Matiscus Posted November 19, 2005 Report Posted November 19, 2005 (edited) Sommige mensen vragen zich af hoe ze een vc auto werkend in gta sa krijgen. Het is helemaal niet moeilijk. Op 5min is je wagen geconverteert naar San Andreas. (VRAAG ALTIJD PREMISSION AAN DE ECHTE MAKER!!) IK WIL DAT ER GEEN MISBRUIK VAN DEZE TUT WORD GEMAAKT. CONVERTEER ALLEEN!!! AUTO'S ALS JE TOESTEMMING HEBT!!!) WIE ER MISBRUIK VAN MAAKT KRIJGT ER GEVOLGEN VAN!! Ik neem nu als voorbeeld de BF Injection. Nodige tools: - 3dsmax7 - Txd workshop. - Kladblok - IMG_Tool 2.0. - Kam's dff exporter. (31juni) - VC DFF en TXD (de files van de auto mod die voor vc is) - Orginele DFF e TXD uit SA. (de dff en txd uit sa zelf. Dus met andere woorden een backup vanmaken) DEEL 1 TXD maken. - Start Txd workshop. Open de VC bfinject.txd. - Zoek het plaatje dat de reflection weer geeft in het spel. Als je dit gevonden hebt. Export je dit als bmp. - Maak een zelfde plaatje met photoshop of paint. En doe het gewoon zwart. Vervang het met de reflection in de TXD. Dan is normaal het reflection afbeelding nu zwart. (Kun je later nog veranderen) - Zet in de rechter onder hoek op "SAN ANDREAS"(1) Ga dan naar Image-->Compress All Image(2) -Sla nu gewoon de txd op als bfinject.txd DFF & COL maken. - Start 3dsmax7 op. Klik op "MAXscript--> Run Script" Selecteer dan: GTA_DFF_IO_31Jul05.ms (3) - Nadat je op open hebt geklikt, klik je nu op "Import DFF" Selecteer het model uit VC. Selecteer gans het model met "CTRL+A. - Klik nu op Export dff(4) Nadat je dit gedaan hebt krijg je zo'n paneel: Klik dan SA,MMC UV Nor VCol (5) Klik dan op SelectCOLL3/COLL (6) Als je hierop geklikt hebt. Selecteer je DE ORGINELE SA DFF!! - Dan klik je op "Export DFF"(7) Geef je dff als naam bfinject.dff. - Vervang nu de bestanden in de gta3.img. Met deze dat je juist gemaakt hebt. Normaal start ik het spel eens om te kijken of men model werkt. Als het model werkt. Ga je verder. Wielen verkleinen. - Open vehicle.ide met kladblok. Zoek de regel van de BF Injection. (dat hangt af van de naam waarmee je je auto hebt vervangen) Dat is normaal de regel: 424, bfinject, bfinject, car, BFINJECT, BFINJC, BF_injection, executive, 6, 0, 0, --1, 0.7, 0.9, 0 - Als je de rode letters verhoogd. Dan verkleinen de wielen. Daar kan ik geen hulp meer voor geven. Het is een kwestie van geduld. Mijn bf injection werkt perfect met de ze code: 424, bfinject, bfinject, car, BFINJECT, BFINJC, BF_injection, executive, 6, 0, 0, -8, 0.85, 0.85, 0 Zodat is men Tutorial. Updates/verbeteringen volgen nog. Greetz Matiscus. Edited January 20, 2006 by Matiscus Quote
GTA Fanaat Posted November 19, 2005 Report Posted November 19, 2005 Goeie Tutorial Ik wou dit altijd al graag doen en weten Quote
Matiscus Posted November 19, 2005 Author Report Posted November 19, 2005 Ja maar de wielen zijn nog te groot nu. ALs je dit allemaal lukt. Maar dat leg ik uit in deel2. Quote
GTA Fanaat Posted November 19, 2005 Report Posted November 19, 2005 Okey maar ik ga het nu al wel vast proberen zonder deel 2 erbij Quote
Matiscus Posted November 19, 2005 Author Report Posted November 19, 2005 (edited) Mij goed. Ik ga nu deel twee maken. Edited November 19, 2005 by Matiscus Quote
Bradley H. Posted November 19, 2005 Report Posted November 19, 2005 Deze zet ik ook in de master tutorial list. Mooi dat je zoveel plaatje hebt Quote
Matiscus Posted November 19, 2005 Author Report Posted November 19, 2005 YES! Thx Bradley . Ja ik vond het zelf te ingewikkelt met minder plaatjes. Quote
~> GizmO <~ Posted November 20, 2005 Report Posted November 20, 2005 (edited) Erg handig is ga hem zo meteen uitproberen. Super vet man. [EDIT] Als ik dit heb gedaan en ik bots dan worden me onderdelen (die indeuken wit) En sommige andere onderdelen ook. Wat doe ik fout? Screen : GizmO Edited November 20, 2005 by ~> GizmO <~ Quote
blackpearl11 Posted November 20, 2005 Report Posted November 20, 2005 Ik heb een vraag!: Wat bedoel je met open hier de originele sa .dff? Moet je dan de dff kiezen waarmee je je VC auto wil vervangen? Quote
Matiscus Posted November 20, 2005 Author Report Posted November 20, 2005 (edited) @gizmo: dat is waarschijnlijk bij vice city ook zo. Of je txd is niet goed gecompressed. Probeer het alletwee eens. @blackperial11: Hiermee bedoel ik de ORGINELE DFF uit gta3.img (dus het ongemodde model uit sa) EDIT: @gizmo: Het is je txd dat niet goed werkt. Heb de screen nog eens bekeken. Maar de txd eens hernieuw Edited November 20, 2005 by Matiscus Quote
Matiscus Posted November 20, 2005 Author Report Posted November 20, 2005 (edited) TXD hernieuw compressen in txd workshop. open txd workshop open je VC txd, zet het rechts onder op San adreas, dan compress je je afbeelding, zet je het terug op San andreas en da skla je het op. Edited November 20, 2005 by Matiscus Quote
~> GizmO <~ Posted November 20, 2005 Report Posted November 20, 2005 Hoe bedoel je? Auto's bam III naar SA ? Iets duidelijker graag Quote
gangster28 Posted November 20, 2005 Report Posted November 20, 2005 Hij bedoeld denk ik of je op de zelfde manier van gta3 naar sa kan coverteren. Ik neem aan van wel omdat je de auto's van gta3 gewoon zonder er iets aan te doen in vc kon zetten. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.