Jump to content

[SP] Sportkenners 2006


NandroDavids

Recommended Posts

De returnwedstrijden in de UEFA-cup zijn gisteravond gespeeld, en dus is er vandaag de bekendmaking van de punten die behaald zijn bij Sportkenners. Zoals hieronder te zien is liggen de puntenaantallen dicht bij elkaar, maar één persoon steekt er duidelijk bovenuit: demontventoux, die als enige goed wist te voorspellen dat SV Zulte Waregem de groepsfase zou bereiken. Hieronder kun je zien hoe de rest heeft gepresteerd, en in de eerste post van dit topic is de nieuwe ranking te vinden.

demontventoux: 21 punten

Ikkes: 8 punten

DJ-TQM: 7 punten

JoV: 7 punten

Gizmo14: 6 punten

HerrieM: 6 punten

Pitbull: 6 punten

Ruurd31: 6 punten

SamShine: 6 punten

Svenie: 6 punten

Mania-92: 5 punten

Rullez: 5 punten

Thabit: 5 punten

Jon-asses: 4 punten

---

Ook kun je alweer een volgende voorspelling kwijt voor Sportkenners, en dit keer is het weer eens tijd voor de Formule 1. Komende zondag, om 8 uur ’s ochtends, begint de Grand Prix van China. Het is de bedoeling dat je voorspelt welke 3 coureurs het podium behalen, en uiteraard op welke positie. Als je mee wilt doen stuur je mij een PM met de titel SK: Grand Prix China met daarin het volgende:

1.

2.

3.

Achter de verschillende nummers zet je de namen van de coureurs die volgens jou die positie gaat behalen. Zet je iemand op de goede plaats, dan krijg je een aantal punten dat berekent wordt volgens de bekende Sportkenners-puntentelling. Plaats je iemand wel in de top 3, maar niet op de goede positie, dan ontvang je toch nog een punt.

Veel succes!

Insturen kan tot zondag 1 oktober, 8.00 uur ’s ochtends.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    35

  • Thabit

    3

  • GTA-Sheep

    3

  • Arjen

    1

Vanochtend was de werkelijk schitterende Grand Prix van China. Het was een spannende race, die uiteindelijk door Schumacher werd gewonnen. Alonso legde beslag op de tweede plaats en Fisichella completeerde het podium. De punten die zijn verdiend door de Sportkenners vind je hieronder, en de nieuwe ranking vind je in de hoofdpost van dit topic.

Ikkes: 9 punten

demontventoux: 8 punten

Jon-asses: 4 punten

HerrieM: 2 punten

Pitbull: 2 punten

Svenie: 2 punten

---

En ook nu gaan we weer direct door met de volgende voorspelling, maar wees gerust: Daar heb je zes dagen de tijd voor om in te sturen. Komende zaterdag, 7 oktober, staat namelijk een speelronde in de EK-kwalificatie op het programma. Ik heb daarvan de wedstrijden die waarschijnlijk de meeste spanning op gaan leveren uitgezocht om door jullie te laten voorspellen. Het is de bedoeling om dit door het welbekende Toto-systeem met de 1-tjes, 2-tjes en 3-tjes: Een 1 staat voor een overwinning voor de thuisploeg, een 2 voor een overwinning van de uitploeg, en een 3 voor een gelijkspel.

Als je mee wilt doen stuur je mij een PM met de titel SK: EK-kwalificatie met daarin het volgende:

Wales – Slowakije

Schotland – Frankrijk

Rusland – Israël

Hongarije – Turkije

Zweden – Spanje

Servië – België

Italië – Oekraïne

Bulgarije – Nederland

Griekenland - Noorwegen

Voor alle negen wedstrijden zijn apart punten te verdienen, dus dit is een grote kans om nog wat plaatsjes op te schuiven in het klassement. Achter elke wedstrijd zet je een 1, 2 of 3, ervan afhangende wat voor eindstand het gaat worden.

Veel succes!

Insturen kan tot zaterdag 7 oktober, 14.30 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

Alle EK-kwalificatiewedstrijden die gisteren centraal stonden bij Sportkenners zijn inmiddels gespeeld, en de punten zijn geteld. Hieronder vind je alle 13 deelnemers met hun bijbehorende punten. De bijgewerkte ranking vind je zoals gebruikelijk in de eerste post van dit topic.

Ikkes: 16 punten

Gizmo14: 15 punten

Rullez: 9 punten

SamShine: 8 punten

John278: 7 punten

Jon-asses: 7 punten

JoV: 7 punten

HerrieM: 6 punten

Ruurd31: 6 punten

Pitbull: 5 punten

Thabit: 5 punten

demontventoux: 4 punten

Svenie: 4 punten

---

En zoals jullie de laatste tijd gewend zijn gaan we ook nu weer direct verder met Sportkenners, want komende woensdag staan er weer EK-kwalificatiewedstrijden op het programma. Opnieuw voetbal dus, maar ik beloof hierbij dat we daarna eerst weer een andere sport zullen doen. Als je aan deze ronde van Sportkenners mee wilt doen stuur je mij een PM met de titel SK: EK-kwalificatie met daarin het volgende:

Kazachstan – Finland

Polen – Portugal

Oekraïne – Schotland

Wales - Cyprus

Slowakije – Duitsland

Ierland – Tsjechië

Kroatië – Engeland

Wit-Rusland – Slovenië

Ook deze keer is het de bedoeling om een 1, 2, of 3 achter elke wedstrijd te zetten: Een 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 voor een overwinning van de uitploeg, en een 3 staat dan logischerwijs voor een gelijkspel.

Veel succes!

Insturen kan tot woensdag 11 oktober, 12.00 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren zijn weer heel wat EK-kwalificatiewedstrijden, waaronder de wedstrijden die voorspelt konden worden bij Sportkenners. Twee wedstrijden bleken te moeilijk om te voorspellen, maar bij de andere wedstrijden wist steeds minimaal één van de sportkenners wel te voorspellen wat voor resultaat daaruit kwam. Hieronder vind je de uitslag van deze ronde, en zoals je kunt zien is HerrieM een paar punten ingelopen op koploper Ikkes, en blijkt Svenie aan te kunnen haken bij de top. Het is dus nog altijd spannend bij Sportkenners, dus stuur in voor de volgende ronde van Sportkenners!

Svenie: 16 punten

HerrieM: 7 punten

Pitbull: 5 punten

Thabit: 5 punten

Ikkes: 4 punten

demontventoux: 3 punten

John278: 3 punten

Jon-asses: 3 punten

(Ranking updated…)

---

Ik weet dat ik de vorige keer heb beloofd om deze keer eens geen voetbal te doen, maar helaas: Ik kan werkelijk niets anders leuks vinden op de sportagenda. Het spijt me echt, maar ik doe m’n best om de volgende keer alsnog een andere sport te doen.

Hier is in ieder geval de volgende mogelijkheid om te voorspellen: De naar verwachting spannendste Champions League-wedstrijden die in de komende week gespeeld gaan worden. Opnieuw werken we met het alom bekende systeem met de 1-tjes, 2-tjes en 3-tjes: Een 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 voor een overwinning van de uitploeg, en een 3 voor een gelijkspel. Als je mee wilt doen, stuur je mij een PM met de titel SK: Champions League met daarin het volgende:

FC Porto – Hamburger SV

Celtic – Benfica

Girondins Bordeaux – Liverpool

Galatasaray – PSV

Chelsea – Barcelona

Achter elke wedstrijd is het de bedoeling om een 1, 2 of 3 neer te zetten, afhankelijk van jouw voorspelling.

Veel succes met voorspellen!

Insturen kan tot dinsdag 17 oktober, 20.00 uur

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren en eergisteren zijn de vijf Champions League-wedstrijden die de Sportkenners konden voorspellen gespeeld, en er was slechts één deelnemer die ze alle vijf goed wist te voorspellen: Pitbull. Verder kun je hieronder zien dat Ikkes een klein aantal punten inlevert ten opzichte van HerrieM, waardoor de verschillen in de top wat kleiner zijn geworden. De nieuwe Ranking is zoals gebruikelijk te vinden in de eerste post van dit topic.

Pitbull: 9 punten

HerrieM: 7 punten

Jon-asses: 7 punten

Thabit: 7 punten

demontventoux: 6 punten

Preddy: 6 punten

DJ-TQM: 5 punten

Gizmo14: 5 punten

Rullez: 5 punten

Svenie: 5 punten

Ikkes: 4 punten

SamShine: 3 punten

Froodooo: 2 punten

John278 1 punt

---

En ook deze keer kun je weer insturen voor Sportkenners, en wel voor twee onderdelen: Formule 1 en opnieuw voetbal. Ik kon niet kiezen tussen deze twee, en daarom doen we ze dit keer allebei. Let op: Doe je aan allebei mee, stuur dan 2 PM’s!

---

Allereerst dus de Formule 1, de laatste Grand Prix van het seizoen, die zal plaatsvinden op het Interlagos-circuit in Brazilië. Zoals gebruikelijk is het weer de bedoeling om de top-3 te voorspellen, waarbij je voor een coureur op de juiste positie punten krijgt volgens het Sportkenners-puntensysteem, en voor een coureur wel in de top-3, maar niet op de juiste plaats 1 punt krijgt.

Als je mee wilt doen aan de Formule 1-voorspelling, stuur je mij voor 22 oktober, 12.00 uur, een PM met de titel SK: Formule 1 met daarin het volgende:

1.

2.

3.

Hierin vul je natuurlijk achter elk nummer de coureur in die volgens jou die positie gaat behalen.

---

En ook dit keer dus het voetbal, want komende zondag staan er vier schitterende wedstrijden op het programma. Wil je ook hieraan meedoen, stuur mij dan voor 22 oktober, 12.00 uur, een PM met de titel SK: Eredivisie met daarin het volgende:

Feyenoord – Ajax

AZ – PSV

SC Heerenveen – FC Groningen

NEC – Vitesse

Achter elke wedstrijd zet je dan een 1 (overwinning thuisploeg), 2 (overwinning uitploeg) of een 3 (gelijkspel).

Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren vonden de evenementen plaats waar onze Sportkenners op konden voorspellen, en dus zijn vandaag de behaalde punten bekend. Zoals hieronder te zien is heeft Jon-asses fantastisch voorspelt, en komt daardoor opeens nog in aanmerking voor de titel, aangezien HerrieM, Ikkes en Svenie het duidelijk minder deden. De spanning is dus nog altijd om te snijden, reden te meer om ook de volgende keer weer in te sturen. De ranking is ook weer bijgewerkt, deze vind je in de eerste post van dit topic. Hieronder nog even de behaalde punten op een rijtje:

Formule 1:

Jon-asses: 10 punten

SamShine: 9 punten

demontventoux: 2 punten

Thabit: 2 punten

HerrieM: 1 punt

Ikkes: 1 punt

Gizmo14: 1 punt

Pitbull: 1 punt

Svenie: 1 punt

Eredivisie:

Jon-asses: 11 punten

demontventoux: 8 punten

Froodooo: 6 punten

John278: 4 punten

Ikkes: 3 punten

Pitbull: 3 punten

Rullez: 3 punten

Svenie: 3 punten

Vincenzo: 3 punten

SamShine: 2 punten

Gizmo14: 1 punt

HerrieM: 1 punt

Thabit: 1 punt

---

Om dit keer onze Belgen een keer tegemoet te komen doen we geen Eredivisie-wedstrijden, maar wedstrijden uit de Belgische Jupiler League. De complete speelronde kan voorspelt worden, en per wedstrijd zijn er punten te behalen volgens het Sportkenners-puntensysteem. Als je mee wilt doen, stuur je mij voor 27 oktober 2006, 20.00 uur, een PM met de titel SK: Jupiler League met daarin het volgende:

Club Brugge – Excelsior Moeskroen

Germinal Beerschot Antwerpen – Charleroi

Bergen – Zulte Waregem

Westerlo – Lokeren

AA Gent – Brussels

Roeselaere – Cercle Brugge

Beveren – Standard

Anderlecht – Lierse

Sint-Truiden – Racing Genk

Achter elke wedstrijd zet je een 1 (overwinning thuisploeg), een 2 (overwinning uitploeg) of een 3 (gelijkspel), afhankelijk van jouw gedachten over de wedstrijd natuurlijk.

Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Wegens het einde van mijn vakantie, en dus weer het begin van school, is de Sportkenners-uitslag dit keer iets later dan normaal, maar ik hoop dat dat verder geen problemen levert. Hieronder vinden jullie de punten die de Sportkenners behaald hebben met het voorspellen op de wedstrijden die afgelopen weekend in de Belgische Jupiler League werden gespeeld. Duidelijk is dat HerrieM een maand voor het einde van Sportkenners goede zaken doet, want hij nadert Ikkes tot op 2 punten…de spanning wordt steeds groter, want ook Jon-asses loopt dit keer weer in op Ikkes. Kortom: Blijf Sportkenners volgen en blijf insturen, want er kan nog van alles veranderen.

(De Ranking is bijgewerkt en is te vinden in de hoofdpost van dit topic.)

HerrieM: 22 punten

John278: 17 punten

Thabit: 16 punten

Jon-asses: 13 punten

Vincenzo: 9 punten

Froodooo: 6 punten

Gizmo14: 6 punten

Ikkes: 6 punten

SamShine: 6 punten

demontventoux: 4 punten

Rullez: 4 punten

---

Tijd voor weer een andere sport: Tennis. Op 6 november gaat het Masters-toernooi in Madrid van start, en jullie mogen voorspellen wie dit toernooi gaat winnen en welke 4 tennisters er in de halve finales staan. Als je mee wilt doen stuur je mij voor maandag 6 november, 8.00 uur, een PM met de titel SK: WTA Madrid met daarin het volgende:

Winnares Masters-toernooi Madrid:

Halve finalist 1:

Halve finalist 2:

Halve finalist 3:

Halve finalist 4:

Achter elk punt zet je de naam van de tennister van wie jij denkt dat ze dat zal bereiken. Bij de halve finalisten moet je dus 4 namen invullen, waarbij het niet uitmaakt of je iemand op 1 of 3 zet. Per voorspelling zijn er apart punten te verdienen volgens het Sportkenners-puntensysteem.

Veel succes ermee!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Omdat ik gisteren afwezig was heeft de Sportkenners-uitslag van het WTA-Masters-toernooi in Madrid iets langer op zich laten wachten, maar hier is die dan alsnog. Gek genoeg stuurde koploper Ikkes in deze beslissende fase van Sportkenners 2006 geen voorspellingen in, wat direct gevolgen had: HerrieM en Jon-asses, de grootste concurrenten van Ikkes, stuurden wél in. Jon-asses liep hierdoor weer wat puntjes in, en HerrieM wist zelfs de koppositie van Ikkes over te nemen. Hieronder is de complete uitslag van deze Sportkenners-ronde te zien, en in de eerste post van dit topic kun je de bijgewerkte Ranking vinden.

Pitbull: 12 punten

Jon-asses: 6 punten

M4X: 6 punten

Vincenzo: 5 punten

HerrieM: 4 punten

SamShine: 2 punten

---

Ik merkte hierboven al op dat de beslissende fase van Sportkenners 2006 is aangebroken, want het is tijd voor de allerlaatste Sportkenners-ronde van het jaar, waarin HerrieM, Ikkes en Jon-asses uit gaan maken wie er met de titel vandoor gaat. Natuurlijk is het voor de rest ook nog interessant om zijn of haar voorspelling in te sturen, want het is altijd mooi om nog even een paar plaatsjes te klimmen op de ranglijst.

Volgende week dinsdag en woensdag wordt er weer gevoetbalt in de Champions League, en aan jullie de taak om voorspellingen te doen op een aantal wedstrijden daarvan. Zoals jullie gewend zijn, gaat dit door middel van de 1-tjes, 2-tjes en 3-tjes, waarbij een 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 voor een overwinning van de uitploeg, en een 3 voor een gelijkspel.

Als je aan deze laatste Sportkenners-ronde van 2006 mee wilt doen, stuur je mij een PM met de titel SK: Champions League met daarin het volgende:

Real Madrid – Olympique Lyon

Steaua Boekarest – Dynamo Kiev

Celtic – Manchester United

CSKA Moskou – FC Porto

Lille – Anderlecht

Werder Bremen – Chelsea

Spartak Moskou – Bayern München

Girondins Bordeaux – Galatasaray

Voor alle 8 de wedstrijden zijn er apart punten te verdienen, dus er kan nog van alles gebeuren in het Sportkenners-klassement.

Veel succes!

Insturen kan tot dinsdag 21 november, 18.00 uur.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

De afgelopen twee dagen werd de 5e speelronde van de eerste ronde van de Champions League gespeeld, wat tegelijkertijd de laatste kans was om je positie bij Sportkenners nog te verbeteren. Ik zal het maar gewoon kort houden, de punten die behaald zijn kun je hieronder zelf bekijken.

Thabit: 20 punten

HerrieM: 13 punten

Pitbull: 13 punten

SamShine: 13 punten

Jon-asses: 8 punten

Vincenzo: 5 punten

Froodooo: 3 punten

Ikkes: 3 punten

M4X: 3 punten

Gizmo14: 0 punten

Hiermee is duidelijk geworden wie de winnaar is geworden van Sportkenners 2006, wat hij bij zijn andere overwinningen in zijn profiel kan bijschrijven. Ik heb het over HerrieM, die pas halverwege het Sportkenners-jaar op kwam zetten in het klassement, en 1 ronde voor het einde de koppositie overnam van Ikkes, die uiteindelijk als 2e eindigde. Het brons ging naar Jon-asses, die laat in het jaar nog aanspraak probeerde te maken op de titel, maar uiteindelijk net tekort kwam.

Van harte gefeliciteerd met je verdiende overwinning, HerrieM!

De eindstand van Sportkenners 2006 is in de hoofdpost van dit topic te vinden.

---

En dat was dan het allereerste Sportkenners-jaar op GTA-Forum.nl. Ik wil bij deze alle deelnemers hartelijk bedanken, want zonder jullie had ik het deze 10 maanden niet volgehouden. Ik hoop jullie volgend jaar allemaal terug te zien bij Sportkenners 2007, met hopelijk nog heel wat nieuwe gezichten!

---

Iedereen mag vanaf nu in dit topic zijn/haar reactie posten op Sportkenners 2006. Complimenten mogen natuurlijk, maar opbouwende kritiek zou ik ook graag willen zien: Als je meer of minder van een bepaalde sport wilt, een idee hebt voor een ander systeem, of andere opmerkingen, post het hier dan gewoon, en dan kijk ik of ik er iets mee kan doen volgend jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Van harte heren bij het behalen van de plaatsen 2 en 3 maar in het bijzonder natuurlijk HerrieM met zijn verdiende 1e plaats :klap:. Ik heb in het begin nog hard meegestreden met de Sportkenners, maar heb dat halverwege het seizoen een beetje laten verslonzen helaas :$. Volgende keer doe ik weer fanatiek mee :)

Nogmaals: gefeliciteerd :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

_O__O__O_HerrieM _O__O__O_

Gefeliciteerd man! Echt sterk wat jij presteerde!

Ikkes, jij was ook wel érg sterk dit jaar! Het leek het hele jaar dat jij deze Sportkenners ging pwnen. Maar het liep op het einde wat minder. Toch heb je nog de felbevochte tweede plaats veroverd! Mooi gedaan ook! Jij bent ook de winnaar van het WK-pool , da's opzich ook al een overwinning! :klap:

Thabit, man je hebt het me spannend gemaakt. :puh: 3 puntjes verschil. :{

Dit was erg spannend dit jaar! Vooral op het einde toen er wat meerdere members meededen! Ik wacht op SK 2007!

Iedereen verdient de eer! Dus ik wil iedereen feliciteren! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Even een verhaaltje vanaf mijn kant:

Sinds de WK-Pool stond ik bovenaan in de ranking van sportkenners. Langzaam maar zeker kwamen HerrieM en de andere steeds dichter bij maar ik wist de koppositie te behouden. Dit lukte tot de een na laatste ronde. Ik was door toetsweken geheel vergeten dat SK weer aan de beurt was dus had niets ingezonden. Maar of dit veel had uigemaakt weet ik niet, mischien een weekje. Dit kan ik vastellen omdat als je naar de uitslag van vandaag kijkt zie je dat HerrieM mij alsnog ruim voorbij gestreefd was.

Al met al wil ik HerrieM dus vanharte feliciteren met je titel want je verdiend het gewoon. Ook wil ik Jon-asses en Nandrodavids bedanken voor de organisatie(ND) en voor de goede tegenstand(J-a). Daarnaast vond ik het heel leuk om tegen elke sportkenner te mogen spelen.

Ikkes(2e Sporkenners 2006)

Link to comment
Delen op andere websites

Een dikke proficiat aan HerrieM, Ikkes en Jon-asses in het bijzonder. Ook aan alle andere deelnemers proficiat ;)

Mijn grootste compliment gaat evenwel naar NandroDavids die de hele organisatie van dit spel opzette en vervolgens ook alle klassementen bijhield. Een heel werk telkens met de puntentelling. Mooi werk Nandro!

Ikzelf ben uiteindelijk 9de geworden. Ben laat beginnen meedoen en in totaal maar een keer of 5 meegedaan. Naar het einde toe kreeg ik door schoolwerk en vakantie geen tijd meer op mee te doen, jammer :N

Volgend jaar doe ik zeker vanaf het begin mee!

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...