Jump to content

Beste Album 2015


thebig

Recommended Posts

Zo, het jaar loopt op zijn laatste voeten en dan is het tijd om weer lijstjes te maken en favorieten te benoemen. Ik neem dus even de vrijheid om, net als vorig jaar, een topic aan te maken waarin je je favoriete albums kan benoemen en misschien zelfs een favoriet naar voren schuiven. Een samenvatting van jullie muzikale hoogtepunten in 2015 dus.

Het album moet uiteraard in 2015 gemaakt zijn. Heb je een ander album beluisterd dit jaar dat echter niet uit 2015 afkomstig is, dan zal je je heil in een ander topic moeten zoeken.


Eerst en vooral was 2015 voor mij echt een geslaagd muzikaal jaar. Veel prachtige muziek ontdekt, al dan niet uit het jaar zelf, een paar nieuwe veelbelovende artiesten hier en daar, en uiteraard ook een paar heerlijke albums.

Dit jaar maak ik nu al een jaartje gebruik van muspy.com, waardoor ik dus een handig overzicht heb en meteen weet waar mijn favoriete artiesten mee bezig zijn. Uiteraard volg ik de meeste ook op facebook, dus via daar krijg ik ook wel veel mee. Vroeger had ik het echter best lastig om alles te kunnen volgen en miste ik sommige zaken. Daar heb ik in 2015 dus geen last van gehad.

Dan nu mijn lijstje van albums uit 2015. Naar sommige heb ik erg toegeleefd, andere heb ik onderweg toevallig meegepikt en vond ik ook wel te pruimen.

Kintsugi - Death Cab For Cutie

Billy - Isbells

Drones - Muse

Every Open Eye - CHVRCHES

Welcome To Strange Paradise - The Van Jets

Why Make Sense? - Hot Chip

Smoke + Mirrors - Imagine Dragons

Kindred - Passion Pit

Drama - Team William

Glitterbug - The Wombats

Thin Walls - Balthazar

Hope Is Just A State Of Mind - Little Comets

American Beauty/American Psycho - Fall Out Boy

Als ik naar dit lijstje kijk, vind ik Hope Is Just A State Of Mind van Little Comets en Every Open Eye van CHVRCHES mijn twee favoriete albums van dit jaar. Naar beide albums heb ik lang uitgekeken en ze zijn beiden even goed als ik had gehoopt.

Voor 2016 kijk ik alvast uit naar Death Of A Bachelor van Panic! At The Disco, III van Miike Snow en eindelijk weer eens een album van The Last Shadow Puppets.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit jaar heeft echt een hoop nieuwe, goede albums gebracht. :tu: Mijn favorieten van dit jaar zijn:

- The Book of Souls - Iron Maiden

- Got Your Six - Five Finger Death Punch

- That's The Spirit - Bring Me The Horizon

- Ire - Parkway Drive

- Venom - Bullet For My Valentine

- Repentless - Slayer

- Immortalized - Disturbed

Ben erg benieuwd naar volgend jaar. Het enige album waar ik tot nu toe écht naar uit kijk is de nieuwe van Megadeth; Dystopia. Er zijn nu geloof ik 2 singles uitgebracht van het album, Fatal Illusion en The Threat Is Real, alleen vond ik Fatal Illusion een tegenvaller.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eerlijk gezegd niet veel favoriete albums van artiesten die dit jaar zijn gemaakt, wel moet ik zeggen dat ik echt heb kunnen genieten van Lana Del Rey haar nieuwe album Honeymoon, wat in mijn ogen wel een beter album was dan haar album Ultraviolence, Ultraviolence had een nogal depressieve stemming en dat had Honeymoon zeker niet, daarnaast vond ik het album van CHVRCHES genaamd Every Open Eye ook heel goed. Het album Art Angels van Grimes is ook wel okay. :)

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

2015 was best wel een goed jaar voor indie rock vooral. Mijn favoriete albums van dit jaar zijn:

Currents - Tame Impala

To Pimp a Butterfly - Kendrick Lamar

Sol Invictus - Faith No More

Drones - Muse

In 2016 kijk ik vooral uit naar:

Radiohead

Josh Homme

Tool (?)

Arcade Fire

Arctic Monkeys (?)

Blackstar - David Bowie

Animal Collective - Painting With

Nine Inch Nails

Kanye West - SWISH

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...