Jump to content

Samen vieren we kerst


Dutchy3010

Recommended Posts

http://www.samenvierenwekerst.nl

Wat een fantastische actie vind ik dit van Jumbo. Ik heb vandaag 4 maaltijden gekocht - 2 van elk voorgerecht, 2 van elk hoofdgerecht en 2 van elk nagerecht - dus Jumbo geeft er 2 maaltijden bij. 6 mensen gelukkig gemaakt met een heerlijk kerstdiner. Want iedereen verdient dat.

Prachtig initiatief.

Een klein gebaar, een groot verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik geef jaarlijks wat aan de voedselbank. Dit jaar kan je 'gratis' zwemmen in het plaatselijke zwembad, op voorwaarde dat je wat aan de voedselbank doneert. Goed initiatief vind ik: zelf lekker gratis sportief zwemmen, maar ook wat geven aan de voedselbank :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard een hele goede actie van Jumbo, maar toch snap ik sommige mensen wel met hun reacties. Hoeveel geld hebben ze in de reclame gestopt wat ook direct naar de voedselbank had gekund.

Hier ben ik het volledig mee eens. Die hele actie was denk ik niet eens nodig geweest als al die BN'ers niet zijn ingehuurd. Dat geeft wel weer aan dat dit vooral een reclame is om de Jumbo te promoten i.p.v. echt aan liefdadigheid te doen. Natuurlijk is een reclame ook vooral om te promoten, daar niet van. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard een hele goede actie van Jumbo, maar toch snap ik sommige mensen wel met hun reacties. Hoeveel geld hebben ze in de reclame gestopt wat ook direct naar de voedselbank had gekund.

Wat een onzin... Als ze deze reclame niet hadden gemaakt, hadden ze een andere reclame gemaakt. Want er zijn altijd reclames van supermarkten op TV, en al helemaal met kerst. Dus als ze deze reclame niet gemaakt hadden, dan hadden ze dat geld voor een andere reclame gebruikt. Dan liever zo.

Link to comment
Delen op andere websites

De BN-ers hebben een reiskostenvergoeding gekregen maar verder ook niet.

Ik snap het ook wel. Jumbo krijgt immers wel veel profijt van deze actie. Als ze er zelf geen profijt van hadden, dan hadden ze de reclamecampagne niet gestart natuurlijk.

Vandaar spendeer ik mijn "goede daden kerstgeld" ook alleen aan een non-profit organisatie of stichting. Maar goed ook voor mij is het natuurlijk mooi als ik er profijt van krijg. Als dan een stichting (zoals het zwembad :puh:) een perfecte combinatie voorschotelt kan ik dat natuurlijk niet weigeren.

De actie van de jumbo vind ik net als de andere feel-good acties van commerciële bedrijven (zoals ook bijv. het steunen van goede doelen door de staatsloterij): beter dan niets, maar het is en blijft reclame. Dat besef ik wel bij elke 'morele' aankoop.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

En die mochten ze accepteren, maar ze mochten er ook voor kiezen dat de vergoeding naar de voedselbank zou gaan. Lange Frans had in ieder geval de vergoeding in eigen zak gestoken.

Opzich wel een leuke actie, maar ik steun liever acties als Samen voor de Voedselbank van de regionale omroepen. Dan weet je gelijk dat het goed terecht komt ;) En dit bevestigt voor mij ook maar weer de waarde van de regionale omroepen.

Daarnaast organiseren de voedselbanken hier zelf ook acties. Afgelopen zaterdag kon je bij de lokale supermarkt producten kopen en die vervolgens doneren, maar geld mocht ook. Tientje in de bus gedaan :tu: De voedselbank leeft hier wel in de regio, want je ziet dat steeds meer mensen niet meer kunnen rondkomen doordat er de laatste jaren ontzettend veel ontslagen zijn gevallen in Groningen. Mooi dat vrijwilligers deze mensen opvangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, we kunnen met z'n allen gaan zeuren over het prijskaartje van de commercial, of ons focussen op hetgeen waar de commercial voor bedoeld is: de mensen die het op het moment wat minder hebben alsnog een fatsoenlijk kerstdiner geven. Ik verkies de tweede optie. Goede actie, 't zal ongetwijfeld een hoop moois opleveren. Bij mij in de buurt heb ik ook één en ander opgevangen over Omrop Fryslân die iets had georganiseerd voor de voedselbank en op mijn school was er ook een mooie inzamelactie. Dergelijke acties duiken her en der steeds meer op merk ik, erg mooi dat er op deze manier nog zo aan elkaar gedacht wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, we kunnen met z'n allen gaan zeuren over het prijskaartje van de commercial, of ons focussen op hetgeen waar de commercial voor bedoeld is: de mensen die het op het moment wat minder hebben alsnog een fatsoenlijk kerstdiner geven. Ik verkies de tweede optie. Goede actie, 't zal ongetwijfeld een hoop moois opleveren. Bij mij in de buurt heb ik ook één en ander opgevangen over Omrop Fryslân die iets had georganiseerd voor de voedselbank en op mijn school was er ook een mooie inzamelactie. Dergelijke acties duiken her en der steeds meer op merk ik, erg mooi dat er op deze manier nog zo aan elkaar gedacht wordt.

Dit dus, precies mijn gedachte. Je kan wel steeds het negatieve van iets inzien, maar als je naar het positieve kijkt lijkt me dat toch veel beter en leuker! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het het beste om zo objectief mogelijk oordeel erover te treffen.

Ik ben het met jullie eens, dat het positief is dat mensen die het minder breed hebben moeten worden ondersteund (niet alleen bij (een commerciële) kerst!). Daar moet naar mijn mening de nadruk op gelegd worden.

Niet dat ik een commerciële insteek verkeerd vind hoor. Liever dit als commerciële insteek, dan de Wuppies tijdens een WK. Laat dat onderstreept worden :D

Objectiviteit betekent ook dat ik het van belang vind dat er bij een commerciële insteek ook kritiek kan geleverd worden (overal eigenlijk). Doorslaan nee, erkennen en openheid geven wel. Dat doet Jumbo wel en dus vind ik het geen probleem. Al vind ik het wel interessante dilemma's om juist over te discussiëren. Vooral vanwege de eerder genoemde nadruk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...