Jump to content

[NEW][€900] Laptop Studie


Mrkwark

Recommended Posts

Tja, als oud desktop gamer vind ik alles boven de 50/60 al te hoog, kwam het erboven deed ik de fan snelheid aanpassen.

Had ook een programma ervoor dat bij 60 graden de fan op 75% ging draaien, en bij 50 graden op 60% etc, voor de videokaart btw.

CPU kwam eigenlijk nooit boven de 45 graden, als het koeler kan deed ik het altijd wel eigenlijk.

Las ergens dat chips niets lijden onder de 30 graden, continu 40 graden ging het pakweg 15 jaar mee, 50 graden 12 jaar of iets in die trend.

Bij mijn huidige Mac niet anders, bij 45 graden gaat de fan snelheid automatisch omhoog, piekt amper boven de 50 graden en gemiddeld 37 graden.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh oh oh jongens klein bumpje sinds niemand me ook verder wou helpen

heb ondertussen voor mijn opleiding een 15CL68 gekocht.. van 1200 euro haha.. :7 is wel een heel ander bedrag dan 700/800/900.. Maar toch bedankt guys

"Voor je studie"

• NVIDIA GTX960M 2GB

• Intel® Core™ i7 processor

• Verlicht toetsenbord

• Tot 3 harddisks / SSD's

:schater:

Voor de meeste studies is een laptop van rond de 400/500 euro prima. :puh:

Ja als je hem voor tekst verwerking gebruikt maar ik moet er ook servers op draaien dus dan is dat niet zo prima :puh:

Lol, als ik echt een laptop zou moeten hebben voor studie en het budget daarvoor heb, zou ik de enigste zijn met zo een ding dat GTAV alles op high en very high kan zetten.

Binnenkort komt de nVidia GTX990M uit. Het is geen dual-GPU zoals vaak met GTX x90 maar het is een full GM204 GPU met 2048 CUDA cores.

Oftewel, je hebt een desktopwaardige GTX980 in een laptop.

Laptops zijn heel leuke en fijne dingen, ik heb er dan ook 10 van 3 mooie laptops genoten, altijd erop gegamed. Alleen zijn er 2 voornaamste nadelen:

de warmte en de prijzen.

De warmte heeft ertoe geleid dat overgestapt ben naar desktop gaming.

Weet niet wat voor troep jij dan koopt als het zo warm word.. ? :puh: mijn laptop komt niet boven de 70/80 (acer neem ik aan ? :puh: )

Ik neem aan dat dat servers draaien voor testdoeleinden is. Ook dan heb je alleen maar RAM nodig, "servers draaien" hoeft echt niet veel voor te stellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh oh oh jongens klein bumpje sinds niemand me ook verder wou helpen

heb ondertussen voor mijn opleiding een 15CL68 gekocht.. van 1200 euro haha.. :7 is wel een heel ander bedrag dan 700/800/900.. Maar toch bedankt guys

"Voor je studie"

• NVIDIA GTX960M 2GB

• Intel® Core™ i7 processor

• Verlicht toetsenbord

• Tot 3 harddisks / SSD's

:schater:

Voor de meeste studies is een laptop van rond de 400/500 euro prima. :puh:

Ja als je hem voor tekst verwerking gebruikt maar ik moet er ook servers op draaien dus dan is dat niet zo prima :puh:

Lol, als ik echt een laptop zou moeten hebben voor studie en het budget daarvoor heb, zou ik de enigste zijn met zo een ding dat GTAV alles op high en very high kan zetten.

Binnenkort komt de nVidia GTX990M uit. Het is geen dual-GPU zoals vaak met GTX x90 maar het is een full GM204 GPU met 2048 CUDA cores.

Oftewel, je hebt een desktopwaardige GTX980 in een laptop.

Laptops zijn heel leuke en fijne dingen, ik heb er dan ook 10 van 3 mooie laptops genoten, altijd erop gegamed. Alleen zijn er 2 voornaamste nadelen:

de warmte en de prijzen.

De warmte heeft ertoe geleid dat overgestapt ben naar desktop gaming.

Weet niet wat voor troep jij dan koopt als het zo warm word.. ? :puh: mijn laptop komt niet boven de 70/80 (acer neem ik aan ? :puh: )

Troep? Het was een laptop uit 2009 met een Intel C2D en 9600M GT. Het was een van de beste wat je kon krijgen en het speelde de meeste games

uit die tijd zeker prima waaronder GTAIV op medium settings. De temps van de CPU en GPU waren 60C en 76C, wat heel prima is.

Ook kon ik probleemloos gamen in de zomers tot 2011. Pas na 3 jaar begon het kuren te vertonen zoals dat de koelpasta opnieuw aangelegd moet worden en stof verwijderen.

Ik kan de koelpasta niet vervangen omdat één schroef niet weg kan. Afijn, ik heb geen laptop meer nodig.

Het was trouwens de HP HDX16.

@Sublime ik verwacht dat de mobiele x80M/x90M steeds veel meer gaat kosten dan voorheen want AMD heeft op dit moment niets wat de GTX990M kan concurreren.

Zeg het zelf, een mobiele GTX990M met de kracht van een desktop GTX980 in een 17" laptop. Ik zou het zelf graag willen en heb de cash er dan ook voor

maar wil ik het? Ja. Heb ik het nodig? Nee. Ik steek het geld liever in nVidia Pascal of AMD Arctic Islands.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...