Jump to content

Le Tour de France 2015


Froodooo

Recommended Posts

  • Reacties 160
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    54

  • KoningJesper

    43

  • MegaPilot

    36

  • Guardian1980

    6

Waar zit Quintana toch met z'n verstand...Met zo'n benen val je aan op 20/30/40 km van de streep. Froome had het moeilijk...

Wat ik had gedaan als ik Quintana was? Samen met Nibali toen Froome pech had vertrekken. Sneaky, maar vooral slim.

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat die Froome zeuren dat het onsportief is van Nibali :7

Kom op zeg Froome. Derde etappe niet stoppen terwijl de koers wordt platgelegd? Doorrijden bij pech Gesink? Bij Contador? Doe nou niet zo schijnheilig en hypocriet. Dat hoort er nou eenmaal bij. Moeten ze dan allemaal wachten en je ketting vastzetten en je ondertussen troosten? Bovendien was het geen pech masr je trapte je gwn verkeerd. Eigen fout en daar mag van worden geprofiteerd

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Bovendien was het geen pech masr je trapte je gwn verkeerd. Eigen fout en daar mag van worden geprofiteerd

Nee, z'n wiel zat geblokkeerd waardoor ie moest afstappen.

Los van het feit dat het wel of niet z'n fout is, dit is koers. Als ik Quintana/Nibali was en ik zag dat Froome pech had, dan zette ik voor Froome goed en wel terug aan 't fietsen is 'm op een second of 20/30. Misschien niet zo heel erg moedig, misschien zelfs een beetje lame, maar in de Tour moet je soms een beetje slim zijn.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Nja, ik vind dat Froome niet moet klagen. Dan zit hij wel te zeggen dat je zoiets niet moet doen met de leider, maar dat vind ik maar een drogreden. Alsof dat truitje je immuniteit geeft. Met die logica wint Dennis de Tour na de tijdrit in Utrecht. Bovendien was het geen 'aanval op de gele trui' zoals hij dan zegt, Nibali wou hier gewoon een etappe winnen om zijn Tour toch nog ietwat glans te geven. Nibali weet heus wel dat hij geen geel meer gaat pakken. Dat Nibali dan naar plaats 4 opschuift heeft ook helemaal geen effect op Froome. Bovendien moet hij me ook niet wijsmaken dat hij achter Nibali had gereden, mocht hij wel in de voorste rangen hebben gezeten. De afgelopen dagen heeft hij Nibali genoeg laten wegrijden zonder er zich druk over te maken. Weliswaar is Nibali altijd teruggevallen (zelfs niet, in Gap heeft hij een halve minuut kunnen pakken), maar dat was dan meer aan het tempo van Thomas te danken dan aan wat Froome deed. Op het moment van schrijven zat Thomas ook al 10 minuten achter het peloton, hij had enkel nog Poels, die de col ervoor was gebroken. Die was misschien genoeg gerecupereerd om tempo te rijden, maar reageren op een aanval had die absoluut niet meer gekund (zo bleek ook, toen Quintana ervandoor ging). Zelfs al heeft Nibali het expres gedaan, was het toch wel duidelijk dat hij iets ging proberen. Nee, Froome had er nooit achter gereden en de uitkomst was perfect hetzelfde geweest zoals die nu was.

Quintana heeft de afgelopen dagen al een paar keer gezegd dat hij vandaag ging aanvallen. Misschien wou hij niet teveel krachten verspelen gisteren om mee te gaan met Nibali en vandaag alles op alles zetten. Als je na gisteren op bent, loop je het risico minuten te verliezen. Als je na de etappe van vandaag op bent, heb je enkel nog Champs-Élysées. In die etappe is het not done om de gele trui nog aan te vallen, naar mijn weten is het nooit gebeurd dat de gele trui daar nog van schouders is veranderd, laat staan dat er is aangevallen. Je hebt natuurlijk dat ene verhaal waarop de tweede plek naar voren reed en zich vervolgens in de bosjes verstopte om de gele trui voorbij te zien stormen, maar dat was een grapje puh2.gif Volgens mij was dat een Belgische renner, ik zal zijn naam eens opzoeken.

Alleszins: als Quintana zijn krachten voor vandaag heeft gespaard, explodeert en Froome op tijd zet, moet hij helemaal geen rekening houden met krachten sparen. Hij kan helemaal tot het gaatje gaan. Echter heeft Froome wel hetzelfde voordeel, dus moet hij op een zwak moment rekenen. Maar eigenlijk moest hij voor gisteren ook al op een zwak moment van Froome rekenen, dus daar is helemaal niets veranderd.

Ow, blijkbaar is er wel al een paar keer aangevallen geweest op Champs-Élysées. En dat verhaal van die ene renner vind ik niet direct terug.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja, ik vind dat Froome niet moet klagen. Dan zit hij wel te zeggen dat je zoiets niet moet doen met de leider, maar dat vind ik maar een drogreden.

Daarentegen kan het nog mooier worden als er wordt gewacht op de leider in het algemeen klassement. Was het niet in 2003 dat

toen die laatste viel? Armstrong kwam terug bij Ullrich en ging erop en erover. Prachtig moment, dat hebben we nu gemist. :puh:

Als je na de etappe van vandaag op bent, heb je enkel nog Champs-Élysées. In die etappe is het not done om de gele trui nog aan te vallen, naar mijn weten is het nooit gebeurd dat de gele trui daar nog van schouders is veranderd, laat staan dat er is aangevallen.

Als je zegt dat er niet gewacht hoeft te worden op de leider in het algemeen klassement na een mankement, dan is het toch ook zeker niet nodig dat je je inhoudt op de Champs-Élyséés? Natuurlijk, het is vrijwel onmogelijk om in de laatste rit weg te blijven als alle sprintploegen rijden alsof hun leven er vanaf hangt, maar die ongeschreven regel dat je in Parijs niet meer mag aanvallen vind ik ook bullshit. De Tour heeft 21 etappes, en ook de laatste is daar één van.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat het van mij persoonlijk niet mag om op Champs-Élysées aan te vallen, het is gewoon een ongeschreven wet bij de renners en er zijn velen die zich daar aan houden. Het is inderdaad nog altijd de 21e etappe in de Tour en die telt gewoon ook mee. Zo was er in '89 een tijdrit in plaats van de klassieke vlakke rit, daar kon de leider dus ook nog niet op zijn lauweren rusten (en zo bleek later ook voor Fignon). Zoals je aangeeft is het trouwens praktisch onmogelijk om nog veel tijd terug te pakken in een vlakke etappe van 100 km. Stel dat Quintana vandaag 2 minuten zou goed maken, dan moet hij op de Champs-Élysées nog eens een halve minuut goed maken. Dat gaat dus nooit gebeuren puh2.gif

De situatie Froome-Nibali is hier ook compleet anders dan Armstrong-Ullrich. Volgens mij stonden die laatste twee toen eerste en tweede, waar Nibali veel verder stond in het klassement, zowel wat plekken als tijd betreft. Bovendien had Froome nooit of te nimmer Nibali aangevallen

Ben benieuwd wanneer Quintana gaat aanzetten. Hij zei een vroege aanval te gaan plaatsen, dus volgens mij gaat hij al op de Col de la Croix de Fer aangaan. De eerste kilometers wat mannetjes van Froome eraf rijden, en daarna vlammen.

Edit: Poels en Thomas er al af. Als ze er nu nog Porte af krijgen, verliest hij zijn drie beste mannen. Uiteraard moeten we met twee woorden spreken: Thomas en Poels hebben al bewezen uit het niets terug te kunnen komen. Valverde is naar voren gereden. Springplank voor Quintana?

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Het zal voor Alpe d'Huez worden, lijkt het. Froome zit geïsoleerd, dus dat is al iets. Zonde dat Quintana met Valverde zit, bij Movistar denken ze nog teveel aan het podium met twee. Alleen is er wel een wereld van verschil tussen plaats één en twee. De vraag is dan: ben je veel met een zekere tweede en derde plaats?

Froome lijkt me trouwens zeker te zijn van de bollentrui vandaag. Bardet is al gelost en heeft denk ik geen punten meer op Croix de Fer.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zal voor Alpe d'Huez worden, lijkt het. Froome zit geïsoleerd, dus dat is al iets. Zonde dat Quintana met Valverde zit, bij Movistar denken ze nog teveel aan het podium met twee. Alleen is er wel een wereld van verschil tussen plaats één en twee. De vraag is dan: ben je veel met een zekere tweede en derde plaats?

Mwah, denk dat Quintana wachtte op Valverde omdat ie niet alleen wilde rijden. Best begrijpelijk als je ziet wat er nog komen moet.
Link to comment
Delen op andere websites

Voor de afdaling was Valverde erbij zeker wel een goed idee, maar op Alpe d'Huez gaat hij niet moeten twijfelen om Valverde achter te laten. Als het even kan liefst nadat Nibali al lang gelost is. Als dat niet het geval is, gaan ze bij Movistar toch een beslissing moeten nemen. Ze zeiden vanmorgen letterlijk dat ze aan de plek van Valverde moeten denken.

Link to comment
Delen op andere websites

Valverde gaat er straks af, daar kan je gif op innemen. Nibali gaat voor plek 3 en/of etappe en Quintana gaat straks aanvallen. Net zag je al dat hij veel sterker klimde dan Valverde, ik denk niet dat onze kleine Colombiaan met z'n sterke benen de tourwinst gaat verspelen om Valverde een 3de plek te gunnen.

En zelfs al rijdt Quintana niet als een speer naar boven, Nibali gaat de 3de plaats volgens mij aanvallen. Die kerel komt er de laatste tijd goed door. Dus Quintana heeft niet veel keus in mijn ogen. De 3de plek van Valverde is er volgens mij zo goed als aan. :N

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien gaat het helaas niet alleen afhangen van wat Quintana wilt, maar ook wat de ploegleiding wilt. Als ze daar zeggen dat ook de plek van Valverde moet verdedigd worden, lijkt me dat een slecht teken. Ik hoop dat ze het verstand hebben om dat te laten varen als het nodig is en daar niet te lang over twijfelen. Nibali gaat ongetwijfeld de derde plek aanvallen.

Porte weer terug in de afdaling. Die moeten ze er meteen weer af krijgen in het begin van Alpe d'Huez, anders zitten ze weer met een gevalletje Poels zoals gisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...