Jump to content

Terrorisme


NicolaB

Recommended Posts

De tegenstand van de PVDA tegen de aanslagen is definitief verdwenen. Dit betekent dus dat Nederland hoogstwaarschijnlijk de missie gaat uitbreiden met bombarderen in Syrie.

Ik vind eht wel goed. Ten eerste laten we ons nog meer op het wereldtoneel zien en ten tweede is dat gewoon het effectiefst tegen IS, al moeten er natuurlijk geen burgers in worden meegenomen. Natuurlijk, het risico op aanslagen worden groter, maar, zoals Rutte al een keer zei, mag dat geen reden zijn om niet bombarderen. Maar goed, er zou zomaar binnen maand van dit besluit een vergeldingsaanslag kunnen komen, we zullen het wel zien.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 285
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KoningJesper

    61

  • NicolaB

    51

  • SpacyColours

    16

  • Michael

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

In welke situatie is de Nederlandse politie ooit geweest dat ze dachten: Doe mij maar een volautomaat?

Eh, niet? Een MP5 is een machinepistool en dat is iets anders als een machinegeweer. Nu.nl laat het met die foto erbij blijken alsof er nu mitrailleurs op straat gaan komen, maar dit klopt niet. Een MP5 is een geweer dat in Nederland al gebruikt wordt door arrestatieteams.

Link to comment
Delen op andere websites

Een MP5 schiet ook inderdaad dezelfde kogels (9mm caliber) als de glocks die de politie nu al gebruikt, maar dan iets sneller. Het lijkt misschien wat gevaarlijker in het straatbeeld, maar ga er maar niet van uit dat de gemiddelde politieagent er een bij zich zal hebben. Het gaat hier ook om een redelijk kleine groep die wordt opgeleid om dit wapen te kunnen gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Er waren al 300 agenten die de bevoegdheid hadden om zo een ding te dragen, die taken hadden als het beschermen van politici en bijeenkomsten. Die taken worden overgenomen door de Marechaussee waardoor er 300 agenten vrij komen. Tel daar de 150 agenten bij op die nu worden opgeleid en je hebt 450 agenten die drukke pleinen (Leidseplein, Dam etc), winkelcentra, bepaalde evenementen en andere drukke plekken gaan bewaken waar de kans op een aanslag groter is

Link to comment
Delen op andere websites

In welke situatie is de Nederlandse politie ooit geweest dat ze dachten: Doe mij maar een volautomaat? Volgens mij lokt dit een wapenwedloop uit, en dat is niet wat je wilt.

Ik weet genoeg scenario's te verzinnen waar ik Walther wil omruilen naar een volautomatisch pistool of machinegeweer hoor.* :puh:

Daarnaast denk ik niet direct dat dat zorgt voor een wapenwedloop, immers loopt de militaire politie al rond met machinepistolen sinds mensenheugenis en daar heeft men zich weinig van aangetrokken qua bewapening.

Wil je dat veranderen, dan zal je de wapenhandel moeten aanpakken.

* Ps. wel even een kanttekening: er zijn ook genoeg scenario's waar ik liever geen (groot) machinepistool om me heen heb hangen. Zo'n 90% van het politiewerk is dat. Nu gebruik je pistool ook niet in die 90% dusja...

Graag als een soort van pokeball dus. In noodgevallen: IK KIES JOU! En dan komt het bestrijdingsmiddel naar keuze eruit. (zie je het al voor je, met van die pokeballen aan je belt :D)

Lol... Bestaat nog echt ook XD

3f56c622-5126-4b41-aea0-43d87d1b85a0._CB345516077__SR300,300_.jpg

d43879ed-f8e4-4d40-a1a0-9e2ba0dc011e._CB345516074__SR300,300_.jpg

pokeball_belt_by_nashoba_hostina-d7f12q7.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

In welke situatie is de Nederlandse politie ooit geweest dat ze dachten: Doe mij maar een volautomaat?

Eh, niet? Een MP5 is een machinepistool en dat is iets anders als een machinegeweer. Nu.nl laat het met die foto erbij blijken alsof er nu mitrailleurs op straat gaan komen, maar dit klopt niet. Een MP5 is een geweer dat in Nederland al gebruikt wordt door arrestatieteams.

Maar het is toch gewoon een volautomaat? Zie wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_MP5

En ik kan me voorstellen dat je als politieagent wel eens dat gevoel hebt, maar hebben we ook echt bewijzen dat dat helpt? Is het echt nuttig? Moeten we daar niet eerst naar kijken voor we op onderbuikgevoel met volautomaten gaan lopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, want de politie beslist dat ook echt op onderbuikgevoelens :7

Is er iets waaruit blijkt dat dat niet zo is?

Het lijkt me toch wel redelijk aannemelijk (mag ik hopen :7) dat de politie neit even bedenkt: "Oh, kom, meer agenten", maar dat er uitgebreid onderzoek en vergaderingen vooraf zijn gegaan. Natuurlijk, dit weet ik niet zeker, amar lijkt me toch wel logisch en aannemelijk :puh:

---

Het kabinet is op dit moment in debat over jihadisten die terug komen van IS-grondgebied. De AIVD en NCTV zijn erg bezorgd over de aankomende (en huidige) generatie terugkerende jihadisten. De vorige generatie kwam terug omdat het "paradijs" toch niet zo paradijselijk was, maar de huidige generatie weet echt waar ze aan toe waren toen ze richting IS gingen en komen niet meer vanwege "niet zo lekker eten" terug, maar mogelijk met opdrachten tot aanslagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is er iets waaruit blijkt dat dat niet zo is?

Er is een vraag naar meer zwaarbewapende (object)beveiligings-eenheden in tijden wanneer de politie snel grootschalig moet inzetten bij bijvoorbeeld een verhoogde terrorismedreiging. Op langere termijn wordt zoiets overgenomen door de KMar. Dat soort politiebeleid kent gewoon zoals altijd diverse beleidsnota die dat onderbouwen.

Ikzelf heb wel er wel zo mijn vraagtekens bij of dat nou allemaal een Nationale Politie taak moet zijn of dat dat meer een taak moet zijn van de KMar (en dat die gewoon meer mensen moeten aannemen en een een snellere grote inzetbaarheid kunnen waarborgen). Een aantal jaren terug werden veel meer taken door de marechaussee actief verricht dan nu. Maar goed dat zijn meer politiek gerichte vraagtekens.

Het kabinet is op dit moment in debat over jihadisten die terug komen van IS-grondgebied. De AIVD en NCTV zijn erg bezorgd over de aankomende (en huidige) generatie terugkerende jihadisten. De vorige generatie kwam terug omdat het "paradijs" toch niet zo paradijselijk was, maar de huidige generatie weet echt waar ze aan toe waren toen ze richting IS gingen en komen niet meer vanwege "niet zo lekker eten" terug, maar mogelijk met opdrachten tot aanslagen.

Hoe is dat gemeten?

Ik ben trouwens ook sceptisch over de inzet van F-16's boven Syrië, waar helemaal geen VN mandaat voor is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Verdacht pakketje gevonden bij de Stopera, waar de Pegida (Anti-islam) demonstartie zou plaatsvinden. Politie doet onderzoek. Zal wel niks (want hoevaak is een "verdacht pakketje" nou wat), maar ik dacht ik meld het toch even :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, want de politie beslist dat ook echt op onderbuikgevoelens :7

Is er iets waaruit blijkt dat dat niet zo is?

Het lijkt me toch wel redelijk aannemelijk (mag ik hopen :7) dat de politie neit even bedenkt: "Oh, kom, meer agenten", maar dat er uitgebreid onderzoek en vergaderingen vooraf zijn gegaan. Natuurlijk, dit weet ik niet zeker, amar lijkt me toch wel logisch en aannemelijk :puh:

Er zijn oorlogen gestart door mensen die beter zouden moeten weten gebaseerd op tostestoron en niet-bestaande bewijzen, zie: George W. Bush. Als dat uitgebreide onderzoek er al geweest is zou ik daar graag de rapporten eens van zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...