Jump to content

Terrorisme


NicolaB

Recommended Posts

Belgische vluchtelingen zijn niet hetzelfde als vluchtingen uit landen waar een overgrote meerderheid van het volk leeft volgens de Sharia-wetgeving.

Alle vluchtelingen die volgens onze normen en waarden bereid zijn te leven zijn meer dan welkom in Nederland, laat ik je dat zeggen. Maar wat we absoluut niet moeten hebben, is dat er hier mensen naartoe komen die dood en verderf zaaien. Ik zeg niet dat alle vluchtelingen dit doen, integendeel. Maar tussen al die vluchtelingen die naar Europa komen op dit moment kan een terrorist zitten. En niet alleen een terrorist, ook gewoon vluchtelingen die alleen maar stennis schoppen, die totaal geen respect hebben voor ons. Moeten wij dan maar wel respect voor hen hebben? Nee, absoluut niet.

En ja, datzelfde zou kunnen gebeuren met Belgische vluchtelingen. Ik zeg ook niet dat dit niet het geval is. Maar die kans is veel kleiner, omdat de meerderheid van de Belgen niet naar een haatdragende ideologie leeft.

Volgens onze Grondwet, en dus onze normen en waarden, zijn ze wel degelijk hetzelfde, al ben jij waarschijnlijk zo'n type die niet gelooft in een verbod op discriminatie. Afijn, tussen de mensen die vandaag op Schiphol aankomen kunnen ook terroristen zitten. Ik zat nog niet heel lang geleden in het vliegtuig naast een man uit Iran op weg naar een congres in Maastricht. Hadden we die dan ook aan de grens moeten weigeren, omdat hij uit een islamitisch land komt? Nog beter, laten we alle grenzen sluiten een gaan leven zoals Noord-Korea. Op die manier komt er geen enkele enge buitenlander meer in Nederland.

We hebben de vluchtelingenstroom al behandeld, trouwens:

Ik geloof in ieder geval niet in een utopisch verbod op discriminatie, zoals ie er nu ligt in de GW. Dat strookt gewoon niet met de diversiteit in de samenleving.

Dat betekent niet dat ik meteen een alleshater en dr. evil 2.0 wordt hoor. Maar het mag wat reëeler. Niet voor niets worden er op dat soort vage utopische grondwetten uitzonderingen gegeven in de wet en vanzelfssprekend irl. kom je dit soort dingen dagelijks tegen.

Denk bijv. aan de man die gediscrimineert wordt tijdens sporttesten, waar ze een zwaardere tijd moeten halen dan de vrouwen. Zo kan ik vanzelfsprekend nog vele voorbeelden verzinnen waar de vrouw in de basis niet gelijk is aan de man en ook zo niet behandeld wordt.

Ook op het gebied van nationaliteit is er verschil en wordt ook op die grond gediscrimineerd. Zo wordt je als Duitser niet aangenomen bij de AIVD en mag de politie iemand met de Belgische nationaliteit ook weigeren. Nu vloeit dat voort uit een uitzondering in het VWEU. Maar goed, het gaat dus falikant tegen de beginselen in.

Ik vind het dan ook niet vreemd als een persoon (een politicus, Tom idc) zoiets aandraagt. De verschillen tussen de Syrische cultuur en de Nederlandse cultuur zijn gewoon inmens groot. In dat opzicht is een Belgische vluchteling ook écht wel wat anders dan een Syrische Vluchteling (zelfs een Vlaamse vluchteling is anders dan een Waalse én per individu zijn er natuurlijk ook verschillen).

Ik persoonlijk ben niet zo van het generaliseren op dat gebied, maar ik ben wel een voorstander van het inventariseren van de persoon ogv culturele eigenschappen. Soms moet je ook gewoon niet in een land als NL geplaatst worden als je hele andere normen en waarden hebt. Zo zou ik als vluchteling in Rusland, met liefde terug naar een West-Europees land over worden geplaatst. Op die manier vind ik dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in de regionale opvang en dat landen individueel gewoon knopen door hakken. Net zoals ze in Oost Europa ook doen.

Overigens lopen er ook genoeg gekkies in Nederland rond. Tristan van der Vlis was een autochtoon, net zoals Anders Ehring Breivik. Wat dat betreft hebben rechts-extremisten meer doden veroorzaakt in Nederland dan welke moslim dan ook.

Ja, zoals ik al zei is de eenling ook een factor. En écht een lastige gefundeerd in de samenleving. Vaak (ook) ontstaan door een gebrek aan sociale cohesie rondom de persoon.

Als het sluiten van de grenzen daadwerkelijk geen nut heeft, dan moet er maar een ander plan komen. Ik ben niet degene om daarover te beslissen, dat moet het kabinet doen. Althans, dat zouden ze moeten doen. Maar dat is nou net het probleem waar we mee kampen: ze blijven politiek correct reageren op aanslagen als die in Brussel, Nice en Duitsland. Of neem nou die mislukte coup in Turkije. De politieke leiders reageren allemaal heel verontwaardigd en... that's it! Waar blijft die actie? Waar blijven de oplossingen om terrorisme - of in ieder geval de radicalisering van allochtonen tegen te gaan? Waar blijft het dreigement dat Turkije na zijn reactie op de coup absoluut niet meer bij de EU mag?

De EU heeft de reactie van Turkije op de coup wel degelijk veroordeeld, in behoorlijk sterke termen. Als de opschorting van het EVRM doorgaat zal de toelatingsprocedure sowieso gewoon gestopt worden. Waarom ze dat nu al niet doen is simpel: Turkije is geopolitiek belangrijk. Het is heel makkelijk om vanaf de zijlijn te staan roepen dat er harder moet worden gereageerd, maar de realiteit is dat de vluchtelingenstroom, de Russen en de oorlog in Syrië daar gewoon te belangrijk voor zijn. Natuurlijk zullen er gevolgen voor Turkije zijn, maar over die gevolgen moet worden nagedacht. Hetzelfde geldt voor de aanslagen. Wat jij politiek correct noemt, noem ik doordacht. Natuurlijk kun je hard gaan schreeuwen a la Wilders, maar daarmee speel je het radicaliseringsproces juist in de hand. Methodes die dan wel werken worden echter door PVV'ers zoals jijzelf verguisd, zoals het bekende theedrinken van Job Cohen. Het lijkt tegenstrijdig om problemen zoals radicalisering met zachte hand te benaderen, maar het werkt wel.

Er wordt hard gewerkt aan oplossingen tegen terrorisme en radicalisering: De Raad van Europa ontwikkelt richtlijnen voor een aanpak op Europees, nationaal, en lokaal niveau zodat er er samengewerkt kan worden, de Kinderbescherming probeert radicalisering op jongere leeftijd te signaleren, gemeenten worden vanuit Den Haag geinstrueerd om er op te letten. Er zijn hulplijnen, meldpunten en commissies die er 5 jaar geleden nog niet waren. En guess what? Het werkt. Dat er nou geen politicus is die in idioot sterke termen dit nieuws verkondigt wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt, Tom.

En die vraag ligt er nou net bij een groot deel van de bevolking. Zoals Trump zei: I'm your voice.

Waarom denk je dat Erdogan zo veel aanhang heeft?

Ik weet het antwoord wel. Ze blijven gewoon hun dagelijkse ding doen. Geen oplossingen, maar gewoon verontwaardigd doen over aanslagen en andere ernstige zaken. Ja, ik weet dat Wilders geen goede oplossingen aandraagt, en dat ik evenmin waarde bied. Maar weet je wat de voornaamste reden is voor politici als Wilders en Trump? Voor mij is het dat ze de politici een schop onder de kont moeten geven. Niet meer politiek correct doen, maar met oplossingen komen. Het zou niet de bedoeling moeten zijn dat we te maken hebben met extreem-rechtse personen, maar zolang er geen echte oplossingen komen van degenen die zich nu nog politiek 'leider' durven te noemen moet het gewoon.

Ik heb hier geen woorden voor. :{ Wat ongelofelijk dom.

Getuigd ook niet echt van slimheid als je het mij vraagt TD. :D Niet dat ik je dom noem hoor, want dat zou een incompetentie zijn aan mijn zijde.

PVV'ers worden ook continu gedemoniseerd en afgeschilderd als hersenloze tokkies of erger nog: neonazi's. Dus je hoeft niet te doen alsof Rutte het slachtoffer is. Iets om over na te denken: als hij zich nou een keer ging gedragen als een échte leider, dan was Wilders er niet geweest. Dan was de PVV een illusie. Sterker nog, je zou je afvragen wat we toch moeten met zo'n partij. Ik zou dat ook doen. Maar helaas... Voorlopig zul je me dat niet horen zeggen. In ieder geval, als Rutte met hardere hand zou reageren zou er geen reden zijn om hem te demoniseren. Dat is mijn punt.

Ik vraag me af waarom PVV'ers dat imago hebben :7 Misschien heeft het er mee te maken dat ze een partij steunen die onder leiding staat van een demagoog, wiens partijprogramma bestaat uit hard schreeuwen en kritiek leveren zonder zelf met oplossingen te komen. Nou zul je wellicht willen zeggen dat ideeën zoals 'alle moslims het land uit' en 'artikel 6 uit de Grondwet' als oplossingen tellen, maar dat is kinderlijke onzin en als je dat nu nog niet inziet dan zal je dat nooit kunnen.

Toch grappig dat je met het verbod op discriminatie komt TD. Discriminatie ogv politieke overtuiging? :puh:

offeuh valt er toch nog wat kaft van het koren te scheiden en is een demagogische attribuering soms nog zo gek niet :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 285
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    61

  • NicolaB

    51

  • SpacyColours

    16

  • Michael

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu wel een syrische vluchteling, met mentale problemen

hij probeerde zich in duitsland op te blazen met een rugzak vol explosieven op een festival in Ansbach

werd tegengehouden bij de ingang, en blies zich toen op, geen extra doden, wel zwaargewonden

nu komt de regering daar onder druk met hun open deur beleid. aldus het nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/man-blaast-zichzelf-op-bij-duits-festival-meerdere-gewonden

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom denk je dat Erdogan zo veel aanhang heeft?

Ik wil toch even de kanttekening maken dat zijn aanhang de afgelopen jaren zwaar is gedaald, zijn macht komt meer van zijn functie en mogelijkheden daarbinnen. Hij is verkozen met een politiek van "vereniging, vooruitgang en traditie", vrij vage en populistische concepten dus. Het Turks kiesstelsel helpt verder ook niet helemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik geloof in ieder geval niet in een utopisch verbod op discriminatie, zoals ie er nu ligt in de GW. Dat strookt gewoon niet met de diversiteit in de samenleving.

Dat betekent niet dat ik meteen een alleshater en dr. evil 2.0 wordt hoor. Maar het mag wat reëeler. Niet voor niets worden er op dat soort vage utopische grondwetten uitzonderingen gegeven in de wet en vanzelfssprekend irl. kom je dit soort dingen dagelijks tegen.

Denk bijv. aan de man die gediscrimineert wordt tijdens sporttesten, waar ze een zwaardere tijd moeten halen dan de vrouwen. Zo kan ik vanzelfsprekend nog vele voorbeelden verzinnen waar de vrouw in de basis niet gelijk is aan de man en ook zo niet behandeld wordt.

Ook op het gebied van nationaliteit is er verschil en wordt ook op die grond gediscrimineerd. Zo wordt je als Duitser niet aangenomen bij de AIVD en mag de politie iemand met de Belgische nationaliteit ook weigeren. Nu vloeit dat voort uit een uitzondering in het VWEU. Maar goed, het gaat dus falikant tegen de beginselen in.

Ik vind het dan ook niet vreemd als een persoon (een politicus, Tom idc) zoiets aandraagt. De verschillen tussen de Syrische cultuur en de Nederlandse cultuur zijn gewoon inmens groot. In dat opzicht is een Belgische vluchteling ook écht wel wat anders dan een Syrische Vluchteling (zelfs een Vlaamse vluchteling is anders dan een Waalse én per individu zijn er natuurlijk ook verschillen).

Ik persoonlijk ben niet zo van het generaliseren op dat gebied, maar ik ben wel een voorstander van het inventariseren van de persoon ogv culturele eigenschappen. Soms moet je ook gewoon niet in een land als NL geplaatst worden als je hele andere normen en waarden hebt. Zo zou ik als vluchteling in Rusland, met liefde terug naar een West-Europees land over worden geplaatst. Op die manier vind ik dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in de regionale opvang en dat landen individueel gewoon knopen door hakken. Net zoals ze in Oost Europa ook doen.

Je maakt een intrigrerend punt, over discriminatie. Ja, we lijken te discrimineren, maar, zoals je zelf zegt, is dat slechts op bepaalde vlakken. Ik denk dat we niet mogen discrimineren wanneer we het hebben over basisbehoeften: onderdak, voedsel, veiligheid, etcetera. Daarom denk ik dat we iedere vluchteling binnen moeten laten, anders geven we iemand geen onderdak, alleen maar omdat hij Syrisch is. Hoe zie jij dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Daarom denk ik dat we iedere vluchteling binnen moeten laten, anders geven we iemand geen onderdak, alleen maar omdat hij Syrisch is. Hoe zie jij dat?

Ik wilde een bericht gaan typen, maar ik zie dat ik het al eens had getyped puh2.gif

Ik persoonlijk ben niet zo van het generaliseren op dat gebied, maar ik ben wel een voorstander van het inventariseren van de persoon ogv culturele eigenschappen. Soms moet je ook gewoon niet in een land als NL geplaatst worden als je hele andere normen en waarden hebt. Zo zou ik als vluchteling in Rusland, met liefde terug naar een West-Europees land over worden geplaatst. Op die manier vind ik dat er veel meer geïnvesteerd moet worden in de regionale opvang en dat landen individueel gewoon knopen door hakken. Net zoals ze in Oost Europa ook doen.

Daarbij, moet er ook overwogen worden in hoeverre die normen en waarden opwegen tegenover de nadelen. Als er bijv. in Turkije op 500 Turkse inwoners, 5000 (beetje anti-Turkije) Syrische immigranten komen, moet je bij jezelf afvragen of zoiets wel goed is. De relatie tussen Turkije en Syrië is namelijk ook niet echt goed en daar zitten ook enorm veel verschillen in de mensen.

En tja, wat noem je daarin de basisbehoeften die je wilt waarborgen? En in hoeverre? Wordt onderdak en voedsel je breekpunt? of vind je recht op scholing al een breekpunt (ook dat heeft natuurlijk z'n prijs puh2.gif), tja en qua veiligheid: in hoeverre houd je rekening met de veiligheid voor hun en voor je eigen burgers? Je geeft bijv. 100.000 Arabische of Afrikaanse immigranten in NL een plek, dat zorgt indirect voor een minder veilig Nederland (zoals ik zei, alles heeft z'n prijs ;p). Ook kan je 50.000 Syriërs een betere toekomst bieden, maar daardoor 1 miljoen laten staan of zwerven omdat je met die grote aantallen niet de veiligheid, economische stabiliteit...etc. (verzin maar wat) van jouw eigen volk kan garanderen.

Ook hierin denk ik dus, iedereen (in de breedste zin dus) een hoge of redelijke levensstandaard, dat is een Utopie. Dan zullen we zelf genoegen moeten nemen met minder en dat doen we (logischerwijze) niet graag. Wij zullen dan knopen moeten doorhakken in al die vragen en ieder soeverein land orgaan zou dat ook moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Gijzeling Parijs zou mislukte overval op reisbureau zijn. Sinds wanneer heeft een reisbureau content geld?

Tja, daar kwam ie waarschijnlijk ter plekke achter. Dan maar geld proberen te vragen met een gijzeling ofzo :S

https://www.google.nl/maps/@48.8195689,2.3627787,3a,75y,316.37h,88.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1scTUzDBw-JJbpnNVxABa7yQ!2e0!7i13312!8i6656

Je bent ook wel een pauper als je daar een overval gaat plegen... Vooral als je bedenkt dat het gebouw (die flat) ernaast een bank is >.<

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Het zal wel door films komen, maar banken zijn zelden het doelwit van een overval, dat zijn namelijk instellingen met een groot budget en bijgevolg een degelijke beveiliging en vaak weinig tastbaar geld in voorraad. Ergens mid-'90s heeft de bankenwereld zware investeringen gedaan en sindsdien hebben de meeste overvallen een middelgrote winkel (tankstation, kleine supermarkt, etc.) als doelwit, locaties zonder echte beveiliging en een acceptabele som cash op voorraad. Homejackings zijn sinds die periode ook omhoog gegaan.

Nu was dit misschien niet het beste doelwit, de beweegredenen zijn -lijkt me- niet te vinden, maar ik ga er van uit dat er wel iets van planning aan vooraf is gegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, die bank heeft 4 ATM's, een aanrijdende weg en meerdere goede afrijdende wegen. Ik had als boef wel een andere keuze gemaakt :puh:

Maar goed, waarschijnlijk wilde meneer boef gewoon gratis op vakantie en wilde die gierige Chinezen hem dat niet geven. Dan maar een gijzeling ofzo. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

http://nos.nl/artikel/2149230-vrachtwagen-rijdt-in-op-kerstmarkt-berlijn.html

http://www.berliner-zeitung.de/berlin/ein-toter-lkw-rast-in-weihnachtsmarkt-auf-breitscheidplatz-25341200

Truck rijdt in op mensenmassa kerstmarkt Berlijn. Tot nu toe 1 dode en meerdere gewonden. Er wordt gepraat over mensen die "verplet" zijn. Klinkt helemaal niet goed. Veder neit dudielijk of het een aanslag of ongeluk is, maar als ik naar de omstandigheiden kijk, lijkt een ongeluk heel sterk. Enorme vrachtwagen en geen weg dichtbij.

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Ik voel de neiging om wat te zeggen, maar ik wacht het nieuws nog even af voordat ik een conclusie trek... die helaas wel keer op keer weer bij het rechte eind is trouwens.

Heel erg natuurlijk weer. Dit is niet hoe ik het einde van het jaar had willen zien verlopen. Hopelijk heb ik het mis met de gedachte die door mijn hoofd gaat. Dat het toch geen terroristische aanslag is, maar gewoon een ongeluk. Maakt het er niet beter op voor de slachtoffers en nabestaande(n), maar toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...