Jump to content

phpBB 3


Argon

Recommended Posts

Maar dan nog is phpbb geen concurrent voor IPB.

Jawel hoor, de mensen die niet gaan betalen (of juist genoeg voor simpel hosting pakket) zijn nog altijd met meer dan degene die wel betalen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    15

  • Samurai

    4

  • Marius

    3

  • Follow

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat is nu nog, maar met deze "Olympus" zullen zogoed als alle functies die IPB (buiten de AJAX functies en nog een paar andere) functies in phpBB3 zitten. En het is bovendien ook gigantisch snel!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wacht wel even met Phpbb3, nee het toch als de originele versie er is, geen beta..

Je kan het trouwens nog niet gebruiken hoor ;) Dit is nog de béta, en een web-applicatie is iets veel anders als bijvoorbeeld MSN messenger, bij een web-applicatie moet je verscheidene dingen doen om te updaten (MySQL update, PHP scripts updaten, configuratie deels opnieuw instellen, ...) en phpBB is zo slim geweest om nog geen update script te maken zodat niet iedereen phpBB boards gaat maken met grote lekken (want ze maken niet direkt een update).

Edit: Nu moeten we nog wachten op nog een béta (en dan misschien nog een) en dan de RC (waarschijnlijke realease versie) en dan komt phpBB 3.0.0 _O_

Bewerkt: door Argon
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

*bump*

Een tijdje geleden is de 2de beta uitgekomen wat wilt zeggen dat ze nog een stapje dichter zijn bij de Gold versie. Maar de laatste dagen zijn het aantal bugs enorm gedaald wat er volgens mij op wijst dat de volgende beta of de eerste RC (release candidate) opkomst is :D

In iedergeval phpBB 3 is te vergelijken met IPB 2 (en ik hoop dat dat heel wat illegale borden van het internet haalt).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat phpbb 3 nog niet kan tippen aan ipb 2.1.x

Maar voor een gratis versie heb ik maar een woord: chapeau! Het is geweldig hoe ze zo iets zonder betaling in elkaar zetten.

Critical bugs zijn er nu in de 2de beta nog maar zeer weinig gevonden gelukkig. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Winst...? PHPBB is gratis...

Wesley bedoelt dat PHPBB veel aandacht hierdoor krijgt en dat er meer PHPBB Boarden komen op het internet. Winst is niet alleen het geld wat een maker verdient, maar ook is winst het aantal PHPBB Boarden en dat ze centraler komen te staan in het maken van gratis mooie en degelijke forumboarden. ;)

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Winst...? PHPBB is gratis...

Wesley bedoelt dat PHPBB veel aandacht hierdoor krijgt en dat er meer PHPBB Boarden komen op het internet. Winst is niet alleen het geld wat een maker verdient, maar ook is winst het aantal PHPBB Boarden en dat ze centraler komen te staan in het maken van gratis mooie en degelijke forumboarden. ;)

Inderdaad en ik hoop dat daarmee ook wat illegale boards weggaan want volgens mij is het grotendeel IPB fora die je ziet ilegaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet wel zeker dan meer dan 60% van alle IPB boarden illegaal zijn.

GTAForum is dan wel gewoon legaal, maar waarom maakt IPB niet gewoon gratis boarden?

En tsja, er zijn altijd nog wel mensen die gaan betalen voor IPB, nou zo gek ben ik dus niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...