Argon Geplaatst: 6 maart 2006 Rapport Geplaatst: 6 maart 2006 Kan iemand me wat meer informatie geven over phpBB 3 want ik vind er echt geen deftige informatie over, mij lijkt het devloplent board er al wel goed eruit te zien. Ook denk ik dat ipb het zwaar te verduren zal krijgen als phpBB 3 gratis word, want hij ziet er zeker evengoed uit en het is gratis. Reageren
Jarno Geplaatst: 6 maart 2006 Rapport Geplaatst: 6 maart 2006 phpBB Area 51, hier kan je updates van het nieuwe systeem volgen. Reageren
Marius Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Ik heb de CVS van versie 3 en ik moet zeggen het ziet er goed uit, alleen zal het geen tegenstand worden voor IPB. IPB is commercieel en er wordt dagelijks aan gewerkt waardoor er meer en betere features in zitten maar phpBB 3 is wel een goed gratis alternatief. Reageren
Argon Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Ik denk dat phpbb veiliger zal zijn, dit omdat er meer gebruikers zijn die de php code bekijken en als er dan een foutje is gevonden dit verholpen zal zijn. En dan zullen hoop ik ook al die illegale versies van IPB 2.X verdwijnen. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 7 maart 2006 Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Hey! Ze zullen inderdaad naar fouten gaan zoeken in het script, bij IPB toch ook? En er zijn mensen die zo'n veiligheidslek zouden melden, maar er zouden ook mensen die dit niet gaan melden, maar voor verkeerde doeleinden gaan gebruiken. Of ze het nou zelf gaan gebruiken of het lek aan een hacker verkopen. Ik denk dat PHPBB geen concurrentie zal zijn voor IPB, als je een keer IPBv2.1.5 gezien hebt (De Admin Panel) dan wil je niet meer anders.. Ik denk wél dat PHPBB een goed alternatief zal zijn, maar ik denk niet dat je dezelfde kwaliteit zal krijgen, sterker nog: Dat kan haast niet. Reageren
Argon Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2006 Ik heb het acp van ipb 2.1.x al gezien en dat is toch niet zo'n uitgebreid acp, er zitten veel dingen in die je gewoon moet hebben en dingen die je ook wel kan missen ik denk dat phpbb zeker even goed zal zijn als ipb hoor. Zijn er al ergens screens van het acp bekend? Reageren
Marius Geplaatst: 8 maart 2006 Rapport Geplaatst: 8 maart 2006 IPB moet het hebben van zijn speciale features zoals het gebruik van AJAX en bijvoorbeeld de Text Editor om een bericht op te maken. Reageren
Argon Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2006 Die screenshot ziet er al veelbelovend uit. Wat ik wel spijtig vind is dat ze de menu verdeling zoals die van IPB v2 gedaan hebben. Reageren
Marius Geplaatst: 9 maart 2006 Rapport Geplaatst: 9 maart 2006 Wat ik wel spijtig vind is dat ze de menu verdeling zoals die van IPB v2 gedaan hebben. Hoezo? Die menus zijn zo toch juist overzichtelijk? Reageren
Samurai Geplaatst: 9 maart 2006 Rapport Geplaatst: 9 maart 2006 Wat ik wel spijtig vind is dat ze de menu verdeling zoals die van IPB v2 gedaan hebben. Hoezo? Die menus zijn zo toch juist overzichtelijk? Ideeen afpakken? Reageren
Argon Geplaatst: 9 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2006 (bewerkt) Ik bedoel dat het de zelfde manier is als IPB nu gebruikt, ik zeg niet dat deze slechter is. Integendeel ik vind ze beter. Maar het kon ook anders. edit: Sinds kort heeft phpbb een feature list online die overzichtelijk is: http://area51.phpbb.com/docs/features.html Zoals je ziet is hij dus bijna evengoed als ipb. Bewerkt: 19 maart 2006 door juuldr Reageren
Argon Geplaatst: 18 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 (bewerkt) Omdat dit topic oud is en vergeten bump ik het even omdat er wat intressant nieuws over te vertellen is! Sinds gisteren avond heeft phpbb de Beta1 van phpBB olympus uitgebracht, dit betekent dus dat we als maar dicht bij de release van phpBB 3.0.0 komen (de beta is 3.0.B1). De beta1 kan je hier downloaden: http://www.phpbb.com/development/ helemaal vanonder aan de pagina. board demo: http://area51.phpbb.com/phpBB Wat vinden jullie van phpBB3 en waneer denken jullie dat hij uitkomt ik denk september. Bewerkt: 18 juni 2006 door Argon Reageren
Follow Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Ik had ook al ergens een Phpbb 3 gevonden, en in een post op het forum gezet. Ik vind het niet zo handig, met fora's maken enzovoort. Ik hou het liever bij InvisionPower. Reageren
Argon Geplaatst: 18 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Bwa, als je even met phpBB werkt dan heb je het door. Je kan er ook roles in gebruiken en als je alles eenmaal door hebt is het echt een heel goede software waar je veel uit kan halen (IPB ook maar die is betaald ) Reageren
Samurai Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Maar dan nog is phpbb geen concurrent voor IPB. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.