Kaitjee98 Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 IS heeft de aanslag inmiddels opgeëist. Reageren
Visser23 Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Ik word echt helemaal schijtziek van die Rutte. Hoe laconiek kan je erover doen. "Ja Nederland, er is niks aan de hand joh... Er zijn geen concrete aanwijzingen voor een aanslag". Tuurlijk, laten we daarom het station van Hoofddorp ontruimen. Daarnaast een fantastische tip van deze meneer Rutte gekregen: "Ga niet naar Brussel". DAT HAD IK OOK WEL KUNNEN VERZINNEN. Wat een pipo zeg. IS heeft de aanslag inmiddels opgeëist. Ja, dat was wel te verwachten.. Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Het scheelt wel dat er in België een actieve cel is. Zou me niks verbazen als die Abdeslam ook onderdeel ervan had willen zijn en ook veel ervan had voorbereid. Daarnaast zal het sluiten van grenzen denk ik niet heel veel helpen op nationaal niveau. Het bied internationaal gezien wel een extra 'pak moment', maar ook hier vind je je weg wel. Kan het niet linksom, dan rechtsom. Ik ben benieuwd in welke mate het sluiten van grenzen daadwerkelijk gaat helpen bij asielzoekers en in welke mate daar criminaliteit in wordt ontwikkeld, maar waarschijnlijk zijn deze aanslagen niet door asielzoekers gepleegd. Reageren
Visser23 Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Of het door asielzoekers gepleegd is, is niet bekend. Het zou dus best kunnen dat het wél zo is. Het lijkt me logisch dat er IS'jes bij de vluchtelingenstroom zitten, makkelijker om EU in te komen kan namelijk niet. Overigen: Michel: twee terroristische aanslagen – „We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd.” Dat zei de Belgische premier Charles Michel dinsdag tijdens een persconferentie. Hij bevestigde dat er twee aanslagen zijn gepleegd door terroristen: op de luchthaven Zaventem en op metrostation Maalbeek. Ze hadden het dus verwacht? Lekker man. Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Of het door asielzoekers gepleegd is, is niet bekend. Het zou dus best kunnen dat het wél zo is. Het lijkt me logisch dat er IS'jes bij de vluchtelingenstroom zitten, makkelijker om EU in te komen kan namelijk niet. Feitelijk zou het kunnen ja. Het ligt niet voor de hand, omdat je bij een gecoördineerde aanval goed contact met elkaar moet hebben. In dit scenario zou je iemand moeten hebben met een goed live contact in die cel, dat is lastig en risicovol. Ik schat de kans groter dat IS sympathisanten onder de azielszoekers niet in de procedure gaan, maar direct naar hun contacten in de wijken. Zo iemand kan natuurlijk wel makkelijker zo'n cel versterken en aanslagen plegen. Michel: twee terroristische aanslagen – „We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd.” Dat zei de Belgische premier Charles Michel dinsdag tijdens een persconferentie. Hij bevestigde dat er twee aanslagen zijn gepleegd door terroristen: op de luchthaven Zaventem en op metrostation Maalbeek. Ze hadden het dus verwacht? Lekker man. Zou me niks verbazen als daarom de veiligheidsdiensten deze maandag Abdeslam wilden pakken, inclusief het hele netwerk. Nu moesten ze iemand direct uit het netwerk trekken.. tja... Ik had het eerlijk gezegd ook wel verwacht, maar wat doe je er aan Ik geloof ook dat de Belgische veiligheidsdiensten er alles aan doen Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 (bewerkt) IS heeft de aanslag inmiddels opgeëist. Dat komt hier wel als een verrassing... Het scheelt wel dat er in België een actieve cel is. Zou me niks verbazen als die Abdeslam ook onderdeel ervan had willen zijn en ook veel ervan had voorbereid.We zullen t denk ik nooit weten. Meneer Salade (of whatever z'n naam is) moeten ze iig in een isolatiecel pleuren voor de rest van z'n leven. Bewerkt: 22 maart 2016 door Ezra24rct3 Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Goed idee, we noemen hem Salade. Maar nee idd, het is niet feitelijk inderdaad. Ik schat de kans wel groot. Het is een plausibel scenario. Interessante arrestaties ondertussen. Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Er zijn twee bommen geëxplodeerd op het vliegveld van Brussel en in een metrostation. Ook werd er bij een tweet vermeld dat er eerst werd geschoten en daarna volgden de meerdere explosies. Tien doden bij de metrostation. Ik heb een foto toegevoegd in een spoiler van een jongen die beschadigd is door de explosie, gevonden op Twitter. Bekijk het dus niet als je niet over bloed kan.. De 1e foto trouwens nader bekeken: daar valt ook menselijke bacon te herkennen rechtsonderin bij de deur en bij de 2e deur. Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 (bewerkt) Ik vind dat het nu echt tijd wordt om nu per direct de grenzen te sluiten.. Nu wil ik toch wel eens weten hoe jij dat precies voor je ziet. Muren? Controles? Het klinkt prachtig, grenzen dicht, maar volgens mij blijft het gewoon een droom. Maakt niet uit of je Wilders, Rutte of Asscher aan het roer hebt staan. Ik word echt helemaal schijtziek van die Rutte. Hoe laconiek kan je erover doen. "Ja Nederland, er is niks aan de hand joh... Er zijn geen concrete aanwijzingen voor een aanslag". Tuurlijk, laten we daarom het station van Hoofddorp ontruimen. Daarnaast een fantastische tip van deze meneer Rutte gekregen: "Ga niet naar Brussel". DAT HAD IK OOK WEL KUNNEN VERZINNEN. Wat een pipo zeg. Wat wil je dan van hem horen? Ik ben ook geen fan van Rutte, maar hij kan moeilijk gaan zeggen: blijf lekker thuis, rillend in een hoekje van de angst. Bewerkt: 22 maart 2016 door _Night-Men_ Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Ik vind dat het nu echt tijd wordt om nu per direct de grenzen te sluiten.. Nu wil ik toch wel eens weten hoe jij dat precies voor je ziet. Muren? Controles? Het klinkt prachtig, grenzen dicht, maar volgens mij blijft het gewoon een droom. Maakt niet uit of je Wilders, Rutte of Asscher aan het roer hebt staan. Je zou iets kunnen verzinnen als wat we een aantal jaren geleden hadden. Dat kan een barrière opwerpen, maar zorgt er niet voor dat aanslagen direct voorkomen worden. Zo ga je niet met je bomvest door de grenscontrole en ben je zolang je niet op de radar bent ook geen terrorist (je zag het maar aan Salade die een aantal maanden geleden gewoon langs de controle kwam.). Wat wil je dan van hem horen? Ik ben ook geen fan van Rutte, maar hij kan moeilijk gaan zeggen: blijf lekker thuis, rillend in een hoekje van de angst. Als ik Rutte was, zou ik nu deze pamfletten verspreiden: Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 (bewerkt) Ik vind dat het nu echt tijd wordt om nu per direct de grenzen te sluiten.. Nu wil ik toch wel eens weten hoe jij dat precies voor je ziet. Muren? Controles? Het klinkt prachtig, grenzen dicht, maar volgens mij blijft het gewoon een droom. Maakt niet uit of je Wilders, Rutte of Asscher aan het roer hebt staan. Je zou iets kunnen verzinnen als wat we een aantal jaren geleden hadden. Dat kan een barrière opwerpen, maar zorgt er niet voor dat aanslagen direct voorkomen worden. Zo ga je niet met je bomvest door de grenscontrole en ben je zolang je niet op de radar bent ook geen terrorist (je zag het maar aan Salade die een aantal maanden geleden gewoon langs de controle kwam.). Het valt te proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die kwaad in de zin heeft niet over de grens gaat komen. Ze hebben in ieder geval wel slechte humor, die terroristen. Bommen laten afgaan om 9:11u... Bewerkt: 22 maart 2016 door _Night-Men_ Reageren
Forumrunner Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Ik denk dat de extremistische Islamterroristen deels voorkomt uit moslimjongeren in West-Europa die een achtergestelde positie binnen de maatschappij hebben, deels door de problemen in het Midden-Oosten, en deels doordat er nou eenmaal een onherroepelijke schade is aangericht door geloof. Van kruistochten in de Middeleeuwen, ketterverbrandingen, tot stenigingen in huidige moslimlanden. Zeg nou zelf, het geloof dat er iets na de dood is waarmee je onmenselijke misdaden kan goedpraten tegen jezelf is een mentale ziekte, en de helft van de wereld lijdt aan een vorm van deze ziekte. Van moslims die zelfmoordaanslagen plegen voor de heilige oorlog, tot Christelijke anti-homo kampen. Ik ben niet graag een overdreven anti-geloof atheist, maar je moet toegeven dat het geloof in iets groters na het leven betekent dat het leven op deze aarde op de tweede rang komt te staan bij sommige mensen. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 (bewerkt) Ik lees net op twitter dat er in Hilversum bij het NOS Gebouw een poederbrief is ontvangen.. Ik vind dat het nu echt tijd wordt om nu per direct de grenzen te sluiten.. Dan gaat Nederland failliet jongen... Bewerkt: 22 maart 2016 door Ezra24rct3 Reageren
NicolaB Geplaatst: 22 maart 2016 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 (bewerkt) Het valt te proberen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die kwaad in de zin heeft niet over de grens gaat komen. Absoluut, waar een wil is, is een weg. Al is het wel zo dat het (mogelijk) een extra barrière opwerpt in de voorbereiding en bij een reeks van internationale aanslagen (die vooralsnog niet zijn voorgekomen in Europa, mede omdat dat ook weer extra coördinatie en een andere insteek vergt). Dat wil dus alsnog niet zeggen dat het absoluut te voorkomen valt, dat valt het nooit. Momenteel denk ik overigens dat de sociale controle en cohesie in en tussen bevolkingsgroepen zelf er voor zorgt dat de kans best groot is. Maar goed, dat is ook niet 1,2,3 op te lossen. Bewerkt: 22 maart 2016 door NicolaB Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 22 maart 2016 Rapport Geplaatst: 22 maart 2016 Dikke bende op de nederlandse stations. Meer politie inzet in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht. Dan ook nog een actie in hoofddorp waar een trein uit brussel is stilgezet en een man aangehouden, een actie in Amsterdam waar een man is aangehouden en een actie in Zwolle waar een trein is stilgezet (geen idee welke) en een man is aangehouden. Blij dat ik vandaag thuis ben gebleven, had anders langs Zwolle en Utrecht gemoeten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.