Jump to content

Wietolie HET kankermedicijn?


super_senne

Recommended Posts

(..)More recently, scientists reported that THC and other cannabinoids such as CBD slow growth and/or cause death in certain types of cancer cells growing in laboratory dishes. Some animal studies also suggest certain cannabinoids may slow growth and reduce spread of some forms of cancer.

There have been some early clinical trials of cannabinoids in treating cancer in humans and more studies are planned. While the studies so far have shown that cannabinoids can be safe in treating cancer, they do not show that they help control or cure the disease.(...)

http://www.cancer.or...uana-and-cancer

Idd wat thebig ook all aanhaalt, het kan worden gebruik om de groei van bepaalde (dus lang niet alle!) kanker cellen te onderdrukken (dmv de stofjes THC CBD). Zoals op die site te lezen is, is het te gebruiken als een remmer, niet om te genezen.

(...) Relying on marijuana alone as treatment while avoiding or delaying conventional medical care for cancer may have serious health consequences.

Het kan wel worden gebruikt om de negatieve effecten van een chemokuur te onderdrukken. Daarbij zijn er ook enkele medicijnen op de markt die de werkzame stoffen uit de cannabis gebruiken, maar beide alleen in combinatie met een chemokuur gebruikt worden en vaak pas wanneer andere medicijnen gefaald hebben.

Dronabinol (Marinol®) is a gelatin capsule containing delta-9-tetrahydrocannabinol (THC) that’s approved by the US Food and Drug Administration (FDA) to treat nausea and vomiting caused by cancer chemotherapy as well as weight loss and poor appetite in patients with AIDS.


Nabilone (Cesamet®) is a synthetic cannabinoid that acts much like THC. It can be taken by mouth to treat nausea and vomiting caused by cancer chemotherapy when other drugs have not worked.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    6

  • NicolaB

    5

  • Bassieboy35

    4

  • GolfG60

    3

Top Posters In This Topic

Misschien dat ik heel dom ga klinken, maar ik vind dit nog niet zo'n slechte gedachte hoor. Uit welke substantie zo'n medicijn moet bestaan heb ik geen benul van, ik zit nou niet in die branche. Wel dat ik dat er al een kankermedicijn bestaat maar dat onderzoekers en medici dit nog achter de hand houden om er flinke bakken met geld aan te kunnen verdienen. Met de technieken die ze hebben moet dat denk ik echt wel mogelijk zijn. Niet dat het per se in verband staat, maar je hoort bijvoorbeeld in de hogere (konings)huizen ook zelden dat er sprake is van kanker. Dealtje gesloten?

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat ik heel dom ga klinken, maar ik vind dit nog niet zo'n slechte gedachte hoor. Uit welke substantie zo'n medicijn moet bestaan heb ik geen benul van, ik zit nou niet in die branche. Wel dat ik dat er al een kankermedicijn bestaat maar dat onderzoekers en medici dit nog achter de hand houden om er flinke bakken met geld aan te kunnen verdienen. Met de technieken die ze hebben moet dat denk ik echt wel mogelijk zijn. Niet dat het per se in verband staat, maar je hoort bijvoorbeeld in de hogere (konings)huizen ook zelden dat er sprake is van kanker. Dealtje gesloten?

Wss zitten ze niet de hele tijd voor de tv magnetron maaltijden te eten?

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat ik heel dom ga klinken, maar ik vind dit nog niet zo'n slechte gedachte hoor. Uit welke substantie zo'n medicijn moet bestaan heb ik geen benul van, ik zit nou niet in die branche. Wel dat ik dat er al een kankermedicijn bestaat maar dat onderzoekers en medici dit nog achter de hand houden om er flinke bakken met geld aan te kunnen verdienen. Met de technieken die ze hebben moet dat denk ik echt wel mogelijk zijn. Niet dat het per se in verband staat, maar je hoort bijvoorbeeld in de hogere (konings)huizen ook zelden dat er sprake is van kanker. Dealtje gesloten?

Je klinkt inderdaad niet zo heel slim met deze uitspraak. Wat veel mensen niet snappen is dat als er echt een kankermedicijn zou bestaan, dat het complot dan zo diep zou moeten gaan dat het vrijwel onmogelijk is. Met een kankermedicijn zou verdomd veel geld verdiend kunnen worden, dus dan was er al lang iemand mee naar buiten gekomen om het te proberen te verkopen.

Overigens snap je ook niet echt wat kanker is als je denk dat het met één medicijn bestreden kan worden. Elke vorm van kanker is in principe een andere ziekte, en kanker is een lichaamseigen proces, dus om echt kanker tegen te gaan moet je op celniveau technologieën in je lichaam kunnen toepassen die wildgroei stoppen. Als we zo ver zijn in de wetenschap dan is de mens letterlijk onsterfelijk, dus ik zou er niet te veel op rekenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat ik heel dom ga klinken, maar ik vind dit nog niet zo'n slechte gedachte hoor. Uit welke substantie zo'n medicijn moet bestaan heb ik geen benul van, ik zit nou niet in die branche. Wel dat ik dat er al een kankermedicijn bestaat maar dat onderzoekers en medici dit nog achter de hand houden om er flinke bakken met geld aan te kunnen verdienen. Met de technieken die ze hebben moet dat denk ik echt wel mogelijk zijn. Niet dat het per se in verband staat, maar je hoort bijvoorbeeld in de hogere (konings)huizen ook zelden dat er sprake is van kanker. Dealtje gesloten?

Je mag drie keer raden waar Prins Bernard aan is overleden :7 Ach Bassie, als jij een medicijn had ontdekt dat werkelijk elke soort kanker geneesde, wat zou jij er mee doen? De formule ergens in een kluis laten liggen, of het op de markt brengen en bakken geld verdienen met een monopolie? Je klanten blijven toch wel komen, gezien het aantal nieuwe kankerpatienten elk jaar. Helaas bestaat zo'n medicijn niet, ongeacht wat jij of welke andere onwetende zonderling dan ook moge denken. Je hebt het over 'technieken' die ze zouden hebben ondanks je bekentenis dat je helemaal niets weet over de farmacie. Wellicht zou het je goed doen om in de toekomst even na te denken voordat je een post plaatst.
Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht zou het je goed doen om in de toekomst even na te denken voordat je een post plaatst.

Hij denkt na en plaatst zijn post. Zoals de meeste complot-theorieën niet echt goed uit feiten onderbouwd, maar meer uit assumpties.

Dat mag, maar wordt daarna wel door alle kanten ontkracht (net zoals senne's standpunt, zolang ie niet met extra onderbouwing/weerlegging komt).

Geen probleem, dat maakt opinie lekker makkelijk :D


Wat ik trouwens ook wel weet is dat een kat in een hoekje gekke sprongen maakt. Iemand die terminaal is zal van alles aanpakken wat hem mogelijk zal verbeteren, soms verslechterd dat juist of zet het een kwakzalver-branche in werking. Vandaar vind ik het in dit geval extra belangrijk dat het wetenschappelijk onderzoek meerdere keren gedaan is met dezelfde soort resultaten (dat is nou net bij kanker zo lastig, omdat er zoveel diverse vormen van zijn).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard zijn er meerdere vormen van kanker en kan je die niet met één medicijn behandelen. Zo'n complot valt wel stil te houden, maar bijvoorbeeld niet als je het in een lab hier in Nederland zou doen. Er zal vast wel een select groepje met veel geld en slimme mensen ergens op een afgelegen plek proberen zoiets te maken. Zo'n medicijn biedt je niet meteen op de markt aan, je wacht op een geschikt moment als de vraag nog groter is. Dit is zo'n typisch voorbeeld. Prins Bernhard is dan ook meer dan 10 jaar geleden overleden. In de tussentijd is er al veel veranderd. Oh, en wat ik reageer bepaal ik zelf wel. Ik mag denken wat ik wil, ik moet mij niet per se bij jouw visie aansluiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard zijn er meerdere vormen van kanker en kan je die niet met één medicijn behandelen. Zo'n complot valt wel stil te houden, maar bijvoorbeeld niet als je het in een lab hier in Nederland zou doen. Er zal vast wel een select groepje met veel geld en slimme mensen ergens op een afgelegen plek proberen zoiets te maken. Zo'n medicijn biedt je niet meteen op de markt aan, je wacht op een geschikt moment als de vraag nog groter is. Dit is zo'n typisch voorbeeld.
'Vast wel' klinkt verdacht veel als 'ik wil dit geloven ondanks een totaal gebrek aan bewijs en gezond verstand'. Pure onzin, aangezien de vraag naar kankermedicijnen groter is dan ooit. Bovendien is dat artikel niet relevant, aangezien het gaat over de verkoopprijs van medicijnen, die in India wettelijk vastgesteld is op een prijsniveau dat voor de gemiddelde Indier te betalen is, en dus niet kostendekkend voor dure medicijnen.
Prins Bernhard is dan ook meer dan 10 jaar geleden overleden.
De kroonprins van Saudi-Arabie, tevens overleden aan kanker.
Oh, en wat ik reageer bepaal ik zelf wel. Ik mag denken wat ik wil, ik moet mij niet per se bij jouw visie aansluiten.
Uiteraard heb je het recht om te zeggen wat je wil, maar daar staat tegenover dat ik je onbezonnen uitlatingen redeloos en stompzinnig mag vinden. Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Als zo iets in het 'geheim' gebeurt, dan valt daar ook lastig bewijs voor te halen... logisch. Dat er daardoor geen bewijs voor is hoeft niet te betekenen dat het daardoor ook niet gebeurt. Ja, de vraag mag wel 'groter dan ooit' zijn, heb je daar ook een bewijsstuk voor? Tenslotte willen zulke mensen (die op geld uit zijn) een bepaald bedrag voor zo iets hebben. Als daar niet aan voldaan wordt gaan zullen ze zo iets niet gaan verkopen. Het artikel laat zien dat er een prijskaartje aan het medicijn zit en zij het dus niet verkopen voor zo'n bedrag. Logisch als ze het niet kunnen betalen dat ze het daar ook niet kopen. Het bedrijf laat daarmee zien dat het niet om de gezondheid geeft, maar wel om het geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard zijn er meerdere vormen van kanker en kan je die niet met één medicijn behandelen. Zo'n complot valt wel stil te houden, maar bijvoorbeeld niet als je het in een lab hier in Nederland zou doen. Er zal vast wel een select groepje met veel geld en slimme mensen ergens op een afgelegen plek proberen zoiets te maken. Zo'n medicijn biedt je niet meteen op de markt aan, je wacht op een geschikt moment als de vraag nog groter is. Dit is zo'n typisch voorbeeld. Prins Bernhard is dan ook meer dan 10 jaar geleden overleden. In de tussentijd is er al veel veranderd. Oh, en wat ik reageer bepaal ik zelf wel. Ik mag denken wat ik wil, ik moet mij niet per se bij jouw visie aansluiten.

Punt is wel, dat je er dan vanuit gaat dat

1. er zo'n covert netwerk bestaat die het medicijn uitvind.

2. er meer te verdienen valt aan een covert netwerk

3. de vraag naar kankermedicijnen groter wordt, waardoor je nu nog niet het medicijn kan gebruiken (mits je een selectief covert miljardairen-groepje kan voorzien) en geen winst maakt.

4. het medicijn covert blijft (en je dus een goede organisatie moet hebben om deze immorele geheimhouding te behouden)

Dat laatste kan meestal alleen het geval zijn wanneer er toch een morele acceptatie is voor de organisatie. Denk aan bijvoorbeeld het ontwikkelen van een bepaald virus, zodat de tegenstander uitgeschakeld kan worden zonder veel verliezen. Ik zie dat niet echt bij een kankermedicijn gebeuren.

Oh, en wat ik reageer bepaal ik zelf wel.

Grotendeels wel, maar jouw bepalingen worden ook door derden beïnvloed. Als je bijv. hiervoor 20 jaar cel had gekregen van de overheid, zonder dat de bevolking achter je stond (noord-korea :puh:); dan dacht je er wel een 2e keer over om het op deze manier te delen.

Ik mag denken wat ik wil

Dat is afhankelijk van wie je dat mag. Van ThunderDuck mag je dat kennelijk niet. Van mij wel, van de Nederlandse wet in bepaalde mate (zolang je niet iemand beledigd bijv. heb je een recht op vrije meningsuiting; daar zitten ook grenzen aan)

ik moet mij niet per se bij jouw visie aansluiten.

Klopt, dat hoef je inderdaad niet per definitie. (gelukkig, ga vooral zo door! :puh: )
Link to comment
Delen op andere websites

Als zo iets in het 'geheim' gebeurt, dan valt daar ook lastig bewijs voor te halen... logisch. Dat er daardoor geen bewijs voor is hoeft niet te betekenen dat het daardoor ook niet gebeurt.

Nee, maar om aan te nemen dat iets bestaat moet er op z'n minst een aanwijzing zijn, en tot dusver heb je alleen maar lariekoek aangehaald om je complottheorie te ondersteunen.

Ja, de vraag mag wel 'groter dan ooit' zijn, heb je daar ook een bewijsstuk voor?

Oh, wat een ironie: zelf lekker ongefundeerd je gezwans de ether in slingeren, en dan je tegenstander verplichten om met bewijs te komen :7 Afijn, het is simpel: men leeft langer, waardoor het aantal mensen dat kanker krijgt in hun leven stijgt.

Tenslotte willen zulke mensen (die op geld uit zijn) een bepaald bedrag voor zo iets hebben. Als daar niet aan voldaan wordt gaan zullen ze zo iets niet gaan verkopen. Het artikel laat zien dat er een prijskaartje aan het medicijn zit en zij het dus niet verkopen voor zo'n bedrag. Logisch als ze het niet kunnen betalen dat ze het daar ook niet kopen. Het bedrijf laat daarmee zien dat het niet om de gezondheid geeft, maar wel om het geld.

Natuurlijk geven ze om geld, het is een bedrijf. De Indiase markt is niet interessant voor dit bedrijf, aangezien de vraag te klein is voor de gewenste prijs. Dat is nog steeds geen bewijs voor een samenzwering van het type 'Illuminatie' of 'big pharma'.
Link to comment
Delen op andere websites

Bassieboy heeft zelf ook al aangegeven niet veel van farmacie te weten, dus ik weet ook wel zeker dat hij dit niet zelf heeft bedacht. Dat vind ik altijd zo leuk aan complottheoriemensen, ze janken altijd dat iedereen gehersenspoeld wordt door de overheid, terwijl ze zelf woord voor woord alles van een of andere paupersite geloven.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat laatste kan meestal alleen het geval zijn wanneer er toch een morele acceptatie is voor de organisatie. Denk aan bijvoorbeeld het ontwikkelen van een bepaald virus, zodat de tegenstander uitgeschakeld kan worden zonder veel verliezen. Ik zie dat niet echt bij een kankermedicijn gebeuren.

Daar heb je een punt. Het hangt natuurlijk ook van de groep af hoe ze met informatie omgaan (uitlekken etc.) en hoe betrouwbaar ze naar elkaar zijn. Als ze betrouwbaar zijn en ze lekken geen info zal de buitenwereld er ook niet over komen te weten.

Nee, maar om aan te nemen dat iets bestaat moet er op z'n minst een aanwijzing zijn, en tot dusver heb je alleen maar lariekoek aangehaald om je complottheorie te ondersteunen.

Oh, wat een ironie: zelf lekker ongefundeerd je gezwans de ether in slingeren, en dan je tegenstander verplichten om met bewijs te komen :7 Afijn, het is simpel: men leeft langer, waardoor het aantal mensen dat kanker krijgt in hun leven stijgt.

Natuurlijk geven ze om geld, het is een bedrijf. De Indiase markt is niet interessant voor dit bedrijf, aangezien de vraag te klein is voor de gewenste prijs. Dat is nog steeds geen bewijs voor een samenzwering van het type 'Illuminatie' of 'big pharma'.

Een aanwijzing hoeft er naar mijn idee niet zijn. Als zoiets niet in de media komt, wat in zo'n geval ook niet de bedoeling is, kan er moeilijk een bron worden aangehaald. Ja, een onbetrouwbare bron van een willekeurige site. Voor mij neemt dat idee niet weg dat zo iets ondenkbaar is. Dat jij (en anderen) het niet geloven kan ik mij ook goed voorstellen en accepteer ik dan ook. Jouw (en anderen) proberen te overtuigen was nooit mijn bedoeling met die post. Daarvoor heeft het voor mij geen zin om mij nu voor iedere post met argumenten te moeten komen waarom dat wel zo zou zijn. Ik blijf bij mijn vermoeden/mening.

Bassieboy heeft zelf ook al aangegeven niet veel van farmacie te weten, dus ik weet ook wel zeker dat hij dit niet zelf heeft bedacht. Dat vind ik altijd zo leuk aan complottheoriemensen, ze janken altijd dat iedereen gehersenspoeld wordt door de overheid, terwijl ze zelf woord voor woord alles van een of andere paupersite geloven.

Loop ik hier te janken dat jullie gehersenspoeld zijn? Nee. Wie zegt dat ik dit van een site heb? Linkjes met 'Wat er toen gebeurde...' op Facebook, maar dan voor deze variant geloof ik ook niet. Misschien klinkt dat raar als ik zo'n mening inneem, maar het is toch echt zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Een aanwijzing hoeft er naar mijn idee niet zijn. Als zoiets niet in de media komt, wat in zo'n geval ook niet de bedoeling is, kan er moeilijk een bron worden aangehaald. Ja, een onbetrouwbare bron van een willekeurige site. Voor mij neemt dat idee niet weg dat zo iets ondenkbaar is. Dat jij (en anderen) het niet geloven kan ik mij ook goed voorstellen en accepteer ik dan ook. Jouw (en anderen) proberen te overtuigen was nooit mijn bedoeling met die post. Daarvoor heeft het voor mij geen zin om mij nu voor iedere post met argumenten te moeten komen waarom dat wel zo zou zijn. Ik blijf bij mijn vermoeden/mening.

Geloof je dan ook in aliens, de Illuminati, en Russels theepot? Zo nee, waarom niet? Daar is immers ook geen enkel bewijs voor, en dus waar, aldus jouw redenering.

Bassieboy heeft zelf ook al aangegeven niet veel van farmacie te weten, dus ik weet ook wel zeker dat hij dit niet zelf heeft bedacht. Dat vind ik altijd zo leuk aan complottheoriemensen, ze janken altijd dat iedereen gehersenspoeld wordt door de overheid, terwijl ze zelf woord voor woord alles van een of andere paupersite geloven.

Hulde.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...