SpacyColours Geplaatst: 12 april 2016 Rapport Geplaatst: 12 april 2016 Groot deel van Schiphol en Leiden Centraal ontruimd vanwege verdachte situatie. Arrestatie(s) verricht en GRIP 2 afgekondigd. Heel veel politie met kogelwerende vesten en marrechaussee op de been. Waar haal je dat vandaan? Reageren
KoningJesper Geplaatst: 12 april 2016 Rapport Geplaatst: 12 april 2016 (bewerkt) NOS/NU.nl/AT5/Twitter Mogelijk verdacht pakketje in de garage. EOD onderweg. Parkeergarage, plaza en taxi/busstandplaatsen afgezet. AT5 meldt dat er geen vluchten meer landen/vertrekken maar dat is onbevestigd. Mogelijk tot 4 uur afgezet. Zal wel weer loos alarm zijn, maar heel goed gereageerd door de politie en marrechaussee. Heel snel heel veel man op de been. Leiden was trouwens een valse melding. Wel 2 man daar aangehouden. EDIT: Opnieuw arrestaties. Dreiging "vrij ernstig" volgens beveiliging (Telegraaf) EDIT 2: Bagage van 2 gearresteerde mannen wordt onderzocht door EOD. Net zoals de bagage van de eerste gearresteerde man. Bomhond onderzoekt auto met Belgisch kenteken De verslaggeving van AT5 is overigens wel lachwekkend. Alsof ik de eerste vakantiefilm van een 3-jarige zit te bekijken "Snuffelhond", "Zwaailampen", nog meer belachelijke woorden en ongelooflijk veel open deuren die worden opengetrapt Bewerkt: 12 april 2016 door KoningJesper Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 14 april 2016 Rapport Geplaatst: 14 april 2016 Voor de geïnteresseerden is het televisieprogramma Onder de radar wel leuk om te volgen. Een zesdelige serie over het werk van de DSI. Elke woensdag op NPO 3, de eerste aflevering was gisteren. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 14 april 2016 Rapport Geplaatst: 14 april 2016 Dat ga ik zeker volgen Thanks! Reageren
RUBENN Geplaatst: 18 april 2016 Rapport Geplaatst: 18 april 2016 Thanks voor de tip! Interessant programma, en het gaat inderdaad nog een stuk verder dan De Meldkamer. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 21 april 2016 Rapport Geplaatst: 21 april 2016 De AIVD heeft zijn jaarverslag bekend gemaakt: http://nos.nl/artikel/2100583-concurrentie-is-en-al-qaida-vergroot-terreurdreiging-in-westen.html Reageren
KoningJesper Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 Schietpartij in een homoclub in Orlando. Twee (of 1) schutters met automatische wapens. Houden verschillende mensen gegijzeld en minimaal 20 mensen geraakt. EOD en SWAT teams ter plaatste. Mogelijk heeft de verdachte een bomgordel. Ook zijn 2 ziekenhuizen ontruimd en zijn daar bomhonden gesignaleerd. Reageren
DDT Dorus Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 (bewerkt) Schietpartij in een homoclub in Orlando. en zijn daar bomhonden gesignaleerd. hier komt dd7 http://historiek.net...ank-hond/23289/ Bewerkt: 12 juni 2016 door DDT Dorus Reageren
KoningJesper Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 42 gewonden naar verschillende ziekenhuizen gebracht. Schutter neergeschoten bij een vuurgevecht tussen hem en de politie. Een agent egwond geraakt, gered door zijn helm. Volgens de politie "vele doden", geen aantal bevestigd, maar waarschijnlijk zijn er rond de 20 doden. Schutter had een automatisch wapen bij zich, net zoals een pistool en waarschijnlijk explosieven. Hij komt niet uit de streek en was goed voorbereid. FBI bevestigt dat het een terroristische aanslag was, met aanwijzingen richting "radical Islamic ideology". Volgens de politie is er geen evrdere dreiging voor Orlando en zijn de berichten over schoten in het Orlando Regional Medical Center "false" Reageren
Michael Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 Er is bevestigd dat er nu ongeveer vijftig doden zijn, het is vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. Ik heb ook gelezen dat Pulse Orlando een van de grote plekken waren voor LGBTQIA+ om daarheen te gaan in de buurt en een leuke tijd te hebben. Het is overigens jammer van politici zoals Wilders die dit soort aanvallen gebruiken om vervolgens weer de moslims de schuld moeten geven van alles, politici kunnen misschien eens een betere aanpak creëren die dit soort schietpartijen moeten stoppen in plaats van het zaaien van haat en woede. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 Heb wat zitten lezen en de man (Omar Mateen) zou verbonden zijn met Daesh (of toch diens trouw er aan hebben gezworen). Mij valt vooral op dat hij voor deze aanval speciaal naar Orlando is gekomen (want zelf woonde/opereerde hij ten Noorden van Miami), is Pulse dan misschien bewust uitgekozen als doelwit? Reageren
Michael Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 Geen idee eigenlijk, het zou best kunnen dat hij heeft gekeken naar de grootste homoclubs in zijn omgeving. Ik heb ook gelezen dat hij blijkbaar twee mannen heeft gezien twee maanden geleden die met elkaar aan het kussen waren, en dat heeft hem toen blijkbaar enorm pissig gemaakt. Ik weet niet als er familie is die dit verhaal heeft bevestigd maar ik begrijp dan nog steeds niet waarom je een hele club daarvoor moet kapot schieten. Reageren
KoningJesper Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 Heb wat zitten lezen en de man (Omar Mateen) zou verbonden zijn met Daesh (of toch diens trouw er aan hebben gezworen). Mij valt vooral op dat hij voor deze aanval speciaal naar Orlando is gekomen (want zelf woonde/opereerde hij ten Noorden van Miami), is Pulse dan misschien bewust uitgekozen als doelwit? Tsja, wen van de grootste homo clubs Reageren
NicolaB Geplaatst: 12 juni 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 http://historiek.net...ank-hond/23289/ Best interessant stukje (denk niet echt met huidige vorm van terreur, but still) Toch benieuwd hoe de dader opereerde in dit scenario. Het lijkt toch wel wat anders dan dat we in Europa zien, maar dat kan ook zijn omdat ik verdomd weinig weet over criminaliteitsbestrijding in de US Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 12 juni 2016 Rapport Geplaatst: 12 juni 2016 (bewerkt) Weer één die bij het 2016-lijstje kan. Ik vind het bijzonder om te constateren dat er tegenwoordig al bijna bij voorbaat een IS sticker op geplakt wordt. Nog een paar jaar zo door en de IS-aanslagen halen het nieuws niet eens meer.. Bewerkt: 12 juni 2016 door Jacky-2007 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.