Jump to content

Wietolie HET kankermedicijn?


super_senne

Recommended Posts

Hallo, door een situatie hebben heb ik iets ondekt

Met volle overtuiging weet ik, dat het kanker medicijn is ontdekt. Alleen moet het nog ontdekt worden door de menigte

Wiet olie, henpoil, hennepolie, thc/cbd olie allemaal (bijna) hetzelfde.

Wiet olie wordt uit de cannabis plant gehaald(goh).

En de cannabis plant is de meest genezende plant ter wereld! Het geneest bijna alle denkbare moderne ziektes. Waarom is het dan illegaal?

Om dat te weten moet je eerst weten hoe de olie werkt.

In Je lichaam zit een systeem dat eigenlijk alles regelt wat met je imuunsysteem te maken heeft. Dat systeem heet het endo cannabinoid systeem. Dat systeem bestaat uit verschillende receptoren die 2 hele belangerijke stoffen maken. cbd en thc.

Door de tijd heen is dat systeem niet goed meegegroeid met nieuwe gevaren o.a roken. Hierdoor is er te wienig cbd en thc in een lichaam

Laat er nou net 1 plant op de wereld zijn die precies dezelfde stoffen maakt.

Hennep.

Wat de cbd en de thc doen tegen kanker werkt heel simpel.

Die 2 stoffen kunnen cellen "progammeren" tot celafbraak.

Wat kanker cellen dus niet hebben. Normale cellen hebben dit wel dus je kan geen bijwerkingen krijgen zoals bij een chemo.

Het kan ook niet uitwerken.

Bij chemo vernietigt het medicijn de cellen, bij cannabis doen ze dat zelf. Zodat het niet uit kan werken.

Terug op de vraag waarom is cannabis dan illegaal is als het helpt bij zoveel ziektes.

Dat is ook heel simpel de bedrijven die de medicijnen maakt die kunnen geen geld verdienen aan een plant want het is een plant... Daar kan geen patent op.

En die bedrijven willen geld verdien dus maken ze thc( waar je stoned van wordt en ook erg belangerijk is voor kanker patiënten) illegaal.

De kanker van een naaste van mij is gekrompen zonder chemo..., volgens doktoren een medisch wonder... Genzing is nog ver weg maar komt dichterbij.

Groeten mij!

Nog vragen?

En geef je mening hier naar tuurlijkk over!

>>> Door SpacyColours: Ik heb je bericht een beetje aangepast. Een discussie over wietolie als kankermedicijn is prima, maar mensen aanzetten om dit bericht te verspreiden zie ik als spam en dat is niet toegestaan.<<<

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    6

  • NicolaB

    5

  • Bassieboy35

    4

  • GolfG60

    3

Top Posters In This Topic

Kan ik hier uit concluderen dat je simpelweg cannabis wilt kunnen kopen in de lokale Jumbo/Carrefour?

Wat? Hij schrijft werkelijk waar nergens in zijn topic iets waar je zoiets mee kan concluderen. Ik zou zelf ook graag zien dat er een gezond medicijn zou komen op de markt voor kanker, ik heb er veel mensen aan zien lijden en het zou toch mooi zijn om iemand van kanker te kunnen genezen zonder die vreemde chemotherapie waar mensen jaren later nog last van hebben.. nosmile.gif

Bewerkt: door Asphyxiated
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wist niet dat ik op Facebook zat :S

?

@hierboven verschillende mensen, zoek maar wat rond. Als je dan nog niet overtuigd bent kan je run from the cure op joetoep kijken...

Op Youtube en Facebook hoef je niks te onderbouwen, het hele verhaal incl. alle typfouten is geschreven door een stoner of een huismoeder.

Waarom, omdat de huismoeder teveel tijd heeft en omdat de stoner zelf wiet wilt kweken of de aanschafprijs lager wilt hebben.

Maar om op je verhaal te komen, het volgende klopt niet:

Hallo, door een situatie hebben heb ik iets ondekt

Door een situatie.... Klinkt veelbelovend.

Met volle overtuiging weet ik, dat het kanker medicijn is ontdekt. Alleen moet het nog ontdekt worden door de menigte

Met volle overtuiging inderdaad, geen bewijs of iets.

Moet alleen nog ontdekt worden door de menigte, dat zeggen sommige ook, denk aan die gastjes die hun geloofsovertuiging door je stront heen drukken, evt. met lood.

Wiet olie, henpoil, hennepolie, thc/cbd olie allemaal (bijna) hetzelfde.

Wiet olie wordt uit de cannabis plant gehaald(goh).

En de cannabis plant is de meest genezende plant ter wereld! Het geneest bijna alle denkbare moderne ziektes. Waarom is het dan illegaal?

Leuk, dat het geneest is al jaren bekend, maar het als bijna alles genezer bestempelen is wel heel creatief, vooral zonder onderbouwing.

Terug op de vraag waarom is cannabis dan illegaal is als het helpt bij zoveel ziektes.

Dat is ook heel simpel de bedrijven die de medicijnen maakt die kunnen geen geld verdienen aan een plant want het is een plant... Daar kan geen patent op.

En die bedrijven willen geld verdien dus maken ze thc( waar je stoned van wordt en ook erg belangerijk is voor kanker patiënten) illegaal.

Dit is een goeie, want er zijn gewoon medicijnen te koop waar THC en ook CBD in voor komen, het hele THC en CBD is niks illegaals aan.

Op wiet zelf valt geen patent te krijgen nee, maar op een aangepaste vorm weer wel, waarbij ze oa. de verslaving effect kunnen verminderen of de werking kunnen verbeteren, waarom doen ze dat niet?

Tevens, als jij een plant kan laten groeien, kost in verhouding velen malen minder dan een chemisch medicijn ontwikkelen, testen en produceren.

Het zou dus een hele kostenbesparing kunnen zijn!

En om het even cru te zeggen, er zijn mensen met blogs dat cannabis olie heeft gewerkt, dat is mooi.

Er zullen vast ook een hele hoop mensen zijn die het ook geprobeerd hebben, maar waarbij het niet werkte en zijn ondertussen overleden, daar hoor je niks over.

Tuurlijk, het hele medicatie verhaal is een vorm van monopolie, er is meer medicatie dan zieken maar lang niet iedereen krijgt zijn medicatie omdat het puur een geldkwestie is.

Maar ik zou niet mijn hoop op alleen cannabis zetten, net zoals je hoop op antibiotica zetten ook geen goed idee is, ook daar raken mensen maar ook infecties immuun voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht mij in Opinie te bevinden, maar nee, ik ben in de wereld van kwakzalvers en charlatans beland. Dit is onzin, gelul en idiotie van het meest beklagenswaardige niveau. Je hebt wederom een nieuw dieptepunt bereikt, Senne :{

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me niet echt een kwestie van overtuiging, maar meer een kwestie van wetenschappelijke onderbouwing. Zo simpel ligt het om mij te overtuigen in ieder geval.

Cannabis is in eerste instantie een natuurlijke mix van diverse (werkzame) stoffen, die elkaar potentieel opheffen. Vandaar dat er verschillende effecten zijn afhankelijk van de aanwezige stoffen in cannabis. Die stoffen zijn Terpenen (de niet werkzame geurstoffen) en de cannabinoïden Tetrahydrocannabinol (THC) en het oxidatieproduct van THC, meestal cannabidiol (CBD). In Nederlandse Cannabis (Nederwiet) is vooral veel THC aanwezig, waardoor de effecten van THC sneller duidelijk aanwezig zijn.

Cannabis en THC wordt alleen palliatief als pijnstiller gebruikt (wanneer conventionele medicatie niet slaagt) of om misselijkheid na de chemokuur tegen te gaan.

Curatief word cannabis in zijn geheel niet gebruikt en is bovendien niet helder bewezen. Er is tot nu toe maar 1 klinisch onderzoek dat de curatieve werking van cannabis onderzocht bij kanker onder mensen. Dit onderzoek had ook duidelijke beperkingen. De test werd uitgevoerd op maar 9 patiënten met een heel agressieve, terminale hersentumor. Door dit beperkte aantal kon er geen statistisch relevante conclusie getrokken worden over een mogelijk levensduurverlengend effect. De onderzoekers concludeerden dat er meer en grotere klinische studies nodig zijn, en ook met andere cannabinoïden dan THC. (Bron: Kanker.be ← de synopsis is ook wel interessant :puh:)


Even direct op jouw stuk gereflecteerd:

In Je lichaam zit een systeem dat eigenlijk alles regelt wat met je imuunsysteem te maken heeft. Dat systeem heet het endo cannabinoid systeem. Dat systeem bestaat uit verschillende receptoren die 2 hele belangerijke stoffen maken. cbd en thc.

Een receptor maakt geen stoffen. Een receptor is het uiteinde van een zenuwcel dat de binnenkomende signalen opvangt en herkent. Na activatie van deze receptoren ontstaan er intracellulair zogenaamde "second messengers". Deze "second messengers" zorgen uiteindelijk, na een aantal biochemische tussenstappen, voor de uiteindelijke fysiologische effecten eetlust, de pijnzin, stemmingswisselingen en geheugenverlies (daar is dus dan ook die palliatieve zorg op gebasseerd).

Wat de cbd en de thc doen tegen kanker werkt heel simpel.

Die 2 stoffen kunnen cellen "progammeren" tot celafbraak.Wat kanker cellen dus niet hebben. Normale cellen hebben dit wel dus je kan geen bijwerkingen krijgen zoals bij een chemo. Het kan ook niet uitwerken. Bij chemo vernietigt het medicijn de cellen, bij cannabis doen ze dat zelf. Zodat het niet uit kan werken.

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen eigenlijk. Of je het nou wilt of niet, als je de stoffen uit cannabis toedient ben je met je eigen cannabis-chemokuur bezig :puh:

THC en CBD kunnen ook voor cellulaire zelfdoding zorgen bij bepaalde kankercellen, andere kankercellen zijn er resistent tegen. Simpel cannabis toedienen (met random werkzame stoffen) gaat hem echt niet worden. Je zal dan moeten experimenteren met de verschillende cannabinoïden en dan moeten kijken welk effect die hebben (icm elkaar ook). Zoals ik net al zei, zijn die effecten, mits dat beperkte onderzoek, niet uitgevoerd bij mensen.

Anywayz, je zal het wss toch niet zo erg volgen. Maar goed, het deed mij iig deugd om er nu de laatste 2 uur in verdiept te hebben :D

En de cannabis plant is de meest genezende plant ter wereld! Het geneest bijna alle denkbare moderne ziektes. Waarom is het dan illegaal?

Weet je wat genezend is? Een atoombom. Poef, alle ziektes weg! Zei m'n oma altijd als ik gevallen was: Heb je pijn aan je vinger? Je moeder geeft een kusje, maar ik heb een beter medicijn. Ik zaag gewoon je arm er af, dan voel je geen pijn meer aan je vinger. Leuke was dat je dan zo geschrokken was, dat dan de pijn vanzelf minder werd XD

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, wat Bierbuikje zegt. Kanker is een heel brede term voor cellen die buiten proportie groeien. In het 'beste' geval alleen op de plek waar het ontstaan is, waardoor het goedaardige kanker is, in het slechtste geval verspreidt die kanker zich wel en tast andere weefsels aan, waardoor het een slechtaardige kanker is. De redenen waarom cellen dat beginnen doen zijn zeer divers. Er bestaat niet iets als 'een medicijn' tegen 'kanker' en zo'n eenduidig medicijn zal ook nooit bestaan.

Nu kan ik best geloven dat cbd en thc celdood stimuleren en is het inderdaad waar dat kanker mechanismen heeft om celdood te elimineren, alleen denk ik niet dat gewoon een paar celdood stimulatoren erop gooien een oplossing is. Kanker is zodanig gemuteerd dat het celdood gewoon niet meer start, zelfs al krijgt die cel daar de stimulans door. Ik weet het niet zeker, maar het kan zelfs zijn dat de receptoren voor die stimulans gewoon niet meer aanwezig zijn bij kankercellen, in welk geval het al zeker niet gaat helpen.

Als cbd en thc functioneren zoals jij het zegt, denk ik dat het celdood gewoon versneld inzet. In dat geval zou het misschien wel preventief tegen kanker gebruikt kunnen worden. Als een potentiële kankercel sneller uitgeschakeld wordt door het lichaam, is er minder kans dat die tegen dan al ver verspreid is en al echt kwaadaardige eigenschappen heeft. Maar tegen een heel 'weefsel' kankercellen gaan die stoffen geen verschil maken. Ik zou het overigens niet zeker weten van dat preventieve, dat laat ik maar over aan wetenschappers die er zich mee bezig houden.

Zoals aangegeven heeft cannabisolie onder andere wel een pijnverzachtende werking. Dat geldt niet alleen voor kanker, maar voor elke ziekte.

Bovendien kan cannabisolie ook nog voor andere ziektes gebruikt worden. Onlangs las ik een artikel over cannabisolie dat voor kinderen werd gebruikt met zware gedragsstoornissen. Ouders hebben het uiteraard zeer moeilijk om een kind met zware gedragsstoornissen op te voeden, conventionele medicijnen kunnen vaak een erger effect hebben dan gewoon geen medicijnen te geven, om nog maar te zwijgen dat dergelijke medicijnen ook zeer zwaar zijn voor zo'n jong lichaam. Terwijl kinderen die elke dag een lepeltje cannabisolie kregen, daar opeens wel ongelooflijk veel mee geholpen waren.

Uiteraard moet ik niet zeggen wat een taboe er heerst rond cannabisolie, puur omdat mensen het associëren met drugs. Sowieso vind ik het hypocriet dat drugs als cannabis niet wettelijk zijn, maar alcohol dan weer wel. Zeker omdat het ook kan ingezet worden als medicijn, in tegenstelling tot alcohol. Dat taboe moet dringend eens doorbroken worden. Niet door te verkondigen dat zaken als cannabisolie wondermedicijnen zijn, want dat zijn ze in geen geval, maar het geeft wel in veel gevallen een goede uitwerking en in sommige gevallen wel de beste keuze (zoals bij kinderen met zware gedragsstoornissen, waar het overigens ook niet bij élk geval werkt, wat weer bewijst dat het geen wondermiddel is).

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.stichtingmediwiet.nl/info/wietolie-en-kanker/

Zoals hier staat zijn er nog veel meer wetenschappelijke onderzoeken erover gedaan.

Het helpt veel mensen te genezen!

Voor als je een keer tijd hebt...

Wat voor soort cannabis is gebruikt?

Of welke hoeveelheid?

Bewerkt: door super_senne
Link to comment
Delen op andere websites

Senne, je moet niet zomaar alles geloven wat op het internet staat, mensen hebben natuurlijk belangen en proberen van de wanhoop van sommige mensen gebruik te maken.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de cannabis alleen de pijn verzacht, maar op geen enkele manier de ziekte geneest. Helaas..

Precies dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb die site eens doorlezen en ook een wetenschappelijk artikel dat eraan gelinkt was. Nergens staat echt letterlijk dat cannabisolie echt kanker geneest. Het heeft een inhiberend effect, zoals ik al aangaf dat het misschien zou hebben, en kan inderdaad bepaalde kankercellijnen aanzetten tot apoptose zonder omringend gezond weefsel aan te tasten. Dat is zeer goed, maar maakt nog niet dat de kanker geneest. Stel dat je een tumor hebt met enkele honderdduizenden cellen en die componenten zetten selectief een paar kankercellen aan tot apoptose. Allemaal goed en wel, maar je zit nog altijd met kankercellen. En zolang je zelfs maar met één kankercel blijft zitten, heb je altijd een risico dat de ziekte terugkomt. Om nog maar te zwijgen dat slechts bij bepaalde kankers bewezen is dat die componenten ook daadwerkelijk tot apoptose aanzetten. Je kan dus wel die tumor tegenwerken en bepaalde symptomen zoals misselijkheid wegnemen, maar genezen is nog iets helemaal anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...