Jump to content

Het grote: Wii topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

-------------------------

Meer Wii's naar de Amerikaanse winkels

Nieuws | 29 november 2006 - Drie dagen geleden maakten we al een melding dat de Wii in de Verenigde Staten compleet was uitverkocht. Nu heeft Nintendo nieuw licht laten schijnen op deze zaak.

Reggie Fils-Aime, de president van Nintendo of America (NOA) heeft namelijk bevestigd om, gezien de grote vraag naar de Wii, volgende week al weer nieuwe Wii's te leveren aan Amerika. Hopelijk beïnvloed dit niet de Europese lancering.

Bron: InsideGamer

Nieuws: Nintendo ontkent leveringsproblemen Nederland

Woensdag 29 november 2006 - Even terug plaatsten we het bericht dat er in Nederland slechts 10.000 Wii's geleverd konden worden op 8 december. Dit bericht zorgte voor nogal wat angst onder de gamers die nog geen Wii gereserveerd hadden. Zelfs de mensen die een pre-order hadden staan bij de lokale gameboer maakten zich ernstige zorgen.

Nu meldt Nintendo dat dit nergens voor nodig is. GameLiner pleegde een snel telefoontje met Nintendo Benelux. Nintendo ontkende toen het gebrek aan consoles. Verder meldden ze dat ze meer exemplaren dan bij de launch van de GameCube leveren. Dat waren er een half miljoen in heel Europa.

Het lijkt er dus op dat we ons niet zo heel veel zorgen hoeven te maken. Toch wil ik iedereen adviseren om 8 december met een tentje voor de deur van de Dixons, Intertoys of Bart Smit te gaan liggen! Dat is immers leuk om eens op een verjaardag over na te praten. Dit alles dan natuurlijk wel onder het genot van een potje Wii Sports met je grootouders.

Bron: Wii Only

Meer informatie over (No More) Heroes

Nieuws | 29 november 2006 - Het Japanse magazine Famitsu meldt dat het Wii spel Heroes een naamswijziging heeft ondergaan. Het spel zal voortaan door het leven gaan als No More Heroes. Ook staan er in de nieuwste editie van Famitsu enkele interessante nieuwtjes over het Grasshopper spel.

De hoofdpersoon uit No More Heroes heet Travis Touchdown. Travis woont in de stad Santa Destroy en hij is seriemoordernaar van beroep. De speler zal zich volledig vrij door Santa Destroy kunnen bewegen om opdrachten te vergaren. Deze opdrachten zullen voornamelijk bestaan uit het omleggen van burgers en andere seriemoordernaars. Door deze opdachten succesvol uit te voeren verdien je geld en aanzien en dat ben je nodig om je grote doel te verwezelijken. Dit doel is de nummer één seriemoordernaar van de stad te worden.

Travis zal zijn vijanden onder andere te lijf kunnen gaan met een lichtzwaard dat de naam Beam Katana mee heeft gekregen. Dit zwaard zal door de speler met de Wiimote 'bestuurd' worden. Travis zal zijn tegenstanders ook kunnen trakteren op zogenaamde finishing moves, door bepaalde bewegingen met de controller te maken. Om zich sneller door Santa Destroy te kunnen verplaatsen zal Travis diverse voertuigen kunnen besturen. Zijn favoriete vervoersmiddel is zijn eigen motor.

No More Heroes zal in de zomer van 2007 door uitgever Spike worden uitgebracht in Japan. Wanneer het spel in Europa verschijnt is helaas nog niet bekend. De ontwikkelaar verwacht wereldwijd 1 miljoen exemplaren van het spel te kunnen verkopen.

Bron: InsideGamer

Wat misschien ook leuk is om te melden, GameShop.nl heeft de Nintendo Wii uit het assortiment gehaald. Dit om de simpele reden omdat ze geen 600 exemplaren toegezonden kregen. Ze hebben 401 pre-orders aangenomen waarvan ze er 390 moeten teleurstellen.

Wat ik er van vindt is daar bij de reacties te lezen.. ^^

Bewerkt: door Jowx
  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Jowx

123

• Piet-Herr

93

• SamShine

65

• Yohan

64

Top Posters In This Topic

Woensdag 29 november 2006 - Even terug plaatsten we het bericht dat er in Nederland slechts 10.000 Wii's geleverd konden worden op 8 december. Dit bericht zorgte voor nogal wat angst onder de gamers die nog geen Wii gereserveerd hadden. Zelfs de mensen die een pre-order hadden staan bij de lokale gameboer maakten zich ernstige zorgen.

Nu meldt Nintendo dat dit nergens voor nodig is. GameLiner pleegde een snel telefoontje met Nintendo Benelux. Nintendo ontkende toen het gebrek aan consoles. Verder meldden ze dat ze meer exemplaren dan bij de launch van de GameCube leveren. Dat waren er een half miljoen in heel Europa.

Het lijkt er dus op dat we ons niet zo heel veel zorgen hoeven te maken. Toch wil ik iedereen adviseren om 8 december met een tentje voor de deur van de Dixons, Intertoys of Bart Smit te gaan liggen! Dat is immers leuk om eens op een verjaardag over na te praten. Dit alles dan natuurlijk wel onder het genot van een potje Wii Sports met je grootouders.

Hoop ik toch maar met me 23ste plek op de pre-order list. ^_^

-----------------------------------------------------------------------

Donderdag 30 november 2006 - Omdat de launch steeds dichterbij komt rollen er steeds meer berichten over de huidige lokatie waar de Europese Wii zich bevinden. Zo berichten wij gisteren dat de Wii ondertussen Europa hadden bereikt. Natuurlijk zit er bij de Wii al een game, Wii Sports, maar veel mensen zullen met enkel deze game geen genoegen nemen.

Daarom waren we blij verrast toen bleek dat Call of Duty 3 zelfs al is uitgeleverd aan in elk geval 1 gamespeciaal zaak. Bij Dimension Plus is het sinds gisteren al mogelijk om de titel op te halen.

Wij hebben in ieder geval medelijden met de verkopers van deze zaak, want stel je voor dat er een stapel Wii games in je winkel ligt er en je er alleen maar naar kan kijken omdat er nog geen console is!

---------------------------------------------------------------------------

w00t. :D

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:

Nintendo: 'pre-order een Wii'

Nieuws | 30 november 2006 - Nintendo heeft het advies gegeven aan Europese consumenten om een Wii te pre-orderen om verzekerd te zijn van een Wii op 8 december. Nintendo verwacht dat de vraag naar de Wii erg groot zal zijn bij de launch en ze zeggen dat ze er alles aan doen om ervoor te zorgen dat iedereen een Wii krijgt.

Opvallend aan dit nieuws is dat in Nederland al verschillende winkels pre-orders aan het annuleren zijn, omdat ze niet genoeg Wii's krijgen. Ook Gameshop heeft een mail naar haar klanten gestuurd waarin staat dat de winkel heeft besloten om de Wii en haar spellen en accessoires helemaal niet meer in het assortiment op te nemen. Eén van de redenen hiervoor is dat ze 401 pre-orders hadden staan en 600 Wii's hadden besteld terwijl Nintendo ze nu heeft laten weten dat ze er slechts 10 geleverd zullen krijgen.

Bron: Insidegamer

Ach, als de tweede levering daadwerkelijk drie dagen later is, maakt het mij niet zoveel uit of ik hem wel op 8 december heb. Die drie dagen extra kan ik toch wel wachten en bovendien heb ik dat hele weekend geen tijd voor een nieuwe console.

Wii Sports komt bij ons in een eigen doosje

Nieuws | 30 november 2006 - De mazzelaars van Eurogamer hebben al een Wii mogen ontvangen en weten te melden dat Wii Sports in zijn eigen DVD-case wordt geleverd. Dat klinkt uiteraard niet echt nieuwswaardig, maar de Amerikanen kregen alleen een los schijfje, en dat staat zo slordig in je gamescollectie.

In Amerika waren er daarom al hobbyisten aan de slag gegaan die zelf een DVD-hoes hebben ontworpen voor Wii Sports. Die print je uit, steek je in een witte DVD-hoes en het resultaat is een verpakking die wij hier sowieso al in onze Wii-doos zullen vinden.

Stel je voor zeg, zo'n kartonnen hoesje zou toch verschrikkelijk zijn! :cry:

Geplaatst:

Nintendo kan dan wel sterk ontkennen dat er geen tekort zal zijn, maar ik weet dat de oplage echt niet veel zal wezen. Mijn vrees is dat als er echt te weinig Wíi's zijn, dat de pre-orderers geen Wii zullen krijgen..

Cool een eigen hoesje! :*D

Nintendo kan dan wel sterk ontkennen dat er geen tekort zal zijn, maar ik weet dat de oplage echt niet veel zal wezen. Mijn vrees is dat als er echt te weinig Wíi's zijn, dat de pre-orderers geen Wii zullen krijgen..

Niemand weet precies hoeveel Wii's er naar Nederland komen op 8 december, maar ik verwacht dat er sowieso wel tekorten zullen zijn. Echter, als de tweede levering daadwerkelijk vlak na de eerste komt verwacht ik dat de problemen gauw zijn verholpen.

Grand Theft Auto dan toch naar de Wii?

Gerucht | 3 december 2006 - Wie had dat ooit gedacht, een GTA op een Nintendo console. Maar wellicht komt het er dan toch aan. Reggie Fils-Aime, de vice president van Nintendo of America, heeft aangegeven dat het volledig van Take-Two afhangt of GTA naar de Wii komt. Reggie Fils-Aime heeft al eerder bevestigd dat Nintendo in gesprek was met de ontwikkelaar van GTA, Rockstar. Nu lijkt het erop dat Take-Two de beslissing zal moeten nemen.

In ieder geval wist Fils-Aime te verklaren dat er geen Mario in GTA zal zitten. Dat is gewoon niet de bedoeling volgens de Nintendo-topman. Vreemd, volgens ons past Mario helemaal bij GTA.

:dans:

Wii gelanceerd in Japan

Nieuws | 3 december 2006 - Gisteren was het dan zover. De Nintendo Wii is gelanceerd in Japan. De 400.000 consoles die Nintendo beschikbaar had gesteld voor het land zijn er allemaal al doorheen en dat is ook niets minder van wat men verwacht had. Voordat de meeste winkels om zeven uur s'ochtends open gingen stonden er al 3000 mensen klaar met de hoop een console te bemachtigen.

Onder de best verkochte software voor het apparaat bevonden zich Wii Play, The Legend of Zelda: Twilight Princess en WarioWare: Smooth Moves. De volgende Wii-leveringen worden binnenkort al verwacht.

"Vanaf Q2 2007 online games spelen met de Wii"

Nieuws | 3 december 2006 - Reggie Fils-Aime, de baas van Nintendo of America, heeft bevestigd dat vanaf het tweede kwartaal van 2007 - dat loopt vanaf 1 april tot en met 30 juni 2007 - iedereen online kan spelen met de Wii. Nu is dat alleen nog in Japan mogelijk, waar online gespeeld kan worden met Pokémon Battle Revolution. Volgens de Nintendo-baas zullen er de komende maanden meer games met online multiplayer-mogelijkheden verschijnen en aangekondigd worden. De mensen hier in Europa die aanstaande vrijdag de Wii in huis halen, zullen dus wel eventjes moeten wachten met een potje online multiplayeren.

The multiplayer is coming. During the Japanese launch, there is Pokémon Battle Revolution, and that's really the first one. There will be titles that we'll be announcing in first quarter 2007, that'll be multiplayer-enabled. So during second quarter 2007, people will be able to have a multiplayer experience on Wii.

Fils-Aime zei tijdens het interview met Spike TV's Gaming Head dat Nintendo bezig is met het maken van nieuwe Wii channels. Over de onderwerpen van deze channels wou hij niks kwijt.

SSX Wii is SSX Blur

Nieuws | 3 december 2006 - Onlangs maakten we het bericht naar voren dat Electronic Arts een SSX-game in ontwikkeling heeft voor de Wii. Vandaag is hiervan de eerste concrete informatie verschenen.

De game gaat SSX Blur heten. Het spel zal hoogstwaarschijnlijk een compilatie zijn van eerdere SSX-games en dus ook banen kennen uit voorgaande SSX-games. Daarnaast zal SSX Blur goed gebruik gaan maken van de Wii-controller. Hierbij moeten we denken aan ongeveer de Excite Truck-besturing waarbij je de controller van de horizontaal moet vasthouden.

SSX Blur moet in het voorjaar van 2007 verschijnen voor de Wii. Of de PlayStation 3 en Xbox 360 ook een nieuwe SSX krijgen is nog niet duidelijk, maar lijkt ons meer dan waarschijnlijk.

@Hieronder: Wat is je bron?

Bewerkt: door Piet-Herr
Geplaatst:

Een launch zonder tekorten bestaat niet, of je product moet echt niet verkopen maar anders niet.

--------------------------------------------------------------------------------

Zondag 03 december 2006 - De geruchten gingen al even de ronde dat je op de Wii demo's kon downloaden die je dan ook echt kunt gaan spelen. Doordat je 24 uur per dag met het Internet verbonden kunt zijn, zou de console 's nachts demo's kunnen binnenhalen die je 's ochtends kan gaan spelen.

Al eerder hoorden we geluiden van Nintendo's kant dat dit een mogelijkheid en vandaag lijkt het erop dat dit bevestigd is. Hier gebruik ik het woord 'lijk', omdat het nog niet helemaal officieel aangekondigd is. Het nieuws lezen we hier op een Duitse gaming website. Hieronder vind je een snelle vertaling van het originele bericht.

Bezitters van de Wii met een Internetaansluiting kunnen demoversies van games voor de Wii downloaden.

De vermoedens waren er al langer, maar vandaag is het officieel geworden. Naast de Virtual Console-spellen kunnen de liefhebbers van de Wii met toegang tot het Internet demoversies van games downloaden. De demo's kan men dan oplsaan op het 512MB grote flashgeheugen van de console, of op de losse SD-kaarten. Welke demo's er als eerst verschijnen wil Nintendo binnenkort bekend maken.

Nu maar hopen dat er snel een persbericht naar buiten wordt gebracht met daarin een bevestiging van deze veelbelovende mogelijkheid!

Geplaatst:

Eerste details Wii versie Prince of Persia

Nieuws | 5 december 2006 - In een interview heeft Ubisoft directeur Yannis Mallat verteld dat hij al een vroege versie heeft gespeeld van Prince of Persia en dat de besturing vooral leuk en innovatief zijn. De Wii Remote zal gebruikt worden om de prins sprongen en andere bewegingen te laten maken terwijl de Nunchuck gebruikt wordt om de ketting van de prins ergens naartoe te gooien. Hij meldde echter wel dat het spel nog volop in ontwikkeling is en de besturing nog kan veranderen.

De Wii versie van Prince of Persia zal volgend jaar verschijnen.

Ik ben benieuwd, PoP Sands of Time was één van m'n favoriete titels op de PS2 :)

Wii Sports in Japan populairder dan Zelda

Nieuws | 5 december 2006 - Bij de Japanse lancering van de Wii in Japan blijkt dat Wii Sports een stuk populairder is dan Zelda. In Japan wordt Wii Sports niet standaard bij de Wii geleverd en werden 176.167 consumenten verleidt tot de aanschaf van de sportcompilatie. Zelda ging 'slechts' 139.011 keer over de toonbank, waarmee het overigens de derde best verkopende Wii game is. Op plaats twee staat Wii Play met 174.297 verkochte exemplaren.

De Wii zelf ging tijdens de lancering 350.358 keer over de toonbank en hieronder zie je de rest van de verkoopcijfers van de eerste twee dagen:

• WiiSports: 176.167
  • Wii Play: 174.297
  • Zelda: The Twilight Princess: 139.011
  • WarioWare: Smooth Moves: 63.954
  • Swing Golf Pangya: 16.908
  • Ennichi no Tatsujin: 10.763
  • Red Steel: 9.392
  • SD Gundam: Scad Hammers: 9.226
  • Tamagotchi no Pika Pika Daitouryou!: 8.042
  • Elebits: 5.791 .
  • Super Monkey Ball: Banana Blitz: 4.423
  • Crayon Shin-Chan: Saikyou Kazoku Kasukabe King Wii: 4.248
  • Trauma Center: Second Opinion [Caduceus Z: 2-tsu no Chou Shittou]: 4.107
  • Kororinpa: 2.416
  • Necro-Nesia: 1.934
  • Wing Island: 800

Wat een enorm gat tussen de eerste drie en de rest. En Red Steel is maar 10.000 keer verkocht?

Geplaatst:

Wii Sports krijg je toch bij de Wii? Als je dat als 'verkoop' van het spel zelf ziet is het logisch dat die het meeste is verkocht... Of zit het anders... :? . Trouwens wel opvallend om te zien dat die jappen een of ander vaag golfspelletje verkiezen boven bijvoorbeeld Monkey Ball en Red Steel...

Geplaatst:
Wii Sports krijg je toch bij de Wii? Als je dat als 'verkoop' van het spel zelf ziet is het logisch dat die het meeste is verkocht... Of zit het anders... :? . Trouwens wel opvallend om te zien dat die jappen een of ander vaag golfspelletje verkiezen boven bijvoorbeeld Monkey Ball en Red Steel...

In Europa en Amerika zit Wii Sports inderdaad standaard bij de Wii, maar in Japan niet. Daar moeten ze hem er apart bij kopen ^_^

Geplaatst:

Lijkt me wel vet GTA voor de Wii. Als je moet neerschieten, echt zo van spring;spring, bukken en knallen die hap! Maar ik ga nu zeker de Wii kopen. Ik vind het eigenlijk wel grappig dat de WiiPlay meer dan Zelda is verkocht. En Super Monkey Ball had ik verwacht dat die meer zou verkopen!

En Insidegamer heeft eindelijk de Wii binnen! Klik hier voor hun filmpje van Wii Sports.

Hij ziet er zeker leuk uit :Y

Er schijnen trouwens winkels te zijn die hun Wii's nu al verkopen. Ik wacht met smart op een telefoontje van de Dynabyte :puh:

Far Cry nog verder naar achter geschoven

Onlangs konden we je al vertellen dat de game Far Cry Vengeance voor de Nintendo Wii was uitgesteld naar 21 december. Ubisoft is nu met het nieuws naar buiten gekomen dat de game pas een releasedatum gaat krijgen van 1 mei 2007.

Eerlijk gezegd kunnen wij er hier bij NZone geen traan om laten, omdat we de beslissing van Ubisoft volledig steunen. De beelden die we tot nu toe gezien hebben en de speelervaring op de afgelopen Gameplay waren niet erg indrukwekkend. Far Cry moet van je scherm afspatten en je met hartkloppingen achterlaten op de bank en dat doet de game op dit moment zeker niet.

We geven Ubisoft dus graag de extra tijd.

Bron: NZone.nl

Hopelijk gebruiken ze die tijd goed door de graphics flink op te poetsen, want die waren ronduit slecht.

Misschien komt er nu ook online-mode?

Wii controller ondervindt storing

Terwijl we met z'n allen niet kunnen wachten om de Nintendo Wii in onze handen te krijgen tegen de feestdagen, duikt er ergens op de aardbol een merkwaardig bericht op. Op het forum van NeoGAF post een member dat de kerstverlichting die in de buurt van zijn Wii geplaatst is, voor storing zorgen in de communicatie tussen de Wii en de Wii-mote.

De kerstlichtjes zouden hetzelfde effect hebben als een bos Wii-motes, allen op de TV gericht. Terwijl de members op het genoemde forum niet eens Nederlands zijn, duikt de eerste zuinige reactie al op; "waarom geen kerstlichtje als Wii-mote gebruiken?" Een stuk goedkoper, true. Maar de laatste keer dat ik checkte (net nog, want ons huis geniet reeds van vier kerstbomen!) zaten er geen knoppen op de lampjes.

Alle gekheid even op een stokje. We kunnen er grapjes over maken, maar het blijkt nu zo te zijn dat de Wii gevoelig is voor storing van andere electrische apparatuur. Hopelijk is dit slechts een uitzonderlijk geval of een slechte hoax.

Bron: Ownage

Dan doe je je kerstlampjes toch uit als je speelt? Niet echt iets om je druk over te maken, denk ik.

Bewerkt: door Piet-Herr
Geplaatst:

Dat met die kerstlampjes hoeft bij iedereen zo te zijn, denk ik.. :)

Gefeliciteerd met je Wii...

Vertel is wat meer over je ervaringen als je tijd hebt voor het forum.. ;)

Geplaatst:

Ik ben net langs een aantal winkels in Leiden geweest waar ze de Wii al verkopen. Volgens mij is Dynabyte de enige die hem nog niet verkoopt :-(

Geplaatst:
Dat met die kerstlampjes hoeft bij iedereen zo te zijn, denk ik.. :)

Gefeliciteerd met je Wii...

Vertel is wat meer over je ervaringen als je tijd hebt voor het forum.. ;)

Het is echt tof. De controller ligt lekker in je hand, reageert lekker op je bewegingen.

Ik heb al een e-mail via mijn PC naar de Wii gestuurd. :klap:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...