Jump to content

[SA|MAP] Een model in SA zetten.


Wazuup
 Share

Recommended Posts

Hoi,

:tu: werk, al die videotutorials, maar ik heb een probleem met Kam's scripts: ik kan niet exporteren. Als ik "export" doe, krijg ik wel zo'n "opslaan" vanster, maar daarna krijg ik in de "Listener window" van GMax een hele reeks maffe getallen (ik gebruik GMax omdat 3DS Max bijna $3000 kost en ik simpelweg alleen maar kan dromen van zoveel geld...). Vervolgens moet ik "T2B <FILE.TXT> <FILE.DFF>" (zonder de <> en "") typen. FILE staat voor een bestandsnaam. allemaal heel leuk en aardig, maar het werkt niet. Kan iemand me helpen?

Mvg, SmokingCookie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    12

  • SmokingCookie

    7

  • jaah90

    5

  • topdrop

    4

Natuurlijk kan dat.

De laatste versie van KAM's script vind je in het topic op GTAForums.com. De laatste versie dateerd alweer van 21 december 2005.Ikzelf vind dat KAM zijn scripts moet updaten, want er zijn al veel nieuwe vindingen (en dus de scripts zijn een beetje outdated).

Vriendelijke groeten,

Dabeast :sigaar:

Ik beschik al over deze scripts, maar in de tutorial wordt 'Col IO' gebruikt.

Ik neem aan dat dat in de nieuwste versie ' GTA_COL_IO ' is.

maar als ik die met run script open, zie ik niks met "Surface Parameters" en 'Create boundings"

bedankt! :dans:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Natuurlijk kan dat.

De laatste versie van KAM's script vind je in het topic op GTAForums.com. De laatste versie dateerd alweer van 21 december 2005.Ikzelf vind dat KAM zijn scripts moet updaten, want er zijn al veel nieuwe vindingen (en dus de scripts zijn een beetje outdated).

Vriendelijke groeten,

Dabeast :sigaar:

Ik beschik al over deze scripts, maar in de tutorial wordt 'Col IO' gebruikt.

Ik neem aan dat dat in de nieuwste versie ' GTA_COL_IO ' is.

maar als ik die met run script open, zie ik niks met "Surface Parameters" en 'Create boundings"

bedankt! :dans:

ik heb hetzelfde probleem en kom dus ook niet verder....

Link to comment
Share on other sites

Het is hetzelfde, alleen vul je nu in het vakje je dff naam in en klik je daarna op ''collision mesh''. Nu klik je op je model waarvan je een COL wilt maken. Als het goed is komt daar nu de naam van je object te staan. Klik op de export knop, en sla je COL file op.

Link to comment
Share on other sites

Het is hetzelfde, alleen vul je nu in het vakje je dff naam in en klik je daarna op ''collision mesh''. Nu klik je op je model waarvan je een COL wilt maken. Als het goed is komt daar nu de naam van je object te staan. Klik op de export knop, en sla je COL file op.

Ik zou eigenlijk ook de "Shadow mesh" doen, dan hebbie schaduwen...

Link to comment
Share on other sites

Heb je een lantaarnpaal gemaakt, zou ik dat zeker doen. Heb je een flatgebouw gemaakt, raad ik dit sterk af.

En een olietank? (+/-20 meter lang, +/-2 meter diameter)

Link to comment
Share on other sites

Het ligt er een beetje aan hoeveel polygonen je object heeft. Shadow Mesh schaduw is best wel brak. Alleen met een hoog aantal polygonen komt het er nog een beetje uit te zien. Je moet eigenlijk je map van schaduw voorzien met Radiosity vertex paint. Maar in jou geval zou je het kunnen proberen.

Link to comment
Share on other sites

Je moet eigenlijk je map van schaduw voorzien met Radiosity vertex paint.

Juist ja...... :? Ik ga het in ieder geval proberen, collision mesh kun je tenslotte altijd nog een keer maken.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het volgende probleem:

<a href="http://"Your%20Download-Link%20#1: <a%20href="http://rapidshare.com/files/49114084/probleem.RAR.html""%20target="_blank">http://rapidshare.com/files/49114084/probleem.RAR.html"</a>" target="_blank">Rapidshare.com download link</a>

{druk op Free ==> scroll naar onde ==> security code invoeren ==> Hij download}

Open dan de 1.html pagina.

misschien is t handig om dat blok te selecteren voor je op export drukt voor de rest deed je nix verkeerd

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat als je een voorwerp met Kladblok wil draaien dat je dan deze "eenvoudige" berekening moet uitvoeren:bedad48ddf764a6fa8db5362eb9b1006.png

Edited by SmokingCookie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...