Jump to content

Foto's van SB


Silverbyte

Recommended Posts

Dit subforum bestaat al een paar maanden, maar tot nu toe heb ik nooit de tijd/moeite genomen om een eigen thread met foto's te openen. De laatste tijd ben ik echter veel meer met fotografie bezig, dus het werd naar mijn mening toch hoog tijd dat ik eens een hoekje ging inrichten. In dit topic zal ik vanaf nu dus mijn foto's met jullie delen.

Ik wil graag aftrappen met een experimentele fotoserie, die je hieronder in de spoiler vindt:

Ik heb altijd een zwak gehad voor analoge fotografie; voor mij heeft een lo-fi vakantiekiekje zo veel meer waarde dan een haarscherpe, high-res foto van een supercar. Daarmee wil ik geenszins zeggen dat ik 'moderne' fotografie waardeloos vind, het roept gewoon minder op bij mij.



Voor deze 'serie' ben ik in de familiearchieven gedoken, voor oude foto's die ik of mijn familie in de loop der jaren hebben geschoten. Ik ben hierbij specifiek op zoek gegaan naar foto's met veel bomen, planten en bloemen plus een hoop zonlicht. Deze zijn namelijk het meest geschikt voor het soort plaatje dat ik voor ogen had.

Zoals je hieronder kunt zien, is er iets aan de hand met de kleuren van deze foto's. Dit is heel bewust zo gedaan. Ik heb me namelijk laten inspireren door onder meer Richard Mosse en Neil krug en geprobeerd de effecten van bepaalde filmrollen, zoals de Kodak Aerochrome en -Ektachrome, te simuleren. Het lijkt misschien een kwestie van spelen met de hue en kleurkanalen, maar het was nog behoorlijk ingewikkeld om het gewenste resultaat te krijgen. Het uiteindelijke plaatje is het resultaat van een heleboel experimenteren en tweaken met filters en plugins (Color Efex Pro 4). Het geeft een bevreemdende, surrealistische look, bijna alsof je niet op aarde bent, maar in een soort fantasiewereld. He doet mij persoonlijk ook denken aan de jaren 60 en 70, de hoogtijdagen van de psychedelica en flower power.

Al bij al ben ik zeer tevreden over de uitkomst van mijn reis door het land van trial & error, en ik hoop dat jullie het ook wat vinden. :tu:

PezQXFK.jpg

JD1v2J0.jpg

ebgU0eq.jpg

7sOqWHR.jpg

j9o0zYd.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier twee mieuwe foto's. Deze komen niet uit de familiearchieven, maar zijn afgelopen zomer gemaakt. Het leek me interessant om het geheel ook eens om te draaien, zoals je op de eerste foto hieronder ziet; het is nog steeds behoorlijk pscyhedelisch (misschien wel meer zelfs?), maar heeft nu ook een beetje een duister tintje.

tYiNVnM.jpg

V24pq9i.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Foto in je computer krijgen, in Photoshop laden, Color Efex Pro plugin runnen, een aantal filters toepassen en daarna spelen met adjustment layers tot ik het gewenste resultaat heb.

Grappig dat je het 'eng' noemt, ik had het nog niet zo van die kant bekeken, maar als je er over nadenkt, zijn bijvoorbeeld die met de kathedraal (uit de eerste serie) inderdaad best creepy. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik weet het niet, lastig te vertellen. Beetje zo een sfeer van zo een heel enge nachtemrie in een random wereld. Heel apart sfeertje, zal dit zeker blijven volgen :)

Heb je BTW een website ouzo, om ff heel off te gaan :puh:

Laat maar, zie je portfolio

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Die foto met de Mont Saint-Michel is ook gaaf. Overigens ook een aanrader om eens te bezoeken, maar dat terzijde.

Aparte, maar toch erg mooie foto's. Realiteit is hier ver weg, en dat maakt het misschien wat eng, maar wel fantasievol.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Ik wil hier zeker mee verder gaan. Momenteel wil de zon echter nog niet zo schijnen en zijn de bomen en planten nog niet in bloei, dus zelf de natuur in gaan om toffe foto's te schieten is er nog niet bij. Gelukkig heb ik nog aardig wat foto's liggen, waarvan je er hieronder een paar vindt.

XTfTumC.jpg

kKyEChv.jpg

0MVEJd2.jpg

D5MIfY0.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

De lente lijkt eindelijk lekker op gang te zijn, dus ik ben weer veel buiten, en dan worden er ook weer foto's geschoten. Onderstaande is een experiment met mijn fisheye-lens, wederom met de crazy roze flora. Zelf ben ik heel blij met dit resultaat, want dit is precies de vibe die ik probeerde te vangen. Ik ben ook van plan andere mensen in een dergelijke setting op de foto te gaan zetten, maar het is even zoeken naar gewillige slachtoffers.

AhC6VtF.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...