Jump to content

Serious Request


aron24

Recommended Posts

Het geld is voor slachtoffers van seksueel geweld in conflictgebieden. Coen Swijnenberg, Gerard Ekdom en Domien Verschuuren zitten in het glazen huis.

Zelf vind ik het een erg goede actie, er wordt op een positieve manier aandacht gevraagd voor bekende en onbekende problemen. Er zal hoogstwaarschijnlijk wel weer meer opgehaald worden dan volgend jaar :)

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

Een actie die zo langzamerhand deel uitmaakt van het jaarlijks terugkomende kerstsfeertje, dat is sowieso al iets moois. Vooral goed dat ze met dit soort dingen ook de aandacht richten op de wat minder bekende problemen en de daaraan verbonden goede doelen, zodat die ook niet geheel vergeten worden. Van editie 2014 heb ik verder vooralsnog weinig meegekregen, afgezien van enkele meldingen die zonet nog op Facebook verschenen... 't Zal me benieuwen wat het dit jaar oplevert, ik zal de televisie ongetwijfeld eens aandrukken gedurende deze week.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk het elk jaar, want vind het een goeie actie van 3FM.

Maar doe verder niet mee aan het doneren van geld.

Weet wel dat het altijd (erg) gezellig is rondom het Glazen Huis, want was er namelijk zelf bij in 2008 toen ze in Breda stonden.

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geniet altijd weer van Serious Request en zal ook (haast) alles volgen! Ik irriteer me al wel enorm aan de trieste figuren die de microfoon van de reporters pakken en "fuck her right in the pussy" roepen, lekker volwassen, zeker met dit onderwerp/goede doel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er nooit zo'n fan van, van al die live Aid- , serious request-, giro 555-, live aid, etc. acties. Ik krijg in ieder geval niet meer de behoefte om iets aan zoiets te geven, als het op de tv of radio komt. Gelukkig ken ik een aantal organisaties waarbij ik letterlijk kan zien dat de geschonken hulp terecht aankomt, daar schenk ik wel aan.

... Wel twee van de betere (kerst)nummers :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg het zelf niet zo, behalve in 2011 toen ze in mijn stad, Leiden zaten. Het is wel leuk dat iedereen om je heen dan bezig is met zo veel mogelijk geld in te zamelen. Mijn school deed daar ook aan mee. Ik weet nog dat ik om half drie 's nachts wat vrienden van me op de radio hoorde die het geld brachtten en een of ander nummer van The Doors aanvroegen. Ik had toen zelf ook nog een nummer aangevraagd, Through The Fire van Chaka Khan maar ik weet niet meer of die ook daadwerkelijk gedraaid werd.

De afgelopen jaren volg ik het zelf niet meer zo. Maar het is zeker een zowel leuk als effectief event.

(wat denk ik ook een goede rol speelt is een soort onuitgesproken competitieve factor; "wij gaan dit jaar met onze stad meer geld ophalen dan het jaar ervoor!!!")

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Moet eerlijk zeggen dat ik het niet extreem volg, maar dat heb ik de afgelopen jaren ook niet gedaan. Af en toe kijk ik er even na en pik even de nieuwtjes op. Zo is net de eerste tussenstand bekend gemaakt (€1.125.334) dit is meer dan vorig jaar bij dezelfde tussenstand. Dat is in principe een goed teken, de vraag is alleen als het daadwerkelijk meer gaat worden dan de hoogste bedrag wat er is opgehaald.

Hier nog een compilatie video van de afgelopen nacht:

Link to comment
Delen op andere websites

Coen Swijnenberg was ivm SR naar Colombia gegaan, naar Buenaventura, de meest gewelddadige stad van het land, waar seksueel geweld bij het dagelijks leven hoort. Hij heeft daar gesproken met vrouwen van het Rode Kruis en vrouwen die de opvang doen van misbruikte meisjes, om te zien wat er nou eigenlijk gedaan kan worden met het geld.

Top dat hij dat heeft gedaan, want met zo'n voorbereiding maak je denk ik een beter programma dan zonder.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...