Jump to content

[NEW][€900] Laptop Studie


Mrkwark

Recommended Posts

Hallo jongens,

Na de fail met de acer laptop heb ik mijn budget een stukje kunnen opkrikken.

Ik heb deze laptop gevonden: http://www.laptopshop.nl/product/572495/asus-r556lb-dm286h.html

Ik vind deze specs heel erg netjes maar de ram is niet uitbreidbaar dit vind ik heel erg irritant sinds hij dan niet meer zo toekomstbestendig is.

Dus nu is mijn vraag kunnen jullie een laptop voor mij zoeken die goede specs heeft zoals deze waaronder een SSD een must is.

Het liefst 15,6 inch

SSD

FULL HD

Prijs 900 euro

GEEN lenovo, Acer mag ook wel maar daar ben ik nu ook een beetje schuw voor

alvast bedankt.

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Geheugen is wel uitbreidbaar. Bij Coolblue zetten ze daar een kruisje als er geen vrije sloten meer zijn, je kan perfect een 16 GB latje in die laptop stoppen(dit is wel relatief duur en onnodig imo).

In de review staat dit

''De laptop werkt fijn en erg snel. Het enige nadeel is de toetsenbordindeling. Het numerieke keypad is smal en de indeling van de pijltjestoetsen is raar. Voor programmeurs raad ik deze laptop daarom niet zo snel aan.

Daarnaast is het jammer dat het RAM zit vast gesoldeerd, waardoor je niet de mogelijkheid hebt om dat te upgraden.

Door het matte scherm heb je minder snel last van de zon in je scherm, echter had ik graag een hogere maximale schermhelderheid gezien.''

Edit:

Op zich is de laptop inderdaad niet verkeerd met 8GB maar ik kijk alvast naar de toekomst als ik meer gb nodig zou hebben en met deze laptop zou ik het niet kunnen uitbreiden

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Ow verdorie, dan is het inderdaad wel niet uit te breiden. :(

Je zou ook kunnen kijken naar een laptop zonder SSD en deze er dan zelf inbouwen. De SSD's meegeleverd met laptops zijn vaak toch niet van de beste en je bespaart zo wat geld. Een SSD inbouwen is echt easy.

Link to comment
Delen op andere websites

Een advies wat ik bijna elk jaar geef. Neem contact op met je (hogere) school/Universiteit. Ze kunnen vaak laptops leveren met enorme korting en betere garanties. Daarnaast zit alle (normaal dure) software er al op staat die je nodig hebt voor je studie. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ow verdorie, dan is het inderdaad wel niet uit te breiden. :(

Je zou ook kunnen kijken naar een laptop zonder SSD en deze er dan zelf inbouwen. De SSD's meegeleverd met laptops zijn vaak toch niet van de beste en je bespaart zo wat geld. Een SSD inbouwen is echt easy.

ja das ook wel weer waar ! :) maar helaas zijn er dan weinig laptops met zulke specs en minder dan 900 euro

Een advies wat ik bijna elk jaar geef. Neem contact op met je (hogere) school/Universiteit. Ze kunnen vaak laptops leveren met enorme korting en betere garanties. Daarnaast zit alle (normaal dure) software er al op staat die je nodig hebt voor je studie. smile3.gif

Helaas mijn school laat je kwa dit soort dingen gewoon in de steek...

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Een advies wat ik bijna elk jaar geef. Neem contact op met je (hogere) school/Universiteit. Ze kunnen vaak laptops leveren met enorme korting en betere garanties. Daarnaast zit alle (normaal dure) software er al op staat die je nodig hebt voor je studie. smile3.gif

de software? office ofzo die je ook van internet kan plukken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een advies wat ik bijna elk jaar geef. Neem contact op met je (hogere) school/Universiteit. Ze kunnen vaak laptops leveren met enorme korting en betere garanties. Daarnaast zit alle (normaal dure) software er al op staat die je nodig hebt voor je studie. smile3.gif

de software? office ofzo die je ook van internet kan plukken?

Dat is illegaal en ik hou daar niet van, ik heb tevens ook gewoon een office licentie :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Oh oh oh jongens klein bumpje sinds niemand me ook verder wou helpen

heb ondertussen voor mijn opleiding een 15CL68 gekocht.. van 1200 euro haha.. :7 is wel een heel ander bedrag dan 700/800/900.. Maar toch bedankt guys

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Oh oh oh jongens klein bumpje sinds niemand me ook verder wou helpen

heb ondertussen voor mijn opleiding een 15CL68 gekocht.. van 1200 euro haha.. :7 is wel een heel ander bedrag dan 700/800/900.. Maar toch bedankt guys

"Voor je studie"

• NVIDIA GTX960M 2GB

• Intel® Core™ i7 processor

• Verlicht toetsenbord

• Tot 3 harddisks / SSD's

Link to comment
Delen op andere websites

Tja....

Vergeet vooral de 16gb aan ram niet.. :7

We moesten een game dag organiseren en een van de spellen was ook mortal kombat x was de enige laptop die het aankon op max op een projector haha :7

(ik kom hier wel een tijdje mee vooruit denk ik ? :puh: )

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Oh oh oh jongens klein bumpje sinds niemand me ook verder wou helpen

heb ondertussen voor mijn opleiding een 15CL68 gekocht.. van 1200 euro haha.. :7 is wel een heel ander bedrag dan 700/800/900.. Maar toch bedankt guys

"Voor je studie"

• NVIDIA GTX960M 2GB

• Intel® Core™ i7 processor

• Verlicht toetsenbord

• Tot 3 harddisks / SSD's

:schater:

Voor de meeste studies is een laptop van rond de 400/500 euro prima. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, als ik echt een laptop zou moeten hebben voor studie en het budget daarvoor heb, zou ik de enigste zijn met zo een ding dat GTAV alles op high en very high kan zetten.

Binnenkort komt de nVidia GTX990M uit. Het is geen dual-GPU zoals vaak met GTX x90 maar het is een full GM204 GPU met 2048 CUDA cores.

Oftewel, je hebt een desktopwaardige GTX980 in een laptop.

Laptops zijn heel leuke en fijne dingen, ik heb er dan ook 10 van 3 mooie laptops genoten, altijd erop gegamed. Alleen zijn er 2 voornaamste nadelen:

de warmte en de prijzen.

De warmte heeft ertoe geleid dat overgestapt ben naar desktop gaming.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh oh oh jongens klein bumpje sinds niemand me ook verder wou helpen

heb ondertussen voor mijn opleiding een 15CL68 gekocht.. van 1200 euro haha.. :7 is wel een heel ander bedrag dan 700/800/900.. Maar toch bedankt guys

"Voor je studie"

• NVIDIA GTX960M 2GB

• Intel® Core™ i7 processor

• Verlicht toetsenbord

• Tot 3 harddisks / SSD's

:schater:

Voor de meeste studies is een laptop van rond de 400/500 euro prima. :puh:

Ja als je hem voor tekst verwerking gebruikt maar ik moet er ook servers op draaien dus dan is dat niet zo prima :puh:

Lol, als ik echt een laptop zou moeten hebben voor studie en het budget daarvoor heb, zou ik de enigste zijn met zo een ding dat GTAV alles op high en very high kan zetten.

Binnenkort komt de nVidia GTX990M uit. Het is geen dual-GPU zoals vaak met GTX x90 maar het is een full GM204 GPU met 2048 CUDA cores.

Oftewel, je hebt een desktopwaardige GTX980 in een laptop.

Laptops zijn heel leuke en fijne dingen, ik heb er dan ook 10 van 3 mooie laptops genoten, altijd erop gegamed. Alleen zijn er 2 voornaamste nadelen:

de warmte en de prijzen.

De warmte heeft ertoe geleid dat overgestapt ben naar desktop gaming.

Weet niet wat voor troep jij dan koopt als het zo warm word.. ? :puh: mijn laptop komt niet boven de 70/80 (acer neem ik aan ? :puh: )

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

De mobiele kaarten zijn soms wel identiek aan de desktop variant, maar verbruiken minder stroom omdat het laptopdesign simpelweg minder warmte kan afvoeren dan een desktop. Dus ondanks zelfs als de kaart identiek zal zijn, zal deze slechter presteren dan de desktop variant. Bijvoorbeeld mijn GPU (GTX 460M) is een rebrand van de GTS 450 desktop variant (dus geen identieke kaart en al helemaal geen identieke power usage).

Sowieso, de aankoop van een GTX x60M / GTX x70M kan ik nog wel snappen, maar de GTX x80/x90M betaal je wel heel wat meer geld voor terwijl de prestatiewinst maar marginaal is.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...