Jump to content

Terrorisme


NicolaB

Recommended Posts

Frappant dat ook meteen weer een wapenwet-discussie gestart wordt in de US. Volgens mij was juist het 'probleem', dat niemand in die LGBT-club wapens droeg (volgens US tegenargumenten bekeken). Daarnaast zie je dat het ook gewoon in Europa kan gebeuren waar die wapenwetten totaal anders zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 285
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    61

  • NicolaB

    51

  • SpacyColours

    16

  • Michael

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Frappant dat ook meteen weer een wapenwet-discussie gestart wordt in de US. Volgens mij was juist het 'probleem', dat niemand in die LGBT-club wapens droeg (volgens US tegenargumenten bekeken). Daarnaast zie je dat het ook gewoon in Europa kan gebeuren waar die wapenwetten totaal anders zijn.

Waar een wil is is een weg; als je hier in Nederland aan een vuurwapen wil komen kan dat best. Was er niet enkele maanden geleden een inval bij een motorclub, waar de politie een raketwerper aantrof? Bovendien is het heel gemakkelijk om in je keuken een bom in elkaar te knutselen. Je kunt de grondstoffen daarvoor letterlijk bij de supermarkt kopen. Dat wil niet zeggen dat de Amerikaanse wapenwetten geen rol spelen bij het ridicule aantal massamoorden die er in dat land plaatsvinden. In de VS vinden schietpartijen vele malen vaker plaats dan in Europa, en niet alleen vanuit een terroristisch motief. Elke malloot kan een Walmart binnenlopen en een shotgun aanschaffen. In Europa hebben we in elk geval het gezonde verstand om geen vuurwapens te verkopen in de supermarkt.
Link to comment
Delen op andere websites

Waar een wil is is een weg; als je hier in Nederland aan een vuurwapen wil komen kan dat best. Was er niet enkele maanden geleden een inval bij een motorclub, waar de politie een raketwerper aantrof? Bovendien is het heel gemakkelijk om in je keuken een bom in elkaar te knutselen. Je kunt de grondstoffen daarvoor letterlijk bij de supermarkt kopen. Dat wil niet zeggen dat de Amerikaanse wapenwetten geen rol spelen bij het ridicule aantal massamoorden die er in dat land plaatsvinden. In de VS vinden schietpartijen vele malen vaker plaats dan in Europa, en niet alleen vanuit een terroristisch motief. Elke malloot kan een Walmart binnenlopen en een shotgun aanschaffen. In Europa hebben we in elk geval het gezonde verstand om geen vuurwapens te verkopen in de supermarkt.

Je hebt gelijk. Ik weet alleen niet of ik het als 'gezond verstand' bestempel. Als ik die lijn moet aanhalen, kan ik doorgaan op het gebrek aan gezond verstand bij de onderwerpen zoals alcohol en de oranjegekte / moffenhaat bij voetbal.

An sich geen verkeerde lijn hoor. Ik ben zelf ook hartstikke blij dat we geen vuurwapens verkopen in de supermarkt en snap de haat naar Duitsers bij voetbal ook niet. Anderzijds valt het vanuit het perspectief van de Amerikanen wel goed te begrijpen. Je verdedigen (met een wapen) is in de grondfunderingen opgenomen van die cultuur en wordt daar als vrijheid gezien.

Anyhow, die discussie vermijd ik meestal. De EU is niet de VS, dus boeit het me meestal niets. In het geval van terrorisme denk ik eigenlijk hetzelfde als jij zegt, wapenwetgeving maakt dan nauwelijks wat uit. Het enige wat dat dan uitmaakt, is dat je vaak een extra potentiële 'pakmomenten' hebt (bijv. bij een wapendeal). Maar goed, deze man was net zo certified als Tristan v.d. Vlis en die kon hier ook z'n gang gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Vooral als medewerker bij de politie moet je toch wel weten hoe simpel het is om aan een wapen te komen als je echt kwaad wilt doen Nicola. Je gaat hier niet naar de supermarkt, maar het steegje ernaast en spreek een of andere vage figuur aan. Enfin, je snapt wat ik bedoel. De discussie omtrent het wel of niet vrij mogen dragen (en verkopen) van vuurwapens is een loze discussie, dus laten we daar niet aan beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vooral als medewerker bij de politie moet je toch wel weten hoe simpel het is om aan een wapen te komen als je echt kwaad wilt doen Nicola. Je gaat hier niet naar de supermarkt, maar het steegje ernaast en spreek een of andere vage figuur aan. Enfin, je snapt wat ik bedoel.

Hoezo die toevoeging? :bonk:

Ik ben het toch eens met dat standpunt en Thunderduck. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
En hij is als vluchteling meegereisd met de asielstroom, what a surprise! smile3.gif

En de asielstroom geheel stoppen zal terrorisme tegenhouden? Bij de aanslag van Bataclan zat er slechts 1 vluchteling tussen op zo'n 10 man, dat zou de aanslag niet tegengehouden hebben. Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

http://www.ad.nl/bui...-bijl~a160f73f/

In het huis van de dader is naar verluid een IS-vlag gevonden, ook zou de dader 'Allahu Akbar' geroepen hebben.

En hij is als vluchteling meegereisd met de asielstroom, what a surprise! smile3.gif

Nee, dat er naast een paar miljoen goedwillende vluchtelingen een paar mensen zitten die gaan radicaliseren is niet zo'n verrassing nee. Of zijn die paar meegereisde terroristen genoeg reden voor jou om die andere paar miljoen onschuldige burgers maar lekker te laten afslachten? Vind je je eigen veiligheid belangrijker dan die van miljoenen anderen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...