Jump to content

[PS] maak een vuurplaneet.


rick15465

Recommended Posts

Je vind hem niet op websitemaken.be wat daar pakte ik ze sorry allemaal vanaf.

Maar deze is door mij gemaakt.

Start photoshop.

Maak nieuw document aan ik pakte 500bij500 je kunt wel dadelijk een stuk uit je planeet pakken en dat in je sig steken.maar ik wilde een kleine wallpaper voor mijn grote wallpaper gaan maken.

Dus genoeg gepraat beginnen.

Ik wilde een zwarte achtergrond dan word het op het laatste mooier pak GEEN rood als achtergrond.

Dus maak de achtergrond zwart de code: (#000000)

Snappie?

Als je dat dus hebt doe je dit:

De Eliptical Marquee tool druk maar gewoon op m (ik wist dat eerst niet)

Maak je cirkel zo groot als je wilt maar niet te groot hij moet nog in het plaatje passen en hou je linkermuisknop IN gedrukt anders verpest je het.

Kijk dit kwam ik uit:

image12ll.jpg

Ga nu naar :

Filter------------->Render----------->clouds

Filter------------->Render----------->Difference Clouds

ctrl=i

Druk nu op Ctrl+L en ga helemaal met grijze slider ofzoiets helemaal naar rechts.

en probeer dit uit tekomen:

image28wx.jpg

Ga nu naar ------->filter---------->distort----------->Spherize en kijk zeker als de optie op 100% staat.Druk nu op ctrl+f zo doe je Spherize nog een keer en zal het er zo uitzien:

image31xc.jpg

Nu komt het mooiere stuk.

Ga naar:

Filter -------> Stylize ------> Find Edges, druk dan op Ctrl+I om de foto eruit te laten komen.

Druk nu op Ctrl+U om het wat kleur te geven.

En gebruik deze settings:

image44wj.jpg

Nu duplicate je je layer en druk je op ctrl+u op de geduppliceerde layer en gebruik deze settings:

image51ct.jpg

Zet je blending mode op Linear Dodge en gooi dan de 2 layers samen door op ctrl+e te klikken.

11. maak een nieuwe layer.Ga naar Go to Filter ----> Rende----> Cloud dan naar filter----->render--->Diference Clouds

12. Druk op ctrl+i om die eruit te laten komen dan op ctrl+l en weer pak je die grijze slider helemaal naar rechts.

13.Doe nu Filter ---> Rende Sphrize en op 100% , druk nu op ctrl+f om het weer op nieuw te doen.

14. Ga naar Filter ---->Stylize----> Find Edges dan druk je op ctrl+i om de kleuren eruit te halen.

15.druk op ctrl+u en kleur de cirkel met deze settings:

Hue: 0

Saturation: 100

16. Duplicate je layer en colorize (ctrl+u) op de gedupliceerde layer en deze settings:

Hue: 40

Saturation: 100

17. Gooi weer de 2 layers samen door op ctrl+e te klikken.

18. Holding Ctrl button, click the layer with the sphere shape in it (we made it earlier). Press Ctrl+Shift+I then press delete

Hou je ctrl knop vast druk op de layer met de sphere shape in zich druk op ctrl+shift+i druk dan op delete.

19.Doe nu stap 11 tot 19 nog een keer en gooi ze dan samen.

En je zal ongeveer dit uitkomen:

image68bn.jpg

Hopelijk geloven jullie mij dat deze door mij gemaakt is.

Bron:Hier heb ik een paar stappen van afgepakt.

Bewerkt: door rick15465
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • rick15465

    14

  • dudedude

    8

  • Achille

    5

  • :koen:

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Je vind hem niet op websitemaken.be wat daar pakte ik ze sorry allemaal vanaf.

Maar deze is door mij gemaakt.

Start photoshop.

Maak nieuw document aan ik pakte 500bij500 je kunt wel dadelijk een stuk uit je planeet pakken en dat in je sig steken.maar ik wilde een kleine wallpaper voor mijn grote wallpaper gaan maken.

Dus genoeg gepraat beginnen.

Ik wilde een zwarte achtergrond dan word het op het laatste mooier pak GEEN rood als achtergrond.

Dus maak de achtergrond zwart de code: (#000000)

Snappie?

Als je dat dus hebt doe je dit:

De Eliptical Marquee tool druk maar gewoon op m (ik wist dat eerst niet)

Maak je cirkel zo groot als je wilt maar niet te groot hij moet nog in het plaatje passen en hou je linkermuisknop IN gedrukt anders verpest je het.

Kijk dit kwam ik uit:

image12ll.jpg

Ga nu naar :

Filter------------->Render----------->clouds

Filter------------->Render----------->Difference Clouds

ctrl=i

Druk nu op Ctrl+L en ga helemaal met grijze slider ofzoiets helemaal naar rechts.

en probeer dit uit tekomen:

image28wx.jpg

Ga nu naar ------->filter---------->distort----------->Spherize en kijk zeker als de optie op 100% staat.Druk nu op ctrl+f zo doe je Spherize nog een keer en zal het er zo uitzien:

image31xc.jpg

Nu komt het mooiere stuk.

Ga naar:

Filter -------> Stylize ------> Find Edges, druk dan op Ctrl+I om de foto eruit te laten komen.

Druk nu op Ctrl+U om het wat kleur te geven.

En gebruik deze settings:

image44wj.jpg

Nu duplicate je je layer en druk je op ctrl+u op de geduppliceerde layer en gebruik deze settings:

image51ct.jpg

Zet je blending mode op Linear Dodge en gooi dan de 2 layers samen door op ctrl+e te klikken.

11. maak een nieuwe layer.Ga naar Go to Filter ----> Rende----> Cloud dan naar filter----->render--->Diference Clouds

12. Druk op ctrl+i om die eruit te laten komen dan op ctrl+l en weer pak je die grijze slider helemaal naar rechts.

13.Doe nu Filter ---> Rende Sphrize en op 100% , druk nu op ctrl+f om het weer op nieuw te doen.

14. Ga naar Filter ---->Stylize----> Find Edges dan druk je op ctrl+i om de kleuren eruit te halen.

15.druk op ctrl+u en kleur de cirkel met deze settings:

Hue: 0

Saturation: 100

16. Duplicate je layer en colorize (ctrl+u) op de gedupliceerde layer en deze settings:

Hue: 40

Saturation: 100

17. Gooi weer de 2 layers samen door op ctrl+e te klikken.

18. Holding Ctrl button, click the layer with the sphere shape in it (we made it earlier). Press Ctrl+Shift+I then press delete

Hou je ctrl knop vast druk op de layer met de sphere shape in zich druk op ctrl+shift+i druk dan op delete.

19.Doe nu stap 11 tot 19 nog een keer en gooi ze dan samen.

En je zal ongeveer dit uitkomen:

image68bn.jpg

Hopelijk geloven jullie mij dat deze door mij gemaakt is.

mooi gemaakt hoor!

Hopelijk geloven jullie mij dat deze door mij gemaakt is.

ja ik geloof je heus wel!!

Link to comment
Delen op andere websites

wesley_GTA: je hoeft dat bericht niet te quoten als die direct boven je staat, dit leest erg irritant.

@ rick: Als je hem zelf gemaakt hebt, vind ik hem erg mooi!

Hij is echt zelf gemaakt ik wil niet nog eens 20% erbij.

Als je een mooie wallpaper wil maken moet je een blauwe en een rode naats elkaar zetten is mooi vind ik toch.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat je hem gestolen hebt, maar je hebt precies wel een paar stappen overgenomen..

OKe dan dan lijken ze elkaar.

Ik Heb wel naar andere tut's van SLimm gekeken en zo iets gemaakt.

Maar oke.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is echt zelf gemaakt ik wil niet nog eens 20% erbij.

OMG jij bent egt niet te geloven, je hebt hem niet zelfgemaakt je hebt hem vertaalt en dan ook nog zeggen dat je hem zelf hebt gemaakt

:kots:

http://www.tutorialfx.com/forums/index.php...topic=39&hl=sun

Daar heb ik hem ook niet vanaf hij is door mij gemaakt snap dat nu van die 3 andere geef ik toe dat ik ze geripped hebt maar deze niet.

DEnk jij nu echt dat ik 60%wil nee 400%is al teveel eigenlijk.

In vertalen ben ik al niet zo goed.

Hij is door mij geschreven.

edit:ik zie op die site dat het daar 400bij400 is dus ik heb de prentjes niet overgepakt en de tekst ook niet.

Bewerkt: door rick15465
Link to comment
Delen op andere websites

Hij is echt zelf gemaakt ik wil niet nog eens 20% erbij.

OMG jij bent egt niet te geloven, je hebt hem niet zelfgemaakt je hebt hem vertaalt en dan ook nog zeggen dat je hem zelf hebt gemaakt

:kots:

http://www.tutorialfx.com/forums/index.php...topic=39&hl=sun

Daar heb ik hem ook niet vanaf hij is door mij gemaakt snap dat nu van die 3 andere geef ik toe dat ik ze geripped hebt maar deze niet.

DEnk jij nu echt dat ik 60%wil nee 400%is al teveel eigenlijk.

In vertalen ben ik al niet zo goed.

Hij is door mij geschreven.

edit:ik zie op die site dat het daar 400bij400 is dus ik heb de prentjes niet overgepakt en de tekst ook niet.

je hebt hem gewoon nagemaakt maar dan met je eigen plaatjes denk je egt dat ik het niet door heb?

en vertalen is heus niet zo moeilijk want er staat gewoon dikgedrukt "filter->Render->clouds :t

Bewerkt: door dudedude
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...