Jump to content

Discussie topic.


Ikkes

Recommended Posts

stelling 1: Ik vind dat voetballers te veel worden betaald en daardoor gaat het voetbal achteruit. niet alleen bij ajax, bij iedereen. de koop van huntelaar was wel degelijk een goede zet: je haalt een spits voor doelpunen en als hij de topscorer is van eredivisie, heeft hij zij ntaak goed gedaan! Blind mag van mij dus gewoon blijven hoor!

stelling 2: Ik vind niet da salomon kalou een nederlands identiteit kan krijgen. zoveel mensen krijgen hte niet, waarom hij wel? we hebben trouwens genoeg goede aanvallers, het is nu al een dilemma voor van basten om de goede uit te kiezen.

stelling 3: Ligt eraan, misschien heeft hij het goed naar zijn zin bij barcelona? gezelligheid is ook een punt, toch? en daarbij komt: barcelona is belangrijker en beter als bayern munchen! ik zou als ik hem was gewoon bij barcelona blijven :)

Bewerkt: door Dutchy3010
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    6

  • Ikkes

    5

  • AmsterdamBoy

    5

  • Ruurd31

    5

Is het goed dat alle Amateurscheidsrechters de Gatorade Cup Finale tussen Ajax en PSV mogen bijwonen?

En zeg ook gelijk even wat jij over de uitslag denkt!

dat is toch een goed idee, kunnen ze wat van leren

en het wordt 3-1 voor Ajax!

Link to comment
Delen op andere websites

Tijd voor een nieuwe stelling.... :Y

Stelling: De Play-Offs in de Nederlandse Eredivisie moeten worden afgeschaft.

Vertel of je voor of tegen bent, en vertel vooral waarom je dat vindt. Als er een aantal mensen hebben gereageerd, zal ik mijn mening ook even geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben fel voor de stelling. Als ploeg strijd je het hele jaar voor een plek. Als je dan de playoffs beginnen dan is het gewoon shit dat je met "lege" handen staat. Je bent 2e geworden in de competitie en officiele zou je volgens de oude regels CL hebben gepakt. Als je dan verliest bij een play off is de teleurstelling heel erg groot. Je strijd erom en toch sta je met Uefa Cup in de handen. Verder denk ik ook dat het effect heeft op het spel. Je kan nu wel een keer laten verliezen als je 3e bent en je wilt CL hebben. Dan wacht je op de playoffs en kun je CL pakken, dus ook metzin zouden er wedstrijden kunnen wrden verloren. Ik vind dat helemaal niet leuk gezien over de hele competitie. Met de Intertoto-playoffs doen ook clubs mee die geen enkele kans hebben, bijvoorbeeld heracles. Ze hebben nooit een kans als ze mee mogen doen in de intertoto. Dat verdien je over het hele jaar gezien, dus dan zou volgens mij de nummer 8 van de competitie hem moetten hebben (na 34 wedstrijden). Het is gewoon niet fair, het draait tegenwoordig niet meer om het plezier maar om de poen. Diep driest.

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind ook dat ze moeten afgeschaft worden(dus ik ben voor de stelling), kijk naar AZ ze zijn tweedes in de Eredivisie en Groningen 5des ofzo en Groningen speelt mss Champions League. Dan denk ik zo van "Waarom heb je dan heel het seizoen goed gespeeld en geknokt voor de tweede plaats?? En ook in de Eredivizie kun je als je 13des wordt nog Intertoto spelen komaan zeg, Bij ons(in Belgie) is de vierde plaats intertoto en al wie eronder zit PECH!!!

Link to comment
Delen op andere websites

Ze moeten idd afgeschaft worden,oneerlijk systeem! al heb je 13 punten meer als je tegenstander maar je speelt wel tegen elkaar voor een ticket voor hetzelfde toernooi,nee dank je vind ik nogal oneerlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou ik als Ajax hou ik mijn mond dicht , maar nu even niet.

Ik ben tegen de Play-offs Systeem , maar deze jaar mogen we zeer blij zijn met de play-offs.

Maar als Ajax speelt zoals de laatste wedstrijden is er zeker een CL plek verdiend dan AZ.

Maar goed Lucky Ajax bestaat he.

Eerlijk gezegt vind ik NU dat AZ geen CL verdiend maar juist Ajax.

Dat bewijst het play-offs wie er zeker kan.

Dus ik begrijp de persconferentie van Louis van Geel zeer duidelijk.

RTS hoe voel jij het als je 2de staat en je speelt niet CL?

Terwijl een de 4de plek juist wel krijgt?

Maar goed voetbal moet eerlijk zijn dat is het niet!

Ik ben dus voor de stelling en tegen de Play-offs Systeem.

PS:

Voordeel van de Play-Offs Systeem is wie zeker kan in Europa.

Nadeel van de Play-Offs Systeem is dat er geen eerlijkheid is en dit vind ik het belangerijkst.

Nu dat Ajax door is (80%).

Verwacht ik van Ajax de Kwart Finale's.

PSV verwacht ik de Achtste Finale's.

Op dit moment speelt Ajax veel beter dan PSV.

Wie wint hier 3-0 en 2-4 van Feyenoord? Ajax.

Dat is bij elkaar 7-2 in de voordeel van Ajax.

Moet je is nagaan.

Bewerkt: door AmsterdamBoy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben voor de stelling. Ze mogen echt wel weer afgeschaft worden!

Waarom? Omdat Feyenoord en AZ in de competitie ijzersterk waren,en dan zijn ze er nu uit. Ajax en Groningen hadden gewonnen omdat Feyenoord en AZ in de compititie al alles hadden gegeven. Daardoor zijn ze eruit. Het is wel leuk om te kijken,maar ik vind dit echt oneerlijk. Als je 2e bent mag je naar de CL,als je 3e bent naar de UEFA Cup. Nou,dat vind ik niet erg maar zie Kuyt;Hij huilde omdat hij niet door was. Ik vond het wel jammer voor hen. Nu gaan AZ en Feyenoord naar de UEFA Cup. Als je veel in de compititie geeft om 2e te worden,vind ik dat je gewoon naar de CL mag. Het leek mij wel spannend om AZ te zien. Nee,geef mij de normale regels maar weer en niet die trieste,domme,idiote Play-Offs!

Bewerkt: door gtaboy107
Link to comment
Delen op andere websites

Stelling: De Play-Offs in de Nederlandse Eredivisie moeten worden afgeschaft.

Als Ajacied ben ik nu natuurlijk heel blij dat de Play-Offs dit seizoen zijn ingevoerd, want nu halen we (hoogstwaarschijnlijk) in ieder geval de Voorronde van de Champions League. Maar toch ben ik voor de afschaffing van de Play-Offs, omdat het systeem niet eerlijk is: De club die na 34 wedstrijden 2e staat, heeft naar mijn mening gewoon recht op die Voorronde van de Champions League. Het is grote onzin om die club, in dit geval AZ, dan nog eens 2 Play-Off-wedstrijden te laten spelen tegen de nummer 5, FC Groningen, terwijl AZ 20 punten meer had in de competitie.

De Play-Offs komen de spanning van de Eredivisie wel ten goede, want ik kan me geen laatste speeldag herinneren die nog zoveel beslissingen met zich meebracht, als die van dit seizoen. Wat dat betreft zijn de Play-Offs een goede zet. Maar bovenstaand tegenargument weegt wat mij betreft zwaarder. Dus schaf de Play-Offs maar af, of bedenk een nieuw, beter systeem.... :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Guus Hiddink heeft er goed aan gedaan om te vertrekken naar Rusland.

Natuurlijk doet Hiddink er goed aan om te vertrekken. Als je het in de eerste paar jaar goed doet, wordt het lastig om de zelfde goede resultaten te behalen. Zodra de resultaten dan minder zijn ligt dit aan de coach. Door zijn vertrek bij PSV, sluit hiuj deze periode af als een geslaagde coach en dat staat goed op je CV.

Of het vertrek naar Rusland goed is valt te bezien. Russen hebben een moeilijke menatliteit, dus of hier veel winst te behalen valt is nog te bezien.

Link to comment
Delen op andere websites

De Play-offs zijn op zich een leuk idee. Nu was het al lang van tevoren bepaald wie er 1-2-3 waren. Het was dus helemaal niet leuk geweest op het einde. Nu was het tenminste nog leuk en spannend tot het laatste moment...

Misschien vind ik het ook wel goed, omdat ik voor ajax ben :bier:. Maar goed, ik ben dus Voor de play-offs :)

EDIT: sorry had volgende stelling niet gezien, het is nog al laat...

Ik vind aan de ene kant wel goed, aan de andere kant niet. Hij heeft zoveel successen gehaald met psv. Als hij dan een keer wat anders wilt nemen, begrijp ik dat best. Maar Rusland, die internationaal nog bijna niets heeft gepresteerd, vind ik toch wel dat Hiddink achteruit is gegaan door zijn keuze...

Bewerkt: door Dutchy3010
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind aan de ene kant wel goed, aan de andere kant niet. Hij heeft zoveel successen gehaald met psv. Als hij dan een keer wat anders wilt nemen, begrijp ik dat best. Maar Rusland, die internationaal nog bijna niets heeft gepresteerd, vind ik toch wel dat Hiddink achteruit is gegaan door zijn keuze...

Sommige coaches (Hiddink, Arie Haan, Leo Beenhakker) halen meer voldoening uit "kleine" landen een beter niveau geven. Het voordeel is dat je het niet snel slecht doet omdat de verwachtingen lager zijn. Ik had liever gezien dat Hiddink naar Engeland ging, want ik ben benieuwd hoe hij het doet bij een ploeg waar het niveau al hoog ligt en er veel individuele kwaliteit is. Ik denk namelijk dat dat moeilijker is dan al die kleine landen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Omdat ik dit toch één van de betere topics in het Sport Forum vind, bump ik het maar even met een nieuwe stelling. De stelling is heel actueel, gezien de dopinggevallen bij Tourwinnaar Floyd Landis en bij Olympisch kampioen op de sprint Justin Gatlin.

De nieuwe stelling: Doping is niet uit de sport weg te krijgen.

Post hieronder of je het met de stelling eens bent of niet, en ook waarom je dat bent. Posts zonder argumenten worden verwijderd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...