Jump to content

Kwalificatie EK 2008


NandroDavids

Recommended Posts

Italië, Spanje en Duitsland zijn de drie grootste landen die als tegenstander van het Nederlands elftal tevoorschijn kunnen komen tijdens de loting voor de kwalificatieronde van het Europees kampioenschap van 2008. Vanmiddag om 12.00 uur vindt de loting plaats in het Zwitserse Montreux.

Vijftig landen doen mee aan de EK-loting. Organisatoren Oostenrijk en Zwitserland zijn al geplaatst. De vijftig landen worden verdeeld over zeven groepen: één met acht landen en zes met zeven landen. Zowel de nummers 1 als de nummers 2 van de poules plaatsen zich direct voor de eindronde van EURO 2008. Er zijn geen play-offs.

Natuurlijk is er in Montreux sprake van een gestuurde loting. De vijftig landen zijn verdeeld in zeven potten, waarbij is gekeken naar de prestaties tijdens EURO 2004 en de kwalificatieronde voor het WK van 2006. De zeven sterkste landen zitten in pot 1, de acht zwakste landen in pot 7. Landen uit dezelfde pot kunnen elkaar niet loten, uitgezonderd die van pot 7.

Oranje staat als tweede genoteerd (achter titelverdediger Griekenland) en zit dus in pot 1. Duitsland, Italië en Spanje zijn de meest aansprekende namen die in pot 2 zitten, terwijl WK-opponent Servië en Montenegro loert in pot 3, en de Belgen en Ieren zijn te vinden in pot nummer 4. Kazachstan, met Arno Pijpers als bondscoach, maakt voor het eerst deel uit van de Europese kwalificatiecampagne.

De 7 potten voor de loting:

Pot 1: Griekenland, Nederland, Portugal, Engeland, Tsjechië, Frankrijk, Zweden.

Pot 2: Duitsland, Kroatië, Italië, Turkije, Polen, Spanje, Roemenië.

Pot 3: Servië & Montenegro, Rusland, Denemarken, Noorwegen, Bulgarije, Oekraïne, Slowakije.

Pot 4: Bosnië-Herzegovina, Ierland, België, Letland, Israël, Schotland, Slovenië.

Pot 5: Hongarije, Finland, Estland, Wales, Litouwen, Albanië, IJsland.

Pot 6: Georgië, Macedonië, Wit-Rusland, Armenië, Noord-Ierland, Cyprus, Moldavië.

Pot 7: Liechtenstein, Azerbeidzjan, Andorra, Malta, Faerøer, Kazachstan, Luxemburg, San Marino.

Edit: De loting is bekend. Hieronder staan de poules.

Poule A: Portugal, Polen, Servië & Montenegro, België, Finland, Armenië, Azerbeidzjan, Kazachstan.

Poule B: Frankrijk, Italië, Oekraïne, Schotland, Litouwen, Georgië, Faerøer.

Poule C: Griekenland, Turkije, Noorwegen, Bosnië-Herzegovina, Hongarije, Moldavië, Malta.

Poule D: Tsjechië, Duitsland, Slowakije, Ierland, Wales, Cyprus, San Marino.

Poule E: Engeland, Kroatië, Rusland, Israël, Estland, Macedonië, Andorra.

Poule F: Zweden, Spanje, Denemarken, Letland, IJsland, Noord-Ierland, Liechtenstein.

Poule G: Nederland, Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Albanië, Wit-Rusland, Luxemburg.

Ik denk dat België het nog erg lastig gaat krijgen, met 4 gelijkwaardige of betere tegenstanders: Portugal, Polen, Servië & Montenegro en Finland. Armenië mag uiteraard geen probleem zijn en Azerbeidzjan en Kazachstan lijken erg makkelijk, maar misschien dat de verre uitwedstrijden een probleem kunnen worden.

Nederland heeft in mijn ogen 1 van de makkelijkere lotingen. Roemenië werd in de afgelopen WK-Kwalificatie al 2 keer redelijk gemakkelijk verslagen. Bulgarije, Slovenië en Wit-Rusland zullen uit best lastig zijn, maar mogen thuis geen enkel probleem vormen. Albanië en Luxemburg moeten makkelijk lukken.

Bron: www.vi.nl

Link to comment
Delen op andere websites

Zozo , je begint er al vroeg mee.
Pot 1: Griekenland, Nederland, Portugal, Engeland, Tsjechië, Frankrijk, Zweden.

^^

Zullen ze dat wel winnen?

Ik ga er vanuit dat ze wel een grote kans daarvoor hebben.

Ahum dit is de loting:

Poule G: Nederland, Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Albanië, Wit-Rusland, Luxemburg. Dus ik vind het makkelijk voor Nederland.

Groeten Gtaboy107. :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Wel een half jaar te vroeg.
Zozo, je begint er al vroeg mee.

Hoezo vroeg? De loting was vandaag, dus ik dacht: Ik plaats het even. Ikzelf kwam er vanochtend pas achter, dus ging ik ervan uit dat er meer waren die het niet wisten. En behulpzaam als ik ben... :puh:

@ Wesley_GTA: Pot 1 is inderdaad niet de poule van Nederland, maar de pot waar Nederland in zat bij de loting: Tegen de landen uit dezelfde pot kun je niet loten... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic kerel :) .

Iig een mooie post, dit maakt het juist makkelijker voor ons (Nederlandes evt. de Belgen). Nu kunnen we niet loten tegen de zwaarste landen. Ik weet niet of het mag, maar dit is mijn droom poule. Ik neem alleen de mooiste wedstrijden.

Nederland moet tegen:

- Spanje

- Servië & Montenegro

- België

- Wales

- Luxenburg.

Helaas zijn de poules al bekend, dus aan mijn droompoule heb ik dus niets. Nederland heeft opzich wel een gemakkelijke poule, ik hoop dat we het gelijk doen als de voorrondes van het WK dan wordt het nog spannend en leuk. Ik hoop dat het een mooi tournooi wordt, zonder vechten :)

Nederland en België succes!!

Link to comment
Delen op andere websites

BTW: Nooit geweten dat Israël ook Europa is..

Tja, en Kazachstan dan? :cab: Dat ligt volgens mij ook in Azië. Maar goed, maakt mij niet zoveel uit: Ik vind het wel een keer leuk om zulke landen te zien voetballen.

Trouwens, Australië gaat bij de komende WK-kwalificatie ook bij Azië in, omdat ze Oceanië te makkelijk vinden: Daar leren ze niks van...

Nederland is al bijna automatisch geplaatst. Zulke makkelijke tegenstanders. Maar natuurlijk moet je het nooit onderschatten, wat Nederland welleens wil doen.

Klopt, de grootste tegenstander van Nederland zou Nederland zelf wel eens kunnen zijn. (Rechtstreeks uit het Cruijffiaans... :puh: ) Ik denk dat Marco van Basten en John van 't Schip daar ook wel aan zullen denken. Dat komt dus wel goed... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens, Australië gaat bij de komende WK-kwalificatie ook bij Azië in, omdat ze Oceanië te makkelijk vinden: Daar leren ze niks van...

Lekker offtopic :puh: .

Ik dacht dat ze naar Azie gingen omdat Oceanië te makkelijk was, maar ook om de plaatsen van het WK. Als je in Oceanië alles wint, dan mag moet je nog kwalificatierondes spelen. Dit jaar moest Australië tegen Urugay (ofzo) voetballen om zich te kwalificeren. Dan kunnen zich rechtstreeks kwalificeren, als ze willen.

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Niet moeilijk die poule, moet te doen zijn ;) . Jongens, op naar Oostenrijk en Zwitserland!

BTW: Nooit geweten dat Israël ook Europa is..

Armenië Azarbedjan? Kazachstan Die hoorde vroeger bij Sovjet-Unie(Rusland) dus die doen met de Europeese mee i.p.v. Azië

Turkije heeft een deel van Europa en word misschien later een Europeeese Unie lid.

Niemand wou Isreal bij Azie hebben (Sport dus) dus Isreal is bij Europa sport

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goede loting. Ze ontlopen wel gelukkig de sterke landen zoals Spanje, Duitsland en Italie. Ik vind dat ze wel moeten waken voor onderschatting. Er bestaan bijna geen kleintjes meer in het hedendaagse voetbal. Dit zijn taaie tegenstanders, maar ik verwacht dat ze het makkelijk halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie loting hoor :Y .

Nederland zou hier zonder problemen door heen kunnen komen...

Maar nu eerst op naar het WK van deze zomer in Duitsland :clown: .

Ikkes

Roemenie is de enige moeilijkheid ( niet zo erg alleen Mutu )

Ik heb het gevoel dat België weer niet kwalifeceren.

Bewerkt: door AmsterdamBoy
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zitten we altijd met die Oost Europese landen in een poule ben het wel erg zat dat Oranje altijd tegen hun speelt,Vind dat het tijd wordt om eens voor Oranje een moeilijkere poule te maken altijd maar weer van die lompe poule`s.Een poule met landen zoals Frankrijk,Italië of Spanje dat is nou eens een moeilijke of leuke poule :)

Bewerkt: door The Italian
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...