Jump to content

Stelling van de Week


Dexist

Recommended Posts

Direct geldverspilling wil ik het ook zeker niet noemen, maar je kan natuurlijk altijd je vragen er bij stellen dat 20% van de opbrengsten van het Rode Kruis niet naar hulpverlening gaan.

Dat valt best mee, gezien het feit dat het Rode Kruis in veel conflictgebieden opereert, waarbij er natuurlijk meer zorg moet worden gedragen wat betreft organisatie en logistiek.

Dat valt onder de hulpverlening. 20% van de opbrengsten gaan niet naar de hulpverlening, maar naar bijv. voorlichting, reclames en salarissen (zo krijgt de directeur 135.000 euro per jaar als salaris). Daar kan je natuurlijk je twijfels bij hebben, gezien dat voor velen niet de insteek is waarvoor ze geld geven.

Ikzelf kan dat overigens wel begrijpen hoor, vooral voor het Rode Kruis, maar ik begrijp ook de etische vraagtekens erbij. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 134
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dotz

    17

  • NicolaB

    14

  • DDT Dorus

    12

  • Dexist

    11

Top Posters In This Topic

Ik geef eigenlijk nooit wat aan goede doelen, maar als anderen willen geven vind ik dat hun keuze. Ikzelf vind het geldverspilling, maar ik vind het wel altijd mooi om te zien dat er zoveel geld wordt opgehaald voor goede doelen, vaak zie je daarna ook wat er meegedaan wordt, dus ik vind het prima zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Redelijk hypocriet om mensen ver weg van je te helpen terwijl je mensen dicht bij je laat stikken. Dat is wat ik dacht toen ik in Brussel-Centraal over een dakloze stapte die lag te slapen terwijl ik naar m'n (vakantie)werk ging.

Link to comment
Delen op andere websites

Redelijk hypocriet om mensen ver weg van je te helpen terwijl je mensen dicht bij je laat stikken. Dat is wat ik dacht toen ik in Brussel-Centraal over een dakloze stapte die lag te slapen terwijl ik naar m'n (vakantie)werk ging.

Als je die dakloze nou wel laat stikken ligt 'ie de volgende keer niet in de weg. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Tja... in plaats van een echte goede bestuurlijke maatregel kan je het natuurlijk gewoon altijd verbieden en criminaliseren in de hoop dat het probleem zichzelf oplost.

Want uit goed onderzoek is gebleken dat het zeer effectief was in de auto, het de verkeersveiligheid in grove mate verbeterde en nu niemand meer in de auto appt. :Y:N

Link to comment
Delen op andere websites

Tja... in plaats van een echte goede bestuurlijke maatregel kan je het natuurlijk gewoon altijd verbieden en criminaliseren in de hoop dat het probleem zichzelf oplost.

Wat voor een andere oplossing zou er kunnen zijn? Al komen ze met een andere manier om je telefoon te gebruiken op de fiets, je blijft toch afgeleid waardoor het probleem alsnog niet is opgelost.

Tenzij je een oplossing bedoelt om alle communicatie middelen (Whats App, etc.) tussen 7.00-16.00 te verbieden in Nederland, dan kan het misschien nog wel! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tja... in plaats van een echte goede bestuurlijke maatregel kan je het natuurlijk gewoon altijd verbieden en criminaliseren in de hoop dat het probleem zichzelf oplost.

Wat voor een andere oplossing zou er kunnen zijn? Al komen ze met een andere manier om je telefoon te gebruiken op de fiets, je blijft toch afgeleid waardoor het probleem alsnog niet is opgelost.

Speech to text is inderdaad wel een goede oplossing (als zijnde andere manier). Dat rijd ook nog prettiger lijkt mij.

Ik wil niet zeggen dat je gevaarlijk weggedrag niet moet verbieden, maar er zitten hier natuurlijk wel veel haken en ogen aan vind ik. Daarom vind ik het ook belangrijk dat je in zo'n geval ook gewoon als overheid er voor zorgt dat de branche met oplossingen komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Schultz: "We hebben eerst geprobeerd om het gedrag te veranderen, bijvoorbeeld via lessen op scholen, en prijzen die ze konden winnen als ze niet hun mobiel gebruikten tijdens het fietsen, maar dat is dus niet genoeg. Dus ik overweeg nu om dan toch maar gewoon een verbod in te voeren, ook al is dat moeilijk om te handhaven."

Ik heb nog nooit mijn mobiel gebruikt op de fiets, waar blijven die prijzen??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog nooit mijn mobiel gebruikt op de fiets, waar blijven die prijzen??

Je kon een applicatie genaamd Fietsmodus downloaden om prijzen te winnen als je niet je telefoon gebruikt, dus die prijzen kan je nu waarschijnlijk niet meer winnen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...