Jump to content

Steken In Zij


Synchro

Recommended Posts

Hebben jullie dat ook eens steken aan de linkse of rechter zij? Ik in ieder geval wel. Meestal bij links , ook is rechts maar niet zoveel. De meeste dachten altijd dat de oorzaak door de milt ging, maar dat is niet zo. Het is een ophoping in de darmen. Ik ben al naar de dokter geweest , scannen.. Maar mijn milt is 2cm te groot. Daar ligt het niet aan , ze zagen niks. Ik heb al vele dingen geprobeerd tijdens de wedstrijden en trainingen. Niets werkt. Soms heb ik het en soms niet. Heeft iemand het probleem ook en heeft iemand iets dat echt helpt? Graag posten.. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, het is gewoon een teken dat je even moet stoppen met bewegen. Ga gewoon even ergens rustig zitten ofzo en het gaat vanzelf weer weg. Maar het is gewoon echt een teken dat je moet gaan stoppen hoor! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat je mild extra bloed je lijf in pompt, bijv. tijdens het sporten. Dit heeft iedereen wel eens.

Na lang experimenteren ( :cab: ) zijn ze er achter gekomen dat het een ophoping van de darmen is. Dus het ligt niet aan de milt.

Ik heb ook weleens last van steken. Bij gym meestal, want dat heb ik na de pauze. Wat ik dan doe is knijpen en/of drukken op de plek waar het zit. Dan is het meestal minder of weg.

Het beste is 2 uur voor het sporten NIET te eten. :puh: Dan verkom je het ook , maar op school gaat dat moeilijk.

Blijkbaar hebben veel het probleem , ook op het forum :o

Link to comment
Delen op andere websites

Sychro jongen, moeilijk probleem. Meestal hebik dit na het eten als ik ga sporten. Meestal ren ik dan gewoon door omdat het dan wel over gaat. Als je dit wilt voorkomen moet je eerst de intensieve dingen doen (onder andere sporten) voordat je gaat eten. Daarom eet ik na voetbal ook altijd..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit ook maar bij mij is dat aan men hart. Ik ben als ik 6 jaar was ofzo eens onderzocht want men dacht dat ik hartgeruis had, maar als ze me onderzochten dan vonden ze niets. Maar nu heb ik dit soms, als ik stilzit ofzo, dat er opeens een steek in mijn hart komt :? . Dan doet dit wel even zeer ! Mijn vader zegt dat dat een adertje is dat springt, maar dat lijkt mij toch wat onwaarschijnlijk hoor :N . Dit is inderdaad echt irritant, is hier ergens een dokter op het forum die daar een verklaring heeft? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik ook wel eens, een steek in me zij.

@ Jon-asses, idd erg vervelend heb ik ook, dat zijn volgens mij groei pijnen, dat je gaat groeien zeggen er veel.

Maar kweet het niet zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik ook wel eens, een steek in me zij.

@ Jon-asses, idd erg vervelend heb ik ook, dat zijn volgens mij groei pijnen, dat je gaat groeien zeggen er veel.

Maar kweet het niet zeker.

Tja, ik groei inderdaad erg rap nu dus dat zou wel eens kunnen.

Maar meestal bij groeipijn heb ik gewoon blijvend last, maar zo een steek dat is volgens mij iets anders hoor :Y . Je kan natuurlijk gelijk hebben, ik weet er eigenlijk niets van :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Hahaha, wees geen watje.. ik heb het vaak met L.O.

Dan denk ik even aan een Track van Eminem of dergelijke en begin harder te sprinten.

Gewoon even boos worden of even niet nadenken.

Maar gewoon alles geven, en niet aan denken.

Daarna kan je even uitrusten.. maar meestal als je erop duwt of sneller loopt mindert het.

Link to comment
Delen op andere websites

Toevallig weet ik er 2 antwoorden op

1 = je conditie is niet goed, veel trainen

2 = Je ademhaling tijdens intensief sporten is niet goed. probeer in 1 tempo te ademhalen, dat hangt af van de snelheid waarop je beweegt

ik dacht dat antwoord 2 goed is, van 1 weet ik t niet zeker

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...