Jump to content

PSP kopen, voordelen en nadelen


Toni Caprioni

Recommended Posts

ik heb een psp en is meeegaa vet

heel mooi scherm

internet!!!!!!!!!

mooie games

muziek,film,fotos

gta

ik Zou als ik jou was zekker wel kopen

en dan gelijk een giga pack nemen

ik wou eerst ook value maar in de winkel:

value pack is 250

giga 300 en daarvoor heb je meer : 1 gb oordopjes, hoesje, en bij dynabyte kreeg ik er nog een spel van 50 euro gratis bij!!

plus lcs voor de helft 8)

dus mijn advies: zeker kopen

tenzij je niets om deze functies geeft :)

Hij heeft ZEKER!! gelijk, dat zweer ik, er zijn gewoon geen nadelen aan

ik heb ook een giga pack, bij dat gratis spel voor 50 euro kreeg ik GTA LCS

ik heb mijn psp van de vriend van mijn moeder gekregen (nogal rijk :*D )

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • VforV

    5

  • Advancegta

    4

  • Mania-92

    3

  • Toni Caprioni

    3

kan je er ook een voor mij regelen :puh:

ik zit te twijfelen tussen psp en nintendo ds. want: nintendo ds is goedkoper, meer games, touchscree en over dat internetten, ze zijn bezig om de opera browser voor de ds te maken. en ik hoor dat er beter games voor de ds zijn, en de ds lite ziet er ook niet bepaald slecht uit.

nog een vraag: MOETEN er perse kaartjes van sony in. kan je niet zon SD kaartje ofzo erin proppen, want die kan je in het buitenland vaak goedkoper kopen.

Bewerkt: door Backsmash
Link to comment
Delen op andere websites

- PlayStation Portable

Ik ben even voor je op zoek gegaan naar wat vergelijking's materiaal en feiten. Eerst ben ik op zoek gegaan naar de PSP (PlayStation Portable), ik kwam al snel op 'deze' pagina uit. Op de eerder genoemde pagina vind je een groot overzich wat een PSP te bieden heeft. Zoals je kunt zien kunnen er Sd-kaarten in en die zijn niet van het merk Sony afhankelijk. Je kan ook meer dingen doen met de Psp zoals: Films bekijken en hem als MP3 speler gebruiken. Het type schijf heet; UMD dit is de term voor Universal Media Disk. Verder beschikt de psp over 32mb geheugen kaart bij het Value pack. En dan mag je eigenlijk wel er van uitgaan dat het voor de Psp genoeg is. Omdat de spellen niet super graphisch zijn, maar dat hoeft ook niet met zo'n klein scherm.

Als we naar het ontwerp van de PSP kijken krijg ik er best een goed gevoel bij. Ik heb een maat op school en hier op de buurt die heeft ook een PSP en ik mag zeggen het zijn handige dingen. Want die gast hier op de buurt neemt hem best wel vaak mee naar buiten. Natuurlijk heeft hij Liberty City erop en drie keer raden welke ik altijd doe als ik bij hem ben. Dan nog even over de handligging van de PSP het ligt lekker in de hand. Lijkt een beetje op een Controller, maar dan iets vlakker. Als we gaan luisteren naar het geluid kan ik alleen maar zeggen dat er best veel werk/tijd besteed is aan het geluid. Het is niet zuiver dat geef ik toe, maar toch beter dan menig ander spel computer van dit formaat. Dan zijn de extra Futueres ook niet te vergeten, want daar kun je ook nog uren- plezier aan beleven. Je kan tevens online gaan met de Psp via de externe Wifi adapter. Nog even afsluitend naar de afwerking kijken; er zitten geen scherpe hoeken op het voorwerp.

- Nintendo DS

Je kan merken dat Nintendo er aardig op vooruit is gegaan. Ze hebben het weer voor elkaar gekregen iets unieks te creëren. Want dat met die Stokjes is gewoon weer iets heel anders, maar er zitten ook na- delen aan. Want door het gebruiken van die stokjes zal het onderste scherm waar je dus met de stokjes overheen zit te schuiven alsmaar meer kapot gaan. Ook heeft dit model/type een minder goed scherm dan de Psp. Als je kijkt dat de PSP: '480x272pixels (16,77miljoen kleuren)' en dat de Nintendo DS dan maar; 256x192pixels (260,000 kleuren) heeft. Dan mag je aan mij vragen welke beter is Qua scherm. En er gaan als ik me niet vergis weer van die oude Cassete spellen in.

Als we kijken naar de Qualiteit van de spellen kan ik best tevreden zijn met een; 'Nintendo DS', want er zitten weer veel old-school spellen bij zoals Mario en ga zo maar door. Helaas vind ik zelf persoonlijk dat stokjes principe wat minder, maar die hoef je ook niet te gebruiken. Er is al een hele lading titel's uit dus voor deze spelcomputer ben je wel even zoet. Ook nog even afsluiten bij dit Model, de Afwerking is goed alleen zoals ik al vertelde is het Stokjes principe wat minder, omdat het onderste scherm daar van beschadigd.

---

Even samenvattend als ik kijk naar deze twee producten kan ik gewoon zien dat het producten van Qualiteit zijn, maar de dingen die je er mee kan doen verschillen nogal een beetje. De Ds heeft stokjes waarmee je een soort echt gevoel krijgt wat bij mij niet gelukt is. De PSP zorgt voor een beter scherm en ga zo maar door. Ik denk dat ik toch voor de Psp zou gaan niet gezien de prijs, maar de opties en mogelijkheden voor de toekomst. Verder wens ik je nog veel Succes bij je zoektocht en ik hoor het nog wel. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Link to comment
Delen op andere websites

kan je er ook een voor mij regelen :puh:

ik zit te twijfelen tussen psp en nintendo ds. want: nintendo ds is goedkoper, meer games, touchscree en over dat internetten, ze zijn bezig om de opera browser voor de ds te maken. en ik hoor dat er beter games voor de ds zijn, en de ds lite ziet er ook niet bepaald slecht uit.

nog een vraag: MOETEN er perse kaartjes van sony in. kan je niet zon SD kaartje ofzo erin proppen, want die kan je in het buitenland vaak goedkoper kopen.

nee je kan er niet zon kaartje in ''proppen''

verder zou ik echt voor de psp gaang vooral grafisch en daar komen gewoon betere games voor

gta lcs vs nintendogs :bonk:

ridge racers vs brain training :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

uuh wat is het nouw, wel of niet, want als het niet is zou ik niet dat grote pack kopen, maar een staandaard psp, een uitbreidings setje van 20 euro en dan zon kaartje aan mn oom vragen (word wat goedkoper)

Link to comment
Delen op andere websites

Advancegta bedoelt volgens mij dat je er niet zo'n kaart in 'moet' proppen. Dus het kan blijkbaar wel, want ik heb de informatie gevonden op de site die ik in me vorige bericht ook al noemde. En het is inderdaad verstandig om een grotere pack te kopen, want volgens mij zitten er in dat pakket ook nog wat andere extra's. En als je al die andere extra's er los bij moet kopen ben je denk ik wel wat meer geld kwijt.

Verkoopadvies: Ben je van plan een Psp te kopen dan zou ik hem niet op internet kopen. Het is namelijk een duur apparaat en de oplichting bij dit soort producten ligt er hoog. Een spel kan je wel makkelijk op internet bestellen, maar weet wel waar je het koopt. Kijk bijvoorbeeld op; 'Bol.com'. Daar zit je vaak gegarandeerd goed, maar dan nog raad ik het je aan om gewoon je Psp in de Intertoys of Bartsmit of in een andere winkel te kopen. Zorgt dat je sterk in je schoenen staat en vraag alles na. Want de kans op aansmeren ligt hier ook op de loer. En het allerbelangerijkstel; weet wat je koopt, want het is een behoorlijke smak geld en je krijgt er alleen maar een spelletjes computer voor.

Foto van de Playstation Portable

psp_pack.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

ik zit te twijfelen tussen psp en nintendo ds.

Ik heb al een PSP en het is zeker een mooi staaltje multimedia maar ik zit ook te denken om een NDS Lite (Nintendo Dual Screen Lite) te kopen, gewoon omdat ik dan GTA Advance kan spelen (zoals ik de PSP voor LCS kocht) maar dat zou waarschijnlijk niet slim zijn omdat ik de andere spellen voor de DS maar laag van niveau en graphics vind. Bij de PSP ligt het natuurlijk anders, daar heb je leukere spellen zoals op de PS2 (PlayStation 2). Je kan de PSP qua kracht best vergelijken met een PS2.

Verder beschikt de psp over 32mb hoofdgeheugen. En dan mag je eigenlijk wel er van uitgaan dat het voor de Psp genoeg is.

Die 32 Mb is het geheugen van het MemoryStickje die je bij het Value Pack krijgt ;)

Als we gaan luisteren naar het geluid kan ik alleen maar zeggen dat er best veel werk/tijd besteed is aan het geluid. Het is niet zuiver dat geef ik toe, maar toch beter dan menig ander spel computer van dit formaat.

Het geluid zonder hoofdtelefoon is inderdaad niet echt zuiver en je hoort geen bass. Daarom hebben ze er voor gezorgd dat je een hoofdtelefoon kan aansluiten ;).

---------------------

De Nintendo DS heeft nu een veel ruimer assortiment qua games omdat je er ook GBA (Game Boy Advance) games op kan spelen.

De PSP heeft nu nog niet zo'n groot gamesaanbod maar ik ben er zeker van dat dat binnen een jaar of enkele maanden grondig zal veranderen. Nu zijn er PSP-games voor € 18 en PSP-Platinum (Best Of) games voor € 24.

Link to comment
Delen op andere websites

Verder beschikt de psp over 32mb hoofdgeheugen. En dan mag je eigenlijk wel er van uitgaan dat het voor de Psp genoeg is.

Die 32 Mb is het geheugen van het MemoryStickje die je bij het Value Pack krijgt ;)

nee hij bedoelt denk ik het flash geheugen, dus waar de fimwire opstaat dit is weer iets apparts

verder kan er ALLEEN een pro duo kaartje in de psp

Link to comment
Delen op andere websites

[quote name='Backsmash'

nee je kan er niet zon kaartje in ''proppen''

verder zou ik echt voor de psp gaang vooral grafisch en daar komen gewoon betere games voor

gta lcs vs nintendogs :bonk:

ridge racers vs brain training :clown:

Jij vindt dat er betere games op uit komen en dan presenteer je dat alsof het waar is. Over het algemeen vindt de pers juist dat de betere games (als je naar de cijfers die games krijgen kijkt) op de DS uitkomen, maar helaas bestempelen de meeste mensen hier Nintendogames als 'kiddy'. Daarnaast is de DS ook echt innovatief met een touchscreen, tegenover een apparaat dat het op het gebied van graphics en extra's wint.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij vindt dat er betere games op uit komen en dan presenteer je dat alsof het waar is. Over het algemeen vindt de pers juist dat de betere games (als je naar de cijfers die games krijgen kijkt) op de DS uitkomen, maar helaas bestempelen de meeste mensen hier Nintendogames als 'kiddy'. Daarnaast is de DS ook echt innovatief met een touchscreen, tegenover een apparaat dat het op het gebied van graphics en extra's wint.

Jij vindt dat een touchscreen innovatief is en dan presenteer jij dat alsof het waar is.

Andere vinden een touchscreen miss ook een overbodige extra...

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Innovatief betekend vernieuwend. Je kunt zeggen wat je wil, maar het is een feit of iets innovatief is of niet, geen mening ;)

Ik sta al jaren in een cafe op zo'n automaten met touchscreen's te rammen. Dus zo "Vernieuwend" is het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij vindt dat een touchscreen innovatief is en dan presenteer jij dat alsof het waar is.

Andere vinden een touchscreen miss ook een overbodige extra...

Een groot assortiment van de games die op de DS uitkomen maken gebruik van het touchscreen, een overbodige extra kan het niet zijn omdat het een onderdeel van de games uitmaakt. De extratjes bij de PSP hebben grotendeels niks met gaming te maken, filmpjes kijken, foto's bekijken of naar mp3'tjes luisteren is overbodig als je kijkt naar waar het product voor bedoeld is; gaming.

Zoals Piet-Herr al zegt, innovativiteit is een feit en geen mening, dus was dat een hele trieste (fanboy) opmerking.. :td:

[Edit]

Het kan dus nog triester.. :7

Het is verneiuwend in de gaming, hoe kan je een handheld vergelijken met een automaat in een café? :bonk::bonk::bonk:

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Jij vindt dat een touchscreen innovatief is en dan presenteer jij dat alsof het waar is.

Andere vinden een touchscreen miss ook een overbodige extra...

Een groot assortiment van de games die op de DS uitkomen maken gebruik van het touchscreen, een overbodige extra kan het niet zijn omdat het een onderdeel van de games uitmaakt. De extratjes bij de PSP hebben grotendeels niks met gaming te maken, filmpjes kijken, foto's bekijken of naar mp3'tjes luisteren is overbodig als je kijkt naar waar het product voor bedoeld is; gaming.

Zoals Piet-Herr al zegt, innovativiteit is een feit en geen mening, dus was dat een hele trieste (fanboy) opmerking.. :td:

[Edit]

Het kan dus nog triester.. :7

Het is verneiuwend in de gaming, hoe kan je een handheld vergelijken met een automaat in een café? :bonk::bonk::bonk:

Ze lijken heel veel op elkaar hoor! Je moet op allebei gamen. :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...