Jump to content

Waar kan je gemakkelijk een site maken?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb heel wat gezocht maar hier niks over gevonden.Maar ik wil een site maken en ik heb geen verstand van html en php maar ik wil toch een site zoals je bij freewebs kan maken het liefst gratis.En freewebs wil ik niet want dat heb ik al eens uitgeprobeerd.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik raad je aan om in de master tutorial list te kijken, en daar wat tutorials over html leest, html is geen moeilijke taal. (Het is gewoon een opmaak taal geen programeer taal hoor moest je dat denken ;) )

Moest je dit echt niet willen dan zou ik je misschien MSN Groups kunnen aanraden, daar ben ik mee begonnen.

Bewerkt: door juuldr
Geplaatst:
Ik raad je aan om in de master tutorial list te kijken, en daar wat tutorials over html leest, html is geen moeilijke taal. (Het is gewoon een opmaak taal geen programeer taal hoor moest je dat denken ;) )

Moest je dit echt niet willen dan zou ik je misschien MSN Groups kunnen aanraden, daar ben ik mee begonnen.

Ik nog heb twee vraagjes waar kan je daar op msn een site maken?En ten tweede hoe kan je een site als gtagames maken ik bedoel dat je een admin functie heb.

Geplaatst:

Ik nog heb twee vraagjes waar kan je daar op msn een site maken?En ten tweede hoe kan je een site als gtagames maken ik bedoel dat je een admin functie heb.

Als je een admin functie wilt, net zoals GTAgames.nl, moet je goed PHP kunnen of van die website systemen downloaden.

Je moet voor zo'n systeem als GTAgames een www (of anders) server hebben, waar PHP en MySQL word ondersteund.

GTAGAMES.nl gebreukt het systeem E107 (http://www.e107.nl)

GTAforum.nl gebreukt het systeem IPB

------------------------------------------

Nog vragen, stel ze gerust :D

Geplaatst:

Als je een admin functie wilt, net zoals GTAgames.nl, moet je goed PHP kunnen of van die website systemen downloaden.

Je moet voor zo'n systeem als GTAgames een www (of anders) server hebben, waar PHP en MySQL word ondersteund.

GTAGAMES.nl gebreukt het systeem E107 (http://www.e107.nl)

GTAforum.nl gebreukt het systeem IPB

------------------------------------------

Nog vragen, stel ze gerust :D

Is dat duur www.e107.nl?
Geplaatst:

[...]

Is dat duur www.e107.nl?

Integendeel zelfs, e107 is voledig gratis. Het is trouwens http://www.e107.org/. En 107 is een heel gemakkelijk systeem, genaamd CMS (content mangement system(inhoud 'regel' systeem)). Hiermee kan je in een mum van tijd een site opzetten. Gewoon alle bestanden van hun site downloaden, uploaden naar een 'host'. Nog wat een bestanden 'chmodden' en dan ben je klaar. Het lijkt moeilijk maar Viceagent heeft hier een tijd geleden nog een tutorial over geschreven, die kan je hier vinden.

En dan heb je nog altijd html, dit is zeker in de simpele vorm een zeer makkelijk taal, en een html site straalt altijd wel wat meer uit dan een e107. Je kan altijd zien dat er meer werk zit in een html site.

Geplaatst:

op www.geocities.com kun je een gratis account aanmaken

en je kunt er dan nog een mooie link van maken met joynic, bijv hier

je kunt een template downloaden op hier

maar je kunt er ook zelf een maken, das wat lastiger.

met bijv. macromedia dreamweaver kun je dat doen

als je een template maakt dan kun je met kladblok alle info aanpassen, en je kunt de plaatjes veranderen met bijv. paint shop ofzo.

voor htmlcodes kun je in google zoeken, daar staan wel de meest simpele die je zeker moet weten om een site te maken.

ik hoop dat ik wat info heb gegeven

Geplaatst: (bewerkt)

Heel erg bedankt ik ga hier nog wat over leren heb het hele weekend niks te doen maar harstikke bedankt.Edit:Ook nog bedankt voor die links gunslinger. :cya:

Bewerkt: door gta-liefhebber
Geplaatst:
Heel erg bedankt ik ga hier nog wat over leren heb het hele weekend niks te doen maar harstikke bedankt.

Mocht e107 je niet zo bevallen, dan kun je altijd nog Mambo proberen. Mambo heeft net iets minder functies, maar dat is voor een beginner juist een voordeel. Installeren op de server gaat redelijk simpel. Kwestie van software downloaden en uploaden naar de server van je host. Klik hier voor meer informatie over Mambo, en klik hier voor meer informatie over gratis hosts.

Geplaatst:

Nog een klein vraagje waar kan je bij byethost een nieuwe database invullen want dat moet bij de tut van ViceAgent maar waar kan ik het vinden is het misschien dit ik weet het niet zeker:SQl database?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...