Jump to content

[SP] Sportkenners 2006


NandroDavids

Recommended Posts

Mededeling



Vanaf heden is de Sportkenners Ranking in de hoofdpost van dit topic te vinden.

Nieuwe voorspelling



Ook is hier de nieuwe wedstrijd om te voorspellen: De finale van de Gatorade Cup, aanstaande zondag tussen PSV en Ajax. Ik maak het jullie deze keer makkelijk: Je hoeft alleen maar de winnaar te voorspellen. Als je mee wilt doen stuur je mij een PM met de titel SK: Gatorade Cup met daarin de club die volgens jou de Nederlandse Beker gaat veroveren.

Veel succes! Insturen kan tot 7 mei 18.00 uur.

Edit: Het heeft even geduurd, maar de Ranking is bijgewerkt. 3 van de 8 deelnemers hadden goed voorspelt dat Ajax zou winnen, en die krijgen dan ook 2 punten.

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    35

  • Thabit

    3

  • GTA-Sheep

    3

  • Arjen

    1

Komende woensdagavond om 20.45 uur staat 1 van de belangrijkste wedstrijden van het voetbalseizoen op het programma: De Champions League-finale tussen FC Barcelona en Arsenal. Uiteraard kun je ook hiervoor weer je voorspellingen kwijt. Het enige wat je hoeft te doen is mij een PM te sturen met de titel SK: Champions League met daarin de naam van de club die volgens jou gaat winnen.

Veel succes! Insturen kan tot woensdag 17 mei, 20.30 uur.

Edit: Alle 7 inzenders hadden goed voorspeld dat FC Barcelona zal winnen. Dat betekent dus dat Ruurd31, Big-Loser, svenie, JoV, Pitbull, GTA-Sheep en Thabit elk 1 punt krijgen... :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het is hoog tijd om onze Formule 1-liefhebbers weer een kans te geven om wat punten te verdienen. Komende zondag staat één van de mooiste Grand Prix's op het programma: De Grand Prix van Monaco, in Monte Carlo. Om deel te nemen stuur je mij een PM met de titel SK: GP Monaco. In die PM zet je het volgende:

Winnaar Grand Prix Monaco:
Coureur op foto:

Achter 'Winnaar Grand Prix Monaco' vul je uiteraard de naam van de coureur in van wie jij denkt dat hij de race zal gaan winnen. Achter 'Coureur op foto' zet je de naam van de coureur die op de foto hieronder is afgebeeld. Voor het voorspellen van de winnaar geldt de normale Sportkenners-puntentelling, voor de juiste naam van de afgebeelde coureur krijg je 1 punt.

Foto:

skgpmonaco4tz.jpg

Veel succes! Insturen kan tot zondag 28 mei 2006, 12.00 uur.

Edit: Alonso heeft gewonnen. De persoon op de foto is Monteiro. Mania-92 en HerrieM krijgen elk 4 punten, Froodooo 1... :klap:

Doe allemaal ook mee aan de Sportkenners WK-Pool! Nog 19 dagen!

Link to comment
Delen op andere websites

En om te voorkomen dat het een triple-post wordt meld ik hierbij nog even dat er nog maar 4 dagen zijn om je op te geven voor de WK-pool. Stuur nog even je voorspellen massaal in naar NandroDavids en wordt dé voetbalkenner van 2006. Je vindt het formulier voor je voorspellingen ==> hier <==

>>> Door NandroDavids: Ik had al 8 posts op rij hier, dus een triplepost was het al een tijdje....:puh:<<<

>>> Door GTA-Sheep: Ja, ik zie dat nu ook pas :puh:. Dat wordt een nieuw forumrecord dus.....<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Goed, ik neem Sportkenners over na overleg met NandroDavids. Naar mijn mening is dit wel een groot succes geworden in het Sportforum. Ook neem ik de WK Pools over en kijk ik ze ook na. Ik heb zelf geen inzending gedaan, dus ik doe niet mee.

Na 9 juli 2006, de finale van het WK 2006, komt een nieuwe Sportkenners vraag.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

We zijn inmiddels weer een maandje verder, en ik neem Sportkenners weer onder mijn hoede. Ik zal zo snel mogelijk de WK-Pools nakijken, want dat wordt nu toch echt hoog tijd, aangezien het toernooi al 2 weken geleden af werd gerond met Italië als wereldkampioen.

De komende tijd zijn er niet veel sportevenementen, waardoor de pauze die momenteel bij Sportkenners op het programma staat, met nog een paar weken verlengt zal worden. Bij de Johan Cruijff Schaal zullen jullie zeker weer kunnen voorspellen, en mocht je nog evenementen opmerken die in de tussentijd ook op de agenda staan, stuur me een PM, en wie weet voorspellen we daar ook nog wat. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Na een uurtje nakijken, is de uitslag van de WK-Pool bekend. Iedereen die mee heeft gedaan, heeft in mijn ogen redelijk gescoord, maar uiteraard is er een winnaar....en dat is Ikkes! :klap: Met zijn voorspellingen heeft hij 47 van de 100 te behalen punten weten te scoren. Zoals je ziet in de uitslag hieronder, was zijn overwinning nipt, en liggen de puntenaantallen dicht bij elkaar. Iedereen bedankt voor de deelname, en tot over 2 jaar bij de EK-Pool! :clown:

(Sportkenners Ranking is geupdate, zie hoofdpost van dit topic...)

1. Ikkes 47



2. Svenie 44

3. Mania-92 43

Thabit 43

4. HerrieM 41

5. DJ-TQM 35

GTA-Sheep 35

6. SamShine 34

7. Pitbull 33

8. Jon-asses 32

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Na een lange pauze, lijkt het me wel weer tijd voor een nieuw onderdeel bij Sportkenners. Sinds het WK is hier niets meer gebeurd, en omdat er binnenkort weer heel wat sportevenementen voor de deur staan, is hier iets om er alvast weer een beetje in te komen: Herken de voetballer. Hieronder vind je 5 foto’s van bekende voetballers, die op 1 van de afgelopen 5 WK’s actief is geweest. Per WK dus 1 voetballer die op dat WK opviel. Het gaat er bij dit onderdeel om wie het eerste antwoord: Ben je als 2e met het goede antwoord, dan krijg je helaas geen punten. Zorg er dus voor dat je snel bent. Voor het noemen van de juiste naam van de voetballer van WK 2006 krijg je 1 punt, voor die van WK 2002 2 punten, voor die van WK 1998 3 punten, voor die van WK 1994 4 punten en voor die van WK 1990 5 punten. Als je één of meerdere voetballers denkt te herkennen, stuur me dan een PM met de titel Herken de voetballer met daarin het volgende:

WK 2006:

WK 2002:

WK 1998:

WK 1994:

WK 1990:

Achter elk WK zet je dan de naam van de voetballer waarvan jij denkt dat hij op de foto staat. Je hoeft ze niet allemaal in te vullen, gewoon alleen degene die jij weet. Zodra alle voetballers zijn geraden, is dit onderdeel afgelopen. Veel succes, en wees snel!

WK 2006:

wk2006dt9.jpg

WK 2002:

wk2002bz0.jpg

WK 1998:

wk1998ey9.jpg

WK 1994:

wk1994or3.jpg

WK 1990:

wk1990dg5.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

'Raad de voetballer' was al na een uur afgelopen, dus hier even de oplossingen:

WK 2006: Maniche

WK 2002: Ilhan Mansiz

WK 1998: Davor Suker

WK 1994: Roberto Baggio

WK 1990: Roger Milla

Maniche, Baggio en Milla waren als eerste goed genoemd door Jon-asses, die dus 10 punten krijgt. Ilhan Mansiz en Suker had HerrieM als eerste goed, hij krijgt dus 5 punten bijgeschreven.

Dan nu de nieuwe voorspelling voor Sportkenners: Voorspel de winnaar van het Amsterdam Tournament. Hierbij geldt gewoon de normale Sportkenners-puntentelling. Als je denkt wie het toernooi gaat winnen, stuur me dan voor vrijdag 4 augustus, 18.00 uur, een PM met de titel 'SK: Amsterdam Tournament' met daarin het volgende:

Winnaar:

Achter 'Winnaar' zet je de club waarvan jij denkt dat het de winnaar zal worden van het Amsterdam Tournament. Je kunt hierbij kiezen uit Ajax, FC Porto, Internazionale en Manchester United.

Veel succes!

(Ranking wordt nu geupdate...)

Edit: Manchester United heeft het toernooi op zijn naam geschreven, en Svenie en Jon-asses krijgen elk 2 punten voor hun goede voorspelling :Y.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Komend weekeinde is de eerste speelronde van de Eredivisie 2006/2007. Een mooi moment om ook met Sportkenners wat Eredivisie-voorspellingen te doen. In het komende seizoen zullen waarschijnlijk alle klassiekers voorspelt mogen worden, en ook bij de play-offs om Europees Voetbal kun je je voorspellingen hier kwijt. Maar om te beginnen eerst maar eens de uitslagen van de complete speelronde van komend weekend voorspellen. Stuur mij een PM met de titel SK: Eredivisie met daarin het volgende:

Sparta - Vitesse

ADO Den Haag - SC Heerenveen

Willem II - FC Utrecht

Excelsior - Roda JC

Ajax - RKC Waalwijk

AZ - NAC Breda

FC Groningen - Feyenoord

Heracles Almelo - FC Twente

PSV - NEC

Achter elke wedstrijd zet je een 1, een 2 of een 3. Een 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 voor een overwinning voor de uitploeg, en een 3 voor een gelijkspel. Per wedstrijd zijn er punten te behalen volgens het welbekende puntensysteem.

Veel succes, en insturen kan tot 18 augustus 2006, 20.00 uur!

Edit:

Uitslagen verwerkt, Ranking ge-update. Hieronder vind je de behaalde punten van iedereen die meedeed. Overigens nog een klein hoogtepunt te melden: Deze keer hadden we 11 deelnemers aan Sportkenners, meer dan ooit! :)

Pitbull -- 15

Thabit -- 7

Svenie -- 6

Gizmo14 -- 13

HerrieM -- 7

Jon-asses -- 4

SamShine -- 4

JoV -- 4

Ruurd31 -- 7

Ikkes -- 7

-Niels- -- 10

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Tijd voor weer eens wat anders dan voetbal: tennis. Komende maandag begint de US Open, en het lijkt me leuk om daar wat voorspellingen over te doen. Het is de bedoeling om alleen voor het heren- en damestoernooi te voorspellen, dus niet de dubbeltoernooien. Voor zowel de mannen als de vrouwen moet je de 4 halve finalisten voorspellen en de uiteindelijke winnaar. Voor alle voorspellingen zijn apart punten te verdienen, wat er op neerkomt dat je een flinke sprong in de Sportkenners Ranking kunt maken.

Als je mee wilt doen, stuur je mij een PM met de titel SK: US Open met daarin het volgende:

Halve finalisten herentoernooi:

Winnaar herentoernooi:

Halve finalisten damestoernooi:

Winnaar damestoernooi:

Achter de verschillende punten zet je de namen van de spelers/speelsters waarvan jij denkt dat ze daar horen te staan.

Insturen kan tot zondagavond 27 augustus, 23.59 uur.

Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

De US Open is inmiddels afgelopen, en dus is het tijd om de uitslag van deze ronde van Sportkenners bekend te maken. Alle 6 de deelnemers hebben punten weten te halen, maar de absolute winnaar dit keer is HerrieM. Hieronder vind je de complete uitslag.

HerrieM: 14 punten

Ikkes: 8 punten

SamShine: 8 punten

Gizmo14: 5 punten

Jon-asses: 5 punten

Pitbull: 5 punten

De Ranking is inmiddels weer helemaal up to date.

-----

Mededeling

Sportkenners 2006 duurt nog tot 1 december, dus als je nog kans wilt maken op de overwinning, of wilt stijgen in het klassement, zorg er dan voor dat je de komende weken niets mist bij Sportkenners!

-----

Uiteraard kun je ook weer nieuwe voorspellingen kwijt, want in de komende week beginnen de Champions League en UEFA-Cup weer. Omdat de Champions League morgen al begint, heb ik besloten om deze keer alleen de UEFA-Cup te doen, en wel de wedstrijden van de Belgische en Nederlandse deelnemers. Als je mee wilt doen, stuur mij dan een PM met de titel SK: UEFA-Cup met daarin het volgende:

Lokomotiv Moskou – SV Zulte Waregem

Standard Luik – Celta de Vigo

SCP Ruzomberok – Club Brugge

AZ – Kayserispor

Feyenoord – Lokomotiv Sofia

Partizan Belgrado – FC Groningen

IK Start – Ajax

Vitoria Setúbal - SC Heerenveen

Achter elke wedstrijd zet je een 1, 2 of 3, waarbij de 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 voor een overwinning van de uitploeg en een 3 voor een gelijkspel. Uiteraard geldt hierbij weer de welbekende Sportkenners-puntentelling.

Insturen kan tot donderdag 14 september om 12.00 uur. Veel succes!

Edit: Gisteren zijn de wedstrijden gespeeld, en dus is de uitslag van deze Sportkenners ook weer bekend:

Gizmo14: 16

Gtaboy107: 14

JoV: 7

Pitbull: 7

Thabit: 7

HerrieM: 6

Ikkes: 4

Svenie: 4

Jon-asses: 3

SamShine: 3

De Ranking is weer helemaal geupdate, en het wordt steeds spannender in de top van het klassement...:Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Komende zondag staat de wegwedstrijd voor de mannen bij het WK wielrennen op het programma. Omdat we er met Sportkenners bij de Tour de France niet bij waren heb ik op aanraden van Jon-asses besloten om aandacht te schenken aan het WK. Het is de bedoeling dat je de top 3 voorspelt. Voor elke renner op de goede plaats ontvang je het aantal punten dat wordt berekent volgens het wereldberoemde puntensysteem van Sportkenners. Voorspel je een renner wel in de top 3, maar niet op de goede positie, dan ontvang je toch 1 punt.

Als je mee wilt doen, stuur je mij voor zondag 24 september om 9.00 uur een PM met de titel SK: WK Wielrennen met daarin het volgende:

1.

2.

3.

Achter de nummers zet je de wielrenner waarvan jij denkt dat hij die positie zal behalen. Om je een beetje op weg te helpen vind je hieronder een lijst met kanshebbers. Uiteraard hoef je hier niet per sé uit te kiezen, het is alleen om jullie een beetje te helpen. Veel succes ermee!

Kanshebbers: Boonen, Bettini, Zabel, McEwen, Valverde, Paolini, Boogerd, Di Luca, Kirchen, Schleck, Hushovd, Sanchez, Gilbert, Kroon , Van Heeswijk, Vinokourov, Kopp, Geslin. Ljunqvist, Pill, Voigt en Pozzatto

Link to comment
Delen op andere websites

Gistermiddag was bij het WK wielrennen de wegwedstrijd voor de mannen wat eindigde met een schitterende sprint tussen 3 favorieten, die in deze volgorde eindigden: Paolo Bettini, Erik Zabel, Alejandro Valverde. Uiteraard zijn er punten gescoord door de Sportkenners. Hieronder is te zien hoeveel elke deelnemer heeft behaald.

demontventoux: 9 punten

Svenie: 8 punten

Jon-asses: 2 punten

HerrieM: 1 punt

Ikkes: 1 punt

Pitbull: 1 punt

Gizmo14: 0 punten

SamShine: 0 punten

De ranking is inmiddels weer helemaal up to date.

---

Natuurlijk kun je ook alweer nieuwe voorspellingen kwijt, en wel voor de UEFA-Cup wedstrijden van de komende week. Komende donderdag staan namelijk de returns op het programma van de wedstrijden waar 2 week geleden op voorspelt kon worden. Deze keer hoef je niet te voorspellen welke ploeg de wedstrijd gaat winnen, maar welke ploeg er door gaat. Ook deze keer gaat het om de Nederlandse en Belgische clubs.

Als je mee wilt doen stuur je mij vóór donderdag 28 september, 12.00 uur, een PM met de titel SK: UEFA-Cup met daarin het volgende:

SV Zulte Waregem - Lokomotiv Moskou 
Celta de Vigo - Standard Luik
Club Brugge - SCP Ruzomberok
Kayserispor - AZ
Feyenoord - Lokomotiv Sofia
FC Groningen - Partizan Belgrado
Ajax - IK Start 
SC Heerenveen - Vitoria Setúbal

Geef hierbij door middel van de -codes aan welke clubs er doorgaan: De clubs die jij vetgedrukt instuurt gaan volgens jou dus door.

Veel succes ermee! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...