Jump to content

phpBB 3


Argon

Recommended Posts

Kan iemand me wat meer informatie geven over phpBB 3 want ik vind er echt geen deftige informatie over, mij lijkt het devloplent board er al wel goed eruit te zien. Ook denk ik dat ipb het zwaar te verduren zal krijgen als phpBB 3 gratis word, want hij ziet er zeker evengoed uit en het is gratis.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    15

  • Samurai

    4

  • Marius

    3

  • Follow

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb de CVS van versie 3 en ik moet zeggen het ziet er goed uit, alleen zal het geen tegenstand worden voor IPB. IPB is commercieel en er wordt dagelijks aan gewerkt waardoor er meer en betere features in zitten maar phpBB 3 is wel een goed gratis alternatief.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat phpbb veiliger zal zijn, dit omdat er meer gebruikers zijn die de php code bekijken en als er dan een foutje is gevonden dit verholpen zal zijn. En dan zullen hoop ik ook al die illegale versies van IPB 2.X verdwijnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey!

Ze zullen inderdaad naar fouten gaan zoeken in het script, bij IPB toch ook? En er zijn mensen die zo'n veiligheidslek zouden melden, maar er zouden ook mensen die dit niet gaan melden, maar voor verkeerde doeleinden gaan gebruiken. Of ze het nou zelf gaan gebruiken of het lek aan een hacker verkopen.

Ik denk dat PHPBB geen concurrentie zal zijn voor IPB, als je een keer IPBv2.1.5 gezien hebt (De Admin Panel) dan wil je niet meer anders.. Ik denk wél dat PHPBB een goed alternatief zal zijn, maar ik denk niet dat je dezelfde kwaliteit zal krijgen, sterker nog: Dat kan haast niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het acp van ipb 2.1.x al gezien en dat is toch niet zo'n uitgebreid acp, er zitten veel dingen in die je gewoon moet hebben en dingen die je ook wel kan missen ik denk dat phpbb zeker even goed zal zijn als ipb hoor.

Zijn er al ergens screens van het acp bekend?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoel dat het de zelfde manier is als IPB nu gebruikt, ik zeg niet dat deze slechter is. Integendeel ik vind ze beter. Maar het kon ook anders.

edit:

Sinds kort heeft phpbb een feature list online die overzichtelijk is:

http://area51.phpbb.com/docs/features.html

Zoals je ziet is hij dus bijna evengoed als ipb.

Bewerkt: door juuldr
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Omdat dit topic oud is en vergeten bump ik het even omdat er wat intressant nieuws over te vertellen is!

Sinds gisteren avond heeft phpbb de Beta1 van phpBB olympus uitgebracht, dit betekent dus dat we als maar dicht bij de release van phpBB 3.0.0 komen (de beta is 3.0.B1).

De beta1 kan je hier downloaden: http://www.phpbb.com/development/ helemaal vanonder aan de pagina.

board demo: http://area51.phpbb.com/phpBB

Wat vinden jullie van phpBB3 en waneer denken jullie dat hij uitkomt ik denk september.

Bewerkt: door Argon
Link to comment
Delen op andere websites

Bwa, als je even met phpBB werkt dan heb je het door. Je kan er ook roles in gebruiken en als je alles eenmaal door hebt is het echt een heel goede software waar je veel uit kan halen (IPB ook maar die is betaald :t )

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...