Jump to content

Wat voor vuurwerk ga jij dit jaar kopen?


TheDutchWesley

Recommended Posts

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TheDutchWesley

    8

  • Dexist

    4

  • GuitarGuy666

    3

  • NicolaB

    3

Meh, ik blijf dit jaar lekker thuis. Biertje in de hand en een oliebol in de andere. Heb het wel even gehad met het vuurwerk. ^_^ Vind het wel jammer dat er zoveel gezeik is over die ene dag van het jaar trouwens. Stelletje zuurpruimen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook dit jaar voor mij geen vuurwerk. Ik ga geen geld de lucht in schieten.

Jij eet je geld liever op. :bonk:

1237310012fJFmW3.jpg

Omnomnomnom!

http://www.dumpert.nl/mediabase/6630491/dc8341a4/we_are_the_dutch_.html

Geeft toch wel weer mooi weer dat we toch wel veel geld weggooien :7

Blijft geniaal :puh:


Voor mij wellicht een paar vuurwerkpotten om het nieuwe jaar in te knallen, maar niet te extreem.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Jij eet je geld liever op. :bonk:

Je zou je er nog over verbazen hoe goed dat smaakt. Mits je er eten voor koopt, natuurlijk.

Nee, wat mij betreft is dat vuurwerk allemaal niet zo nodig. Ik vind het mooi om naar te kijken, maar zou er niet minder om slapen als niemand het afstak.

Link to comment
Delen op andere websites

Vroeger at ik als kind altijd eetpapier :puh:

Nee, eten behoort bij mij tot de basiskosten. Daar reken ik eens per maand chinezen en eens per week vis halen bij de visboer ook toe.

Vuurwerk is voor mij een luxeproduct, net als een eersteklas of HSL- reisje met de trein. Daar ben ik wekelijks zo'n 10 euro aan kwijt. 10 euro met de trein weg zien vliegen. Dat heeft allemaal wel wat waarvan je denkt, tja "hier kan ik best op bezuinigen".

Ik vind vuurwerk wel bij oud- en nieuw horen. Ik hoef het niet (allemaal) af te steken, maar met familie gezellig voor het raam en de hele wijk doorlopen en iedereen een gelukkig nieuw jaar wensen terwijl je onder een prachtige sierhemel loopt. Dat vind ik leuk. Niet alleen op de dam op je TV'tje maar gewoon in je eigen straat.

22 uur klaar met werken en dan terugkomend op de snelweg een waaier voor je zien vol prachtige kleuren. Dat heeft voor mij echt een speciaal gevoel dat niet zo maar met een vuurwerkshow weggaat.

Bij de brandweer of politie nachtdienst hebben tijdens oud- en nieuw en een noodhulp-incident of naar een vuurwerkbrand toe moeten op 23:55 uur en andere routes moeten nemen en/of door het vuurwerk zien heen te banjeren. Aankomen en oliebollen en appelflappen krijgen, dat is ook een leuk aspect natuurlijk. Dat je behalve plezier kan hebben, ook alert moet zijn en alternatief moet denken. Dat hoort er ook een beetje bij vind ik en is misschien voor een politie-/brandweerman op het lijf geschreven. Een situatie waar je met het hele land gewoon 1 avond/nacht met wat anders bezig bent dan je gewend bent. Daar houd ik altijd wel van.

Andere situaties waar dit (in NL) voorkomt zijn: Koningsnacht & -dag, een weekend in het centrum van een grote stad (Amsterdam) en een groots evenement (zoals bijv. Mysteryland.)

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

De sfeer rond oud-en-nieuw is altijd op en top. Mits er geen alcohol in het spel is. (Uitgezonderd de champagne om 00:00)

Het afsteken van vuurwerk geeft me toch een speciaal gevoel. Ik koop een paar pakkies knallers en ik vermaak me er de hele avond mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Met knallers heb ik niet zoveel. Ik heb zelf karbietschieten gezien, dat vind ik wel geniaal omdat het (soms) net van die oude kanonnen zijn :puh:

Men moet het alleen niet in de buurt van een stad gaan doen, daar is het veel te hard voor. Soms laten sommige gekken wel eens zo'n karbietkannon knallen tegenover de Mcdonalds, maar goed je kan daar niet zo 1,2,3 komen (zit een kanaal tussen). Eer je daar bent ben je 20 minuten verder en zijn de karbietkanonnen weer gewone melkbussen geworden. :S

Link to comment
Delen op andere websites

Voor twee jaar terug kocht ik altijd voor vuurwerk voor een euro of tien. Sinds vorig jaar ben ik eigenlijk gestopt met kopen. Naast dat het zonde van me geld is vind ik het ook niet echt meer wat aan. Alleen het sier vuurwerk in de nacht vind ik altijd wel mooi om te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...