Dr1fter Posted May 6, 2006 Report Posted May 6, 2006 (edited) hey, Ik heb een Tut gemaakt over de basics van het maken van autos in zmodeller 1.07B Benodigdheden: ZModeller 1.07B 1. Het zetten van de Blueprints Als er veel mensen zijn die nog niet weten hoe je blueprints cut heb ik daar later nog wel over Hier heb ik gecutte blueprints van een Nissan 350Z extract deze naar een plek dat je nog terug kan vinden start zmodeller en ga naar de "Left" Ga dan naar "Background/Image/Load image". Nu komt er een venster Druk nu op add en voeg alle gecutte blueprints toe. dan ziet het er zo uit. Selecteer dan de Side (Zij aanzicht) en druk dan "Ok" Nu staat dan de ''Side'' blueprint in het linker aanzicht Dit doe je ook met de Top (bovenkant aanzicht) deze moet je dan wel de ''Top'' blueprint geven Daarna doe je dat ook met de Front (voorkant aanzicht) deze geef de "Front" blueprint Als je dit gedaan hebt komt je Zmodeller er zo uit te zien. (Klik op het plaatje om de afbeelding te vergroten) 2. Het begin van de model ga naar: Create/surfaces/Flat en selecteer deze ga nu naar je "Left" aanzicht en klik op je linker muisknop en hou deze vast, beweeg nu je muis naar rechts en onder en je zult zien dat er een vierkantje zal onstaan, laat dan de linkermuisknop los. Het maakt niet veel uit waar die staat Als je dit nu hebt ga je naar: Create/Faces/Strip En druk dan op je flat, je zult zien dat er rode puntjes op de hoeken van je flat komen, Dit heet "Verticles" Nu ben je klaar om te modelen, zoom in op de voorkant van je auto in de "Left" (Zij aanzicht) Als je nu klikt met je muis komt er een pintje met een lijntje eraan als je dan nog een keer klikt heb je een lijn gezet, deze is nog niet klaar nu moet je nog een punt zetten voordat je een "Face" hebt als je dan klikt wordt je stip gezt en heb je de face gamaakt deze nu zie je dat de face een dicht object is Als je even verder modelt zul je zien dat het vorm krijgt maar als je dan van de "Top" of "Front" aanzicht bekijkt zie je dat het nog helemaal plat is (Klik op het plaatje om de afbeelding te vergroten) Edited May 7, 2006 by Dr1fter Quote
Dr1fter Posted May 7, 2006 Author Report Posted May 7, 2006 Ga dan naar Modify/Move En selecteer dan met Selecteer met deze tool de bovenste Polies van je model Je zult zien dat deze Rood word, Zet nu dit op zo: Dat aleen de "H" aan staat, nu ga je kijken vanaf de Top(bovenaanzicht) En move nu de Geselecteerde polies naar de juiste plek Selecteer nu aleen de onderste van deze model, en move deze ook naar de juiste plek Nu heb je al een model waar echte vorm in zit Ik heb je nu wat basics van Zmodeller 1.07B verteld ik hoop dat julllie het kunnen gebruiken Quote
Jorge_F Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 Zeer mooie tutorial Dr1fter, nice work . Hier is nog veel van te leren, daarom toegevoegd aan de Master Tutorial List. Quote
deagle Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 Nice tut . (yes ik kan lid worden van een gang ) Quote
Crowsoul Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 Waar blijft die bleuprint cut tut die je beloofde Quote
Crowsoul Posted May 12, 2006 Report Posted May 12, 2006 staat er al bovenin Ow stupid me. Heb nie op de edit gelet THX man Quote
Jorair Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 begrijp er nu alles van, maar werkt het ook zo bij de zmodeller2 Quote
Jorair Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 laat maar, heb deze zmodeller gevonde >>> Door GTA-Sheep: Graag niet dubbelposten. Je kunt aanvulling op je eerdere berichten doen met de edit-knop rechtsboven je bericht<<< Quote
Jorair Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 heeelp, ik kan geen gecutte blueprints toevoegen help mij Quote
Dr1fter Posted May 17, 2006 Author Report Posted May 17, 2006 (edited) heeelp, ik kan geen gecutte blueprints toevoegen help mij als wat voor bestand sla je ze op, volgens mij kan zmodeller aleen .png en .bmp openen Edited May 17, 2006 by Dr1fter Quote
Jorair Posted May 17, 2006 Report Posted May 17, 2006 srry, maar ik weet echt bijna niets van dat soort dingen af, waar zie je dat en hoe kan je ze in .png of .bmp zetten? Quote
ikt Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 (edited) De uitleg: ga naar Deze Computer, of een map of iets dergelijks. Klik op beeld en mapopties. Ga naar weergave en vink een vakje uit. Je moet (plaatje als bijlage onderaan de post) Hoe varander je het soort bestand: open het bestand met paint of iets dergelijks. Sla hem dan op als *.BMP of *.PNG. Edited May 19, 2006 by ikt Quote
Jorair Posted May 19, 2006 Report Posted May 19, 2006 (edited) als ik hem nu probeer toe te voegen , komt er dit: Grayscale PNG image are unsupported laat maar , heb het in een bmp gezet, en nu lukt het Edited May 19, 2006 by Jorair Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.