Michael Hilgen Geplaatst: 2 februari 2007 Rapport Geplaatst: 2 februari 2007 Hmm, ik begrijp je niet helemaal, kun je het wat beter uitleggen en in volle zinnen? Dat leest wat makkelijker . Ik heb de Missie punten van Catalina op gezocht maar ik snap niet wat je bedoelt met misse punten en hoe je ze vol kan maken 030C: set_mission_points += 1 Als ik main.scm heb geopenden zo een map heb uitgekozen krijg ik een error Als je geen gedetailleerde informatie geeft kan niemand je helpen... Ik Bedoel dit: Variabeles zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED. En je moet de missiepunten helemaal vol maken. WAT word hier bedoelt met de missie punten helemaal vol maken???? Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 9 februari 2007 Rapport Geplaatst: 9 februari 2007 Hoe bedoel je? Dat je alle normale missies in 1 keer hebt uitgespeeld? Daarvor moet je de missie-variabeles aanpassen. Variabeles zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED. En je moet de missiepunten helemaal vol maken. Wat bedoel je met ''Je moet de missie punten helemaal vol maken'' want ik heb dit opgezocht maar ik snap niet wat je bedoelt me '' missie punten vol maken'' hoe moet ik bijvoorbeeld als ik hem opstart, dat ik bij het 3de eiland ben en alle missies daarvoor al heb uitgespeeld? alvast bedankt Reageren
JGuntherS Geplaatst: 9 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 februari 2007 Hoe bedoel je? Dat je alle normale missies in 1 keer hebt uitgespeeld? Daarvor moet je de missie-variabeles aanpassen. Variabeles zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED. En je moet de missiepunten helemaal vol maken. Wat bedoel je met ''Je moet de missie punten helemaal vol maken'' want ik heb dit opgezocht maar ik snap niet wat je bedoelt me '' missie punten vol maken'' hoe moet ik bijvoorbeeld als ik hem opstart, dat ik bij het 3de eiland ben en alle missies daarvoor al heb uitgespeeld? alvast bedankt Je moet een paar variabelen instellen op een hoge waarde, zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED, en je moet de missiepunten op het maximum zetten (dat maximum staat ergens aan het begin van het script als het goed is), en dat doe je met de opcode "030C" . Ik denk trouwens dat een 100%-savegame meer iets voor je is. Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 Hoe bedoel je? Dat je alle normale missies in 1 keer hebt uitgespeeld? Daarvor moet je de missie-variabeles aanpassen. Variabeles zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED. En je moet de missiepunten helemaal vol maken. Wat bedoel je met ''Je moet de missie punten helemaal vol maken'' want ik heb dit opgezocht maar ik snap niet wat je bedoelt me '' missie punten vol maken'' hoe moet ik bijvoorbeeld als ik hem opstart, dat ik bij het 3de eiland ben en alle missies daarvoor al heb uitgespeeld? alvast bedankt Je moet een paar variabelen instellen op een hoge waarde, zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED, en je moet de missiepunten op het maximum zetten (dat maximum staat ergens aan het begin van het script als het goed is), en dat doe je met de opcode "030C" . Ik denk trouwens dat een 100%-savegame meer iets voor je is. oke ik zal het proberen (een 100% savegame is niks voor me ik verander namelijk steeds me main.scm) (misschien een goed idee... maak een tut over dit) Reageren
JGuntherS Geplaatst: 10 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 (misschien een goed idee... maak een tut over dit) Even offtopic: Het heeft niet erg veel zin om een tutorial hierover te maken, aangezien het niet erg veel zin heeft om de missies erin te laten terwijl je ze toch in het begin al "gehaald" hebt, dan kun je beter een gestripte main.scm gebruiken . Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 12 februari 2007 Rapport Geplaatst: 12 februari 2007 (misschien een goed idee... maak een tut over dit) Even offtopic: Het heeft niet erg veel zin om een tutorial hierover te maken, aangezien het niet erg veel zin heeft om de missies erin te laten terwijl je ze toch in het begin al "gehaald" hebt, dan kun je beter een gestripte main.scm gebruiken . maar als je SA speelt en er gaat wat fout (tijdens het saven zoals bij mij) kan je je save game niet meer openen en dan is het wel handig om in je main.scm te veranderen dat je de missies tot het 3e eiland of so al gedaan hebt. dan hoef je niet opnieuw tot daar uit gaan spele Hoe bedoel je? Dat je alle normale missies in 1 keer hebt uitgespeeld? Daarvor moet je de missie-variabeles aanpassen. Variabeles zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED. En je moet de missiepunten helemaal vol maken. Wat bedoel je met ''Je moet de missie punten helemaal vol maken'' want ik heb dit opgezocht maar ik snap niet wat je bedoelt me '' missie punten vol maken'' hoe moet ik bijvoorbeeld als ik hem opstart, dat ik bij het 3de eiland ben en alle missies daarvoor al heb uitgespeeld? alvast bedankt Je moet een paar variabelen instellen op een hoge waarde, zoals $CATALINA_MISSIONS_PASSED, en je moet de missiepunten op het maximum zetten (dat maximum staat ergens aan het begin van het script als het goed is), en dat doe je met de opcode "030C" . Ik denk trouwens dat een 100%-savegame meer iets voor je is. hmmm snap het nog steeds niet egt waar je dan die hogere waarden moet neerzetten(zoals: $CATALINA_MISSIONS_PASSED)?? en dat maximum van de missiepunten kan ik niet vinden.... (ik zal wel weer verkeerd zitten te kijken) >>> Door Dutchy3010: Dubbelpost samengevoegd .<<< Reageren
JGuntherS Geplaatst: 12 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2007 Boven in main.scm staat dit: //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' fade 0 0 042C: set_total_missions_to 147 030D: set_total_mission_points_to 187 Hier kun je dus zien dat het totale aantal missiepunten 187 is, dus dan zet je ergens in het begin van je script (wel na 030D): 030C: set_mission_points += 187 Verder moet je nog alle eilanden vrijmaken, vervang daartoe deze regel: 0629: change_stat 181 to 0 door 0629: change_stat 181 to 4 En verder staan door de SCM verspreid variabeletoekenningen zoals deze: $TOTAL_PASSED_CESARS_MISSIONS = 0 en $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 Bij de variabelen met een naam beginnend met $TOTAL_ moet je de 0 vervangen door een hoge waarde, 999 ofzoiets, en bij de variabelen met een naam beginnend met $FLAG_ moet je de 0 vervangen door een 1. Ik garandeer niks, ik hoop dat dit voor je werkt, je bent er wel lang zoet mee in elk geval vrees ik... Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 15 februari 2007 Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 (bewerkt) Boven in main.scm staat dit: //-------------MAIN--------------- thread 'MAIN' fade 0 0 042C: set_total_missions_to 147 030D: set_total_mission_points_to 187 Hier kun je dus zien dat het totale aantal missiepunten 187 is, dus dan zet je ergens in het begin van je script (wel na 030D): 030C: set_mission_points += 187 Verder moet je nog alle eilanden vrijmaken, vervang daartoe deze regel: 0629: change_stat 181 to 0 door 0629: change_stat 181 to 4 En verder staan door de SCM verspreid variabeletoekenningen zoals deze: $TOTAL_PASSED_CESARS_MISSIONS = 0 en $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 Bij de variabelen met een naam beginnend met $TOTAL_ moet je de 0 vervangen door een hoge waarde, 999 ofzoiets, en bij de variabelen met een naam beginnend met $FLAG_ moet je de 0 vervangen door een 1. Ik garandeer niks, ik hoop dat dit voor je werkt, je bent er wel lang zoet mee in elk geval vrees ik... lol oke ik zal het proberen als het me is gelukt zal ik het wel zeggen ( als het niet lukt ook ) hmm ik kan niet vinde waar 0629: change_stat 181 to 4 staat. komt dat door me noob mode?? $TOTAL_PASSED_CESARS_MISSIONS = 0 en deze $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 kan ik niet vinden... staan er geen cijfers voor?? Zijn dit die je met 999 moet vol maken?? 0018: $INTRO_MISSIONS_PASSED > 0 ;; integer values 001A: 2 > $SWEETS_MISSIONS_PASSED ;; integer values Bewerkt: 15 februari 2007 door Michael Hilgen Reageren
JGuntherS Geplaatst: 15 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 februari 2007 hmm ik kan niet vinde waar 0629: change_stat 181 to 4 staat. komt dat door me noob mode?? Zoek op 0629, werkt altijd. $TOTAL_PASSED_CESARS_MISSIONS = 0 en deze $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 kan ik niet vinden...staan er geen cijfers voor?? Als je Mission Builder gebruikt staat er 0004 voor. Het kan zijn dat ze in MB anders heten, ik heb Sanny Builder gebruikt Zijn dit die je met 999 moet vol maken??0018: $INTRO_MISSIONS_PASSED > 0 ;; integer values 001A: 2 > $SWEETS_MISSIONS_PASSED ;; integer values Ja, die variabelen moet je volmaken ja, niet op die regels (dat zijn geen variabeletoekeningen, variabeletoekeningen hebben opcode 0004 (ints) of 0005 (floats)), maar op een regel waar 0004 voor staat (variabeletoekenning) Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 16 februari 2007 Rapport Geplaatst: 16 februari 2007 (bewerkt) hmm ik kan niet vinde waar 0629: change_stat 181 to 4 staat. komt dat door me noob mode?? Zoek op 0629, werkt altijd. $TOTAL_PASSED_CESARS_MISSIONS = 0 en deze $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 kan ik niet vinden...staan er geen cijfers voor?? Als je Mission Builder gebruikt staat er 0004 voor. Het kan zijn dat ze in MB anders heten, ik heb Sanny Builder gebruikt Zijn dit die je met 999 moet vol maken??0018: $INTRO_MISSIONS_PASSED > 0 ;; integer values 001A: 2 > $SWEETS_MISSIONS_PASSED ;; integer values Ja, die variabelen moet je volmaken ja, niet op die regels (dat zijn geen variabeletoekeningen, variabeletoekeningen hebben opcode 0004 (ints) of 0005 (floats)), maar op een regel waar 0004 voor staat (variabeletoekenning) oke ik zal het weer proberen:) Ik download Sanny Builder wel (MB werkt toch al niet zo goed) Hoe heten deze dan in $TOTAL_PASSED_CESARS_MISSIONS = 0 en $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 in Mission Builder?? Want op 0004 kom ik alleen dese tegen 0004: $ON_MISSION = 1 ;; integer values Zijn het deze : 0004: $CESAR_2_MISSIONS_PASSED = 5 ;; integer values (deze kom ik heel vaak tegen) 0004: $INTRO_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $SWEETS_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $CRASH_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $SMOKES_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $STRAP_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $RYDERS_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $CESAR_1_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $LS_FINAL_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values Of zijn het deze??? Bewerkt: 16 februari 2007 door Michael Hilgen Reageren
JGuntherS Geplaatst: 16 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 februari 2007 Zijn het deze : 0004: $CESAR_2_MISSIONS_PASSED = 5 ;; integer values(deze kom ik heel vaak tegen) 0004: $INTRO_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $SWEETS_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $CRASH_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $SMOKES_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $STRAP_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $RYDERS_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $CESAR_1_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $LS_FINAL_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values Of zijn het deze??? Beide denk ik, alle dingen met _PASSED zijn denk ik degenen die je op 999 moet zetten, alhoewel je niet kunt zien welke flags zijn (die moet je op 1 zetten), maar misschien zitten die daar niet tussen. Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 Zijn het deze : 0004: $CESAR_2_MISSIONS_PASSED = 5 ;; integer values (deze kom ik heel vaak tegen) 0004: $INTRO_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $SWEETS_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $CRASH_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $SMOKES_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $STRAP_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $RYDERS_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $CESAR_1_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values 0004: $LS_FINAL_MISSIONS_PASSED = 0 ;; integer values Of zijn het deze??? Beide denk ik, alle dingen met _PASSED zijn denk ik degenen die je op 999 moet zetten, alhoewel je niet kunt zien welke flags zijn (die moet je op 1 zetten), maar misschien zitten die daar niet tussen. Deze kan ik niet vinden... $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 dus ik weet het niet meer... heb heel me main uitgezocht maar heb je deze $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 dan wel gevonde? Reageren
JGuntherS Geplaatst: 17 februari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 Deze kan ik niet vinden... $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 dus ik weet het niet meer... heb heel me main uitgezocht maar heb je deze $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 dan wel gevonde? Ja, ik heb hem gevonden in een main.txt gedecompileerd door Sanny Builder. Reageren
Michael Hilgen Geplaatst: 17 februari 2007 Rapport Geplaatst: 17 februari 2007 (bewerkt) Deze kan ik niet vinden... $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 dus ik weet het niet meer... heb heel me main uitgezocht maar heb je deze $FLAG_RACE_TOURNAMENT = 0 dan wel gevonde? Ja, ik heb hem gevonden in een main.txt gedecompileerd door Sanny Builder. Ik heb Sanny Builder nu ook maar ik vind hem nog steeds niet... Heb ik hem helemaal niet of so??? ik snap er niets van.... Me Sanny Builder loopt steeds vast als ik me main.scm probeer te decompile... wat kan de oorzaak zijn..(hij geeft steeds een fout melding en dan loopt tie vast...) Ik heb me SA opnieuw geinstalleerd en niks mee gedaan gewoon gelijk me main.scm gedecompileerd me sanny builder maar kan nog steeds die regels niet vinden... Ik denk dat ik ze heb gevonde... $SWEET_TOTAL_PASSED_MISSIONS == << deze staan door heel me main heen deze ongeveer 10 × of meer van iedereen moet ik die vol maken met 999?? zo dus $SWEET_TOTAL_PASSED_MISSIONS == 999 ???? En zijn dit die flag missions : $ONMISSION_PARAMEDIC == 0 // integer values ??? Moet ik dese 030C: set_mission_points += 1 ook vol maken naar 187 Bewerkt: 18 februari 2007 door Michael Hilgen Reageren
Big Boss Geplaatst: 14 april 2007 Rapport Geplaatst: 14 april 2007 *bump* Als ik wil compileren krijg ik de foutmelding Can't compile: Label not found: SWEET7_1 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.