Jump to content

De Mol 2016 (BE)


thebig

Recommended Posts

YNS3Du1.png

Igy8kBf.png

Eindelijk. Maar liefst 13 jaar na het vorige seizoen is het eindelijk tijd voor het vierde seizoen van De Mol. Het programma wordt elke maandag, vanaf 1 februari 2016 om 20u35 uitgezonden op VIER, de zender die het productiehuis een paar jaar na het vorige seizoen heeft opgekocht.

Bijna was dat ook de reden waarom het vierde seizoen er niet zou komen, want de bedenkers werken niet meer voor hetzelfde productiehuis als vroeger. Gelukkig kon er een regeling getroffen worden om het programma te laten doorgaan, zeker omdat dit pas besloten werd na de opnames.

Zo komt De Mol dus weer terug naar zijn thuisland. Aan het concept is er niets veranderd: tien onbekende Vlamingen, één saboteur onder hen, aan de rest de opdracht om die te vinden. Sinds dit seizoen neemt Gilles De Coster het over van Michiel Devlieger als presentator. Voor de rest is er bitter weinig bekend: helemaal geen info over de kandidaten, zelfs geen foto. Er zijn enkel twee teasers (klik, klik) vrijgegeven. Enkel de locatie is bekend. Na Frankrijk, Italië en Spanje trekt dit seizoen buiten Europa naar Argentinië.

Voor wie op het geplande moment niet voor de TV kan zitten of voor de Nederlanders onder ons, die mogelijk nieuwsgierig zijn hoe de zuiderburen het ervan afbrengen: VIER zet vaak volledige programma's online op hun site. Of dit ook met De Mol het geval gaat zijn weet ik niet, maar het lijkt me zeer waarschijnlijk van wel. Ik vind niet zo snel terug of Herbekijken geografisch beperkt is tot België, dat zullen de Nederlanders die het willen volgen zelf maar moeten uitzoeken.

Kijken jullie er ook zo erg naar uit? Wat zijn jullie verwachtingen? Discussiëren over een mogelijke Mol zal voorlopig moeilijk zijn, gezien we de kandidaten niet kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is inderdaad wel minder, maar als Belgische zender kijken ze uiteraard niet naar wat een Nederlandse zender doet. Dit is wel op een maandagavond, waar het Nederlandse seizoen op zaterdag wordt uitgezonden, dus echt helemaal samenvallen doet het gelukkig niet. Al kijk ik eigenlijk nooit echt live naar de Nederlandse versie.

Ik bedenk trouwens net dat die accounts op VIER aanmaken enkel voor live-programma's is en dus niet voor opgenomen programma's. Ik kan alleszins toch afleveringen herbekijken zonder in te loggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is bijna zover: de twee lange dagen die België nog scheiden om eindelijk zelf weer naar een Mol te mogen zoeken, wegen niet zoveel meer op tegen de 13 jaren die al voorbij zijn gegaan. Daarom werd het stilaan tijd dat eindelijk de eigenlijke kandidaten van het spel een gezicht zou worden gegeven.

Gisteren kwam er eerst nog een audiofragment online, waarin je alle kandidaten hoorde toen ze opgebeld werden met de boodschap dat ze mee mochten doen aan de Mol. Hoeft niet gezegd te worden dat ze zeer blij en enthousiast waren om deel te nemen. Verder zou er vandaag meer informatie komen.

En die kwam er ook. Eindelijk weten we hoe de kandidaten eruit zien en dus ook hoe de Mol eruit ziet (al weten we niet direct wie het is).

Ook de namen en verdere info van de kandidaten is bekend. Ik zal die in de openingspost plaatsen. Je kan het zelf al eens doornemen.

Ik ben trouwens benieuwd hoe erg de Molziekte hier gaat toeslaan in België. VIER wil een half miljoen kijkers voor het begin en het naar de finale toe opdrijven. Misschien wel een beetje weinig voor een programma dat voorheen bijna 2 miljoen kijkers had hier in België, zelfs al is VIER niet zo'n groot succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu een volledig oordeel vellen zou dwaas zijn, maar het was zeker al een goede aflevering. Best anders, maar toch waren de opdrachten echt WidM-waardig. Ben zeker niet teleurgesteld.

Nederlanders gekeken?

Oh, en Thibaud is m'n mol. Hij vulde letterlijk alleen maar in op de vrouw die eruit lag, en dat was duidelijk fout. Toch zit hij er nog in. En hij was zo zeker van zijn verdenking. Kuch.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een mooie eerste aflevering. Die zoutvlakte als beginplek was echt mooi gekozen.

Er waren twee dingen die me opvielen: eerst en vooral hebben de kandidaten al veel geld verdiend. 6500 euro in deze aflevering. Volgens mij zitten ze bij WidM nog niet eens aan dat bedrag na 5 afleveringen. VIER lijkt echt met zijn geld te smijten. Wat me als tweede opviel was de grenzeloze naïviteit van de kandidaten. Ik heb 3 verschillende kandidaten horen zeggen dat ze zeker wisten wie de Mol was. Ik zat echt te facepalmen voor de televisie. Als je nu al denkt wie de Mol is, lig je eruit. Dat is dus ook wat Ruth overkomen is, want zij had maar op één persoon ingevuld... wel ja, ze ligt er nog niet volledig uit. Haar reactie toen die zogenaamde taxi opeens uit het niets op slot ging. Prijsloos.

Ik heb de afbeelding in de openingspost bij haar dus maar voorlopig aangepast met een rood-groene vingerafdruk. Daar had ik niet direct op gerekend.

Mijn Mol is voorlopig ook Thibaud. Hij wist meteen al zo zeker wie de Mol was, stemt geniepig in met Cathy als ze voorstelt om toch maar voor die witte lama te gaan, zelfs al konden ze daar bankroet van geraken. Natuurlijk viel hij wel flauw bij die opdracht waar ze 5000 euro verdienen, daar had hij hen makkelijk van af kunnen houden. Natuurlijk kan dat ook een afleidingsmanoeuvre zijn.

via demol.vier.be kan je trouwens extra fragmenten bekijken, een eigen molboekje bijhouden en gokken wie de Mol is. Ik ga me er zo meteen eens in verdiepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederlanders gekeken?

Ik heb zojuist gekeken. Even wennen dat de stijl toch net even anders is dan de Nederlandse. Ik ben ook blij dat er ondertiteling bij zit, want af en toe is er iets toch niet te verstaan. Ik blijf het zeker volgen de komende weken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Nederlanders gekeken?

Ik heb zojuist gekeken. Even wennen dat de stijl toch net even anders is dan de Nederlandse. Ik ben ook blij dat er ondertiteling bij zit, want af en toe is er iets toch niet te verstaan. Ik blijf het zeker volgen de komende weken. :Y

Nice. Is me zelfs niet opgevallen dat er ondertitels waren. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het heeft inderdaad zijn eigen stijl. Ik vroeg me op voorhand af of ze de Nederlandse versie als startpunt gingen gebruiken voor dit vierde seizoen, maar het is toch iets apart geworden.

Er werd gemikt op 500.000 kijkers voor De Mol, maar dat zijn er uiteindelijk toch maar mooi 942.468 geworden. Mooi begin dus, alleszins. Zullen er vast al een stuk meer zijn volgende week, nu de gekte op gang kan komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...