Jump to content

AMD Athlon II X4 640 Pro en GTA V


-Matthijs-

Recommended Posts

Wat betreft nog je vraag over het overclocken, je kan het altijd proberen. Een goed programma is bijvoorbeeld MSI Afterburner. Zo lang je niet gelijk met voltages aan de gang gaat, kun je weinig slopen. Op internet zijn voldoende howto's te vinden. Zonder gekke dingen kun je soms wel een paar extra frames uit je GPU persen, maar verwacht niet dat je met overclocken ineens het spel gaat kunnen spelen op veel hogere instellingen. Het zullen een paar frames zijn, maar het kan misschien wel een net wat soepelere ervaring bieden!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat betreft nog je vraag over het overclocken, je kan het altijd proberen. Een goed programma is bijvoorbeeld MSI Afterburner. Zo lang je niet gelijk met voltages aan de gang gaat, kun je weinig slopen. Op internet zijn voldoende howto's te vinden. Zonder gekke dingen kun je soms wel een paar extra frames uit je GPU persen, maar verwacht niet dat je met overclocken ineens het spel gaat kunnen spelen op veel hogere instellingen. Het zullen een paar frames zijn, maar het kan misschien wel een net wat soepelere ervaring bieden!

Toen ik m'n GPU overclockte ging er een wereld voor me open. :puh: Ik heb met elk spel zo'n 15 á 20fps meer.
Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken heeft echt geen zin bij zo'n relatief slecht presterende pc. 10-20% overclock staat dan relatief tot 1-5 fps meer als je toch maar 30-60fps hebt, dat gaat dus nooit het verschil maken tussen niet speelbaar en amper tot vloeiend speelbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken heeft echt geen zin bij zo'n relatief slecht presterende pc. 10-20% overclock staat dan relatief tot 1-5 fps meer als je toch maar 30-60fps hebt, dat gaat dus nooit het verschil maken tussen niet speelbaar en amper tot vloeiend speelbaar.

Ik vind 45fps toch echt veel lekkerder spelen dan 30fps. Je merkt soms wel verschil als je 35fps of 40fps hebt. Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken heeft echt geen zin bij zo'n relatief slecht presterende pc. 10-20% overclock staat dan relatief tot 1-5 fps meer als je toch maar 30-60fps hebt, dat gaat dus nooit het verschil maken tussen niet speelbaar en amper tot vloeiend speelbaar.

Ik vind 45fps toch echt veel lekkerder spelen dan 30fps. Je merkt soms wel verschil als je 35fps of 40fps hebt.

In de voordeligste situatie a overclock van 20% ( zal menig gtaforum gebruiker uberhaupt nooit halen, eerder max 10% vooral met cheap hardware ) is het 6 fps meer ervanuitgaande dat je 30 fps hebt, dat is nogsteeds onspeelbaar in mijn ogen. Voor een persoon als TS is 10% wat realistischer wat gelijk staat aan 3 fps meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Dingen als frametimes zijn ook belangrijk voor de speelbaarheid van een game. 30 fps met constante frametimes speelt beter dan 50 fps met haperingen. Straar je dus sowieso niet blind op het aantal fps, gamen met 30 fps kan best soepel zijn.

In de GTA V benchmarks staat ook aangegeven in hoeverre je onder de 'soepele grens' blijft van 60 en zelfs 30 pfs. Als hier een getalletje van rond de 100% uitkomt dan betekent dat het spel over het algemeen spoepel en zonder hick-ups draait.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb inmiddels al heel wat uurtjes gespeeld en de gemiddelde framerate ligt rond de 40. Schiet ook wel eens omlaag naar 30 wanneer er veel gebeurt, maar ik zou vooraf getekend hebben voor 30. Dat ik niet de volledige grafische ervaring heb zal me verder een worst zijn; daar speel ik niet voor. Valt me sowieso reuze mee dat ik met deze PC fatsoenlijk GTA V kan spelen. Al is fatsoenlijk in deze een relatief begrip, zie ik. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Iedereen ervaart het ook weer anders, niet iedereen zou tevreden zijn met 40 fps, maar als alles soepel loopt is het prima te doen!

Maar goed om te horen dat je er veel plezier mee hebt!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...