-Matthijs- Geplaatst: 4 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 4 augustus 2007 éhh ik eb een vraag, als je met gta vc een auto vervangt, bijv. sentxs.txd en .dff als ik die heb geadd moet je dan steeds weer rebuild archive doen??greettzzz, Tha-Ran Dit moet je bij elke wijziging doen, ja. Volgens mij leest het spel de bestanden pas als je 'rebuild archive' hebt gedaan. Als je dus afsluit zonder dit te doen, loop je kans op een eventuele crash of loop je wellicht tegen andere problemen aan. Het is dus erg belangrijk dat je deze stap uitvoert. Het mag dan irritant zijn om dit na elke wijziging te doen, maar het kan je problemen besparen. Nog succes met modden verder! Reageren
FerreF15 Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Maaar je moet toch auto's vervangen tegen andere auto's ruilen?? dat moet toch? teminste dat lijkt mij zo! Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Maaar je moet toch auto's vervangen tegen andere auto's ruilen?? dat moet toch? teminste dat lijkt mij zo! Ja zeker, als je een nieuwe auto wilt, dan moet je daar meestal een bestaand voertuig vervangen. Ik meende wel dat er mogelijkheden zijn om gedownloade voertuigen toe te voegen, zonder dat daar een bestaande voor weg hoeft. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik helaas niet. Maar het gaat er nu meer om dat ik hem uitgelegd heb dat een gedownload voertuig ook op dezelfde spawnplek spawnt, net zo als het originele voertuig deed. Reageren
Ruwie Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Hallo iedereen, Ik heb IMG-tool succesvol gedownload en geinstaleert. Maar er is een probleempje wat ik maar niet opgelost krijg. Als ik een bestandje wil verwijderen om het daarna te vervangen door een gemod bestandje krijg ik een foutmelding. Dan staat er dat het bestandje niet verwijderd kan worden omdat het al in gebruik is. Kan iemand mij verder helpen?? Alvast bedankt Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Ik raad je ten eerste aan de optie 'alleen lezen' van het bestand te halen, want anders kun je niets aanpassen. 1. Ga even naar de volgende map: 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games'. 2. Klik dan met je rechtermuisknop op de map 'GTA San Andreas'. 3. Kies voor 'eigenschappen'.4. Vink de optie 'alleen lezen' uit.5. Kies 'toepassen'.6. Sluit het scherm en probeer nog eens! Doet deze het ook niet, dan is het bestand ergens nog anders in gebruik. Heb je bijvoorbeeld het bestand geopend, terwijl je hem wilt vervangen? Ik raad je aan alle processen die met GTA te maken hebben te sluiten, als je iets gaat aanpassen. Reageren
Ruwie Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 Ik raad je ten eerste aan de optie 'alleen lezen' van het bestand te halen, want anders kun je niets aanpassen. 1. Ga even naar de volgende map: 'C' > 'Program Files' > 'Rockstar Games'. 2. Klik dan met je rechtermuisknop op de map 'GTA San Andreas'. 3. Kies voor 'eigenschappen'.4. Vink de optie 'alleen lezen' uit.5. Kies 'toepassen'.6. Sluit het scherm en probeer nog eens! Doet deze het ook niet, dan is het bestand ergens nog anders in gebruik. Heb je bijvoorbeeld het bestand geopend, terwijl je hem wilt vervangen? Ik raad je aan alle processen die met GTA te maken hebben te sluiten, als je iets gaat aanpassen. Geld dit ook voor Vice City? Want daar heb ik het over!! Maar ik heb het "alleen lezen" uitgezet en alle bestanden die met GTA te maken hebben gesloten en het helpt nog niet!! Ik snap er echt niks meer van.. Reageren
FerreF15 Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 Maaar je moet toch auto's vervangen tegen andere auto's ruilen?? dat moet toch? teminste dat lijkt mij zo! Ja zeker, als je een nieuwe auto wilt, dan moet je daar meestal een bestaand voertuig vervangen. Ik meende wel dat er mogelijkheden zijn om gedownloade voertuigen toe te voegen, zonder dat daar een bestaande voor weg hoeft. Hoe dat precies in elkaar zit weet ik helaas niet. Maar het gaat er nu meer om dat ik hem uitgelegd heb dat een gedownload voertuig ook op dezelfde spawnplek spawnt, net zo als het originele voertuig deed. Maar h0e kan iok zien tegen welk voertuig ik dei heb geruild?? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 Maar h0e kan iok zien tegen welk voertuig ik dei heb geruild?? Als het goed is, heb je bij het installeren van de mod twee bestanden verwisseld. Een '.dff' en een '.txd' bestand. Deze twee bestanden hebben ook een naam, bijvoorveeld: 'cheetah.dff' en 'cheetah.txd'. In dat geval zal de Cheetah dan veranderd zijn, en moet je dus op de vindplek van de Cheetah kijken. Ik kan vanaf hier niet zien welke bestanden jij hebt verwisseld, dus neem nog een keer een kijkje in de mod om te zien welk voertuig jij veranderd hebt. Reageren
FerreF15 Geplaatst: 22 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 22 augustus 2007 0kk >>> Door Wazuup: Gelieve meer inhoud toe te voegen aan een post. <<< Reageren
Giel88 Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 Als ik 'alleen lezen' uitvink en dan op toepassen en OK klik gebeurd er niets. Als ik weer kijk bij eigenschappen, staat 'alleen lezen' weer aangevinkt! Hoe kan dit? Dit is bij GTA-SA Reageren
K.O. Geplaatst: 20 september 2007 Rapport Geplaatst: 20 september 2007 Dit hoort zo en gebeurt automatisch. Als het goed is kun je nu gewoon modden, ook al staat er nog steeds een vinkje. Lukt het nog steeds niet en weet je absoluut zeker dat het door dit alleen-lezen gedoe komt? Dan bestaan er verschillende tools waarmee je álle alleen-lezen kenmerken kan verwijderen. Reageren
gielkedebielke Geplaatst: 3 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2007 (bewerkt) Ik krijg de Img Tool 1.3 niet gedownload, ik kom dat steeds op de homepage van deze site Voor GTA VC Bewerkt: 3 oktober 2007 door gielkedebielke Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2007 Ik krijg de Img Tool 1.3 niet gedownload, ik kom dat steeds op de homepage van deze site Voor GTA VC Dat kan kloppen, want de de link naar de download is inmiddels al verlopen. Dit overigens omdat de site en de manier van downloaden veranderd is, maar dit terzijde. Overigens is versie 1.3 al verouderd, en raad ik je daarom aan de meest recente versie te nemen. In dit geval is dat de IMG Tool 2.0 die hier te downloaden is. Succes ermee! Reageren
gielkedebielke Geplaatst: 3 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2007 Oke ik heb nu Img Tool 2.0 gedownload en als ik op de wagenmods? Wanneer ik deze probeer te downloaden kom ik weer op de homepage terecht:S GTA VC Reageren
niekmuziek Geplaatst: 22 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2007 kan dat ook met gedownloade vc???? <span style='font-size:12pt;line-height:100%'>Zo installeer je voertuigen met de Img tool 1.3</span>- Allereerst zet je bij al je bestanden van Vice City het alleen-lezen uit: 1. Je opent de map: "Rockstar Games" 2. Je drukt met de rechter muisknop op eigenschappen bij de map: "Grand Theft Auto Vice City": 3. Je vinkt "aleen lezen" weg en je druk op toepassen: 4. Klik hier de onderste aan, zodat hij het alleen lezen bij alle submappen en bestand er ook vanaf haalt! - Download de Img Tool 1.3 hier - Daarna download je een van de wagenmods op GTA-games.nl hier - Vervolgens pak je het bestand uit dat je hebt gedownload - Als je dat heb gedaan open je de Img Tool 1.3 en open je het bestand: C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City\models\gta3.img (Standaart pad) - Daarna kijk je in je mod hoe de files heten. Bijv. skimmer.txt en skimmer.ddf - Je gaat dan terug naar de img tool en drukt op edit en daarna op find…Dan typ je de naam van heb bestand in (In mijn geval is dat dus skimmer) - Hij vind nu meestal eerst de .txd. Klik met de rechter muisknop op het bestand. Klik dan op extract. Zeg nu waar hij het bestand moet opslaan. Dit is nodig ter backup. Als iets fout gaat kan je nog altijd de orriginele bestanden weer invoegen zodat VC het weer doet. - Vervolgens verwijder je het bestand. Klik daarvoor met de rechter muisknop op het bestand en druk dan op delete: Doe dit ook met de .dff! - Nu druk je op commands > add om de nieuwe bestanden toe te voegen. - Nu doe je commands en archive rebuilt (dit duurt enige tijd) en je bent klaar. Heb je nog problemen??? Post ze hieronder Suc6 ermee!!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.