uur (illegaal steken we wel in het bos af wanneer het zomer is) terwijl er 200 meter verder een Big Boy wordt afgestoken en ik dus de agenten bezet hou voor iets als een single-shot afsteken voor 18 uur, maar dat er échte spoedgevallen kunnen zijn? (bijv. lastige mensen op de Koemarkt, verkeersovertredingen en andere dronkenlappen) Ik steek nog wel in het park voor me huis af waar niemand het echt hoort, ik blijf nooit op een plek en heb niet meer dan 1 kg bij me(dan kan ik dat snel in de bosjes gooien voor het geval dat) en heb de voorraad in een bosje/thuis. Tuurlijk snap ik wel dat je niet in de stad moet afsteken, maar op een afgelegen plek zullen ze niet zo snel zijn met oud en nieuw. Verder ben ik minderjarig dus die paar uurtjes prikken met muziek in me oortjes heb ik er wel over. Als je in je voordeur gaat staan met 1 cobra 7, aansteker en je steekt m op de weg af, gaat in je voortuin staan zonder verdere verdenkingen op vuurwerk bezit en de politie komt er aan en ze hebben niet gezien dat jij het hebt afgestoken ben je niet in overtreding. Er zijn zoveel manieren om niet gepakt te worden. Je bent overigens een rund als je in December zwaar illegaal vuurwerk vanuit Polen koopt, want de echte kenner doet dat wel in September of Oktober, wanneer vuurwerk nog niet van de orde is in de media. Op de site van de overheid staat dat het plan waarschijnlijk doorgaat, maar dat is nog niet zeker http://www.rijksover...urwerk-afsteken en op de site van Halt http://www.halt.nl/index.cfm/site/Halt%20/pageid/F9D0EE7D-F70D-CF69-1293B9EEF228BDF2/index.cfm het is dus nog niet zeker!

Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Aan de ene kant vind ik die feestdagen altijd wel gezellig, aan de andere kant vind ik het ook weer fijn als het voorbij is. Met de kerst heb ik twee nachtdiensten, en wanneer ik overdag uitgesnurkt ben zal ik wel ergens bij familie aan de gourmet zitten. Het voordeel van werken met kerst is dat ik met oud en nieuw vrij ben. Op 31 december heb ik dan een vroege dienst (kan ik mooi achter mensen aan die vuurwerk afsteken op tijden dat het niet toegestaan is), maar dat telt niet mee. Ik weet nog niet wat wij doen met oud en nieuw, waarschijnlijk zitten we bij familie aan de oliebol.

Verder ben ik minderjarig dus die paar uurtjes prikken met muziek in me oortjes heb ik er wel over.

Op 1 januari om 10:00, terwijl de rest van het land nog ligt te snurken? Veel plezier.

Link to comment
Delen op andere websites

Aan de ene kant vind ik die feestdagen altijd wel gezellig, aan de andere kant vind ik het ook weer fijn als het voorbij is. Met de kerst heb ik twee nachtdiensten, en wanneer ik overdag uitgesnurkt ben zal ik wel ergens bij familie aan de gourmet zitten. Het voordeel van werken met kerst is dat ik met oud en nieuw vrij ben. Op 31 december heb ik dan een vroege dienst (kan ik mooi achter mensen aan die vuurwerk afsteken op tijden dat het niet toegestaan is), maar dat telt niet mee. Ik weet nog niet wat wij doen met oud en nieuw, waarschijnlijk zitten we bij familie aan de oliebol.

Verder ben ik minderjarig dus die paar uurtjes prikken met muziek in me oortjes heb ik er wel over.

Op 1 januari om 10:00, terwijl de rest van het land nog ligt te snurken? Veel plezier.

Soms mag je ook nog de tijd zelf uitkiezen. Ik ben er eerder trots op dan dat ik me ervoor schaam, dus veel nut zal het niet hebben. Bewerkt: door TheDutchWesley
Link to comment
Delen op andere websites

Op de site van de overheid staat dat het plan waarschijnlijk doorgaat, maar dat is nog niet zeker http://www.rijksover...urwerk-afsteken en op de site van Halt http://www.halt.nl/i...8BDF2/index.cfm het is dus nog niet zeker!

Deze bekendmakingen zijn leidend:

https://zoek.officie...b-2014-416.html

Lees ook vooral de nota van toelichting, daar kan je wat van opsteken :)

Soms mag je ook nog de tijd zelf uitkiezen.

De intentie van de HALT-straf is te zorgen dat jij er wat van leert. Je kan er vanuit gaan dat je op een tijd loopt te prikken dat niet in jouw voordeel is, zodat jij er meer van leert.

Dus je wilt zeggen dat de 20 wijkagenten jou gaan pakken op het afsteken van legaal vuurwerk om 10 uur (illegaal steken we wel in het bos af wanneer het zomer is) terwijl er 200 meter verder een Big Boy wordt afgestoken en ik dus de agenten bezet hou voor iets als een single-shot afsteken voor 18 uur, maar dat er échte spoedgevallen kunnen zijn?

Ik stuur je voor de rest een persoonlijk bericht, m.b.t. wat je kan verwachten van de politie in Purmerend dit jaar rond de jaarwisseling :)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Pff, het komt nu wel heel dichtbij... Een wisselend repertoire voor de feestdagen, dus dat is sowieso al leuk. Eerste kerstdag doe ik waarschijnlijk wat rustig aan, tweede kerstdag moet ik de ochtend/middag werken en 's avonds waarschijnlijk gourmetten met familie of iets in die hoek. Oud en Nieuw gaan we gezellig spenderen met een paar vrienden, niet al te veel poespas verder. Heb er zin in. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zo gezellig kerst vieren... Moet alleen nog wel wat cadeautjes inpakken, dus laat ik daar aan gaan beginnen :puh:

Vieren jullie ook allemaal kerst vandaag? Of is er ook iemand die het morgen of niet doet? :)

Wij hebben vandaag de cadeaus uitgepakt en zijn net klaar met eten.

Verder worden er dalijk bordspellen gedaan om vervolgens af te sluiten met kerstfilms.

Morgen komt er overigens een maat van mij en gaan we heel de dag op de PlayStation 4 gamen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Eergisteren op het allerlaatste moment nog een paar kerstcadeaus gekocht, je kent het wel. In de avond ze allemaal uitgepakt. Gisteren hebben we mijn verjaardag gevierd, en zijn we vervolgens naar de verjaardag van oom en neefje gegaan. In de avond een heerlijk kerstdiner gegeten. Voor vandaag staat er niet zoveel in de planning. Ik ga zo naar mijn oma om gezellig met haar deze 2e kerstdag te vieren. Ik verwacht niet zoveel bijzonders.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...