Jump to content

[MODEL] leer autos maken


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hey,

Ik heb een Tut gemaakt over de basics van het maken van autos in zmodeller 1.07B

Benodigdheden: ZModeller 1.07B

1. Het zetten van de Blueprints

Als er veel mensen zijn die nog niet weten hoe je blueprints cut heb ik daar later nog wel over

Hier heb ik gecutte blueprints van een Nissan 350Z

extract deze naar een plek dat je nog terug kan vinden

start zmodeller en ga naar de "Left"

tut11qb.png

Ga dan naar "Background/Image/Load image".

Nu komt er een venster

tut27ul.png

Druk nu op add en voeg alle gecutte blueprints toe.

dan ziet het er zo uit.

tut33vd.png

Selecteer dan de Side (Zij aanzicht) en druk dan "Ok"

Nu staat dan de ''Side'' blueprint in het linker aanzicht

tut40sq.png

Dit doe je ook met de Top (bovenkant aanzicht) deze moet je dan wel de ''Top'' blueprint geven

Daarna doe je dat ook met de Front (voorkant aanzicht) deze geef de "Front" blueprint

Als je dit gedaan hebt komt je Zmodeller er zo uit te zien.

tut5custom9wx.png

(Klik op het plaatje om de afbeelding te vergroten)

2. Het begin van de model

ga naar: Create/surfaces/Flat

tut62ca.png

en selecteer deze

ga nu naar je "Left" aanzicht en klik op je linker muisknop en hou deze vast, beweeg nu je muis naar rechts en onder en je zult zien dat er een vierkantje zal onstaan, laat dan de linkermuisknop los.

Het maakt niet veel uit waar die staat

tut75fx.png

Als je dit nu hebt ga je naar: Create/Faces/Strip

tut81if.png

En druk dan op je flat, je zult zien dat er rode puntjes op de hoeken van je flat komen, Dit heet "Verticles"

tut99xn.png

Nu ben je klaar om te modelen, zoom in op de voorkant van je auto in de "Left" (Zij aanzicht)

tut108og.png

Als je nu klikt met je muis komt er een pintje met een lijntje eraan

tut111dz.png

als je dan nog een keer klikt heb je een lijn gezet, deze is nog niet klaar nu moet je nog een punt zetten

voordat je een "Face" hebt

tut121fd.png

als je dan klikt wordt je stip gezt en heb je de face gamaakt deze nu zie je dat de face een dicht object is

tut138ld.png

Als je even verder modelt zul je zien dat het vorm krijgt

tut143vo.png

maar als je dan van de "Top" of "Front" aanzicht bekijkt zie je dat het nog helemaal plat is

tut15custom4am.png

(Klik op het plaatje om de afbeelding te vergroten)

Bewerkt: door Dr1fter
  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Beagle

    8

  • iefen

    6

  • gta player

    5

  • Jorair

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ga dan naar Modify/Move

tut163ae.png

En selecteer dan met tut178oi.png

Selecteer met deze tool de bovenste Polies van je model

tut181qy.png

Je zult zien dat deze Rood word, Zet nu dit op zo:

tut197lf.png

Dat aleen de "H" aan staat, nu ga je kijken vanaf de Top(bovenaanzicht)

En move nu de Geselecteerde polies naar de juiste plek

tut204ib.png

Selecteer nu aleen de onderste van deze model, en move deze ook naar de juiste plek

tut214zd.png

Nu heb je al een model waar echte vorm in zit

tut22custom2su.png

Ik heb je nu wat basics van Zmodeller 1.07B verteld ik hoop dat julllie het kunnen gebruiken :)

Geplaatst:

laat maar, heb deze zmodeller gevonde

>>> Door GTA-Sheep: Graag niet dubbelposten. Je kunt aanvulling op je eerdere berichten doen met de edit-knop rechtsboven je bericht<<<

Geplaatst: (bewerkt)
heeelp, ik kan geen gecutte blueprints toevoegen help mij

als wat voor bestand sla je ze op, volgens mij kan zmodeller aleen .png en .bmp openen

Bewerkt: door Dr1fter
Geplaatst:

srry, maar ik weet echt bijna niets van dat soort dingen af, waar zie je dat en hoe kan je ze in .png of .bmp zetten?

Geplaatst: (bewerkt)

De uitleg: ga naar Deze Computer, of een map of iets dergelijks. Klik op beeld en mapopties. Ga naar weergave en vink een vakje uit. Je moet (plaatje als bijlage onderaan de post)

Hoe varander je het soort bestand: open het bestand met paint of iets dergelijks. Sla hem dan op als *.BMP of *.PNG.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst: (bewerkt)

als ik hem nu probeer toe te voegen , komt er dit: Grayscale PNG image are unsupported

laat maar , heb het in een bmp gezet, en nu lukt het

Bewerkt: door Jorair

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...