Jump to content

Rap/Hip Hop nieuws en discussie


San_Andreas_Nigga

Recommended Posts

De echte Rap/Hip Hop is op dit moment ver te zoeken. De Jeugd Van Tegenwoordig kunnen geen eens rappen. Wat die Willie Wartaal voor wartaal uitslaat slaat helemaal nergens op, Vieze Fur en P Dronq zijn alleen maar dronken en hun raps rijmen soms niet. Teksten hoeven niet te rijmen alleen moeten ze wel met wat orgineels komen. Voor Lange Frans en Baas B heb ik helemaal geen respect, het zijn commerciele rappers en hun teksten slaan helemaal nergens op. Maar gelukkig is er nog talent in Nederland. Negativ, Kimo en Yes-R hebben goede teksten en hun flow is zeer goed te noemen.

Ik reageer even op die stelling. Aan de ene kant ben ik het mee eens met de stelling en aan de andere kant ben ik niet eens met de stelling. Ik ben voor een deel met deze stelling eens omdat je de laatste tijd de meest neppe rappers ziet doorbreken. De muziekzenders geven ze aandacht omdat ze waarschijnlijk er een hit in zien en daardoor verdienen die zenders geld. De echte Rap/Hip Hop wordt verziekt omdat veel mensen denken dat ze kunnen rappen. Gasten die er niks van kunnen zijn: De Jeugd Van Tegenwoordig en Vanilla Ice(In de jaren 90). Aan de andere kant zijn die zenders goed voor de Rap/Hip Hop. Ik zag op MTV een reportage over de doorbraak Rap/Hip Hop op het eind van de jaren 80/begin jaren 90. MTV had toen een programma waar veel rappers van nu hadden opgetreden. Denk aan Busta Rhymes, Jay-Z, NWA, Snoop Dogg en Tupac(ook al is hij nu dood). MTV heeft voor de doorbraak van de Rap/Hip Hop gezorgd.

Bewerkt: door Colonel Cortez
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 399
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • LBG

    79

  • RobertSA

    61

  • DaddyPimp

    51

  • King Room

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hier zie je op The box ook zowat alleen maar rap, maar weer zowat alleen commerciele dingen.

Nou in Amsterdam worden voornamelijk oude Rap clips aangevraagd denk hierbij aan Wu Tang Clan of Run DMC...

Rap hoeft voor mij niet perse te rijmen, moet gewoon inhoud hebben.

Rappen is ritmisch praten in feite, nergens staat dat het moet rijmen, net als dat een gedicht ook niet perse moet rijmen, en laat 2pac nou net veel van zijn tracks op gedichten hebben gebasseerd...

Link to comment
Delen op andere websites

het moet een beetje rijmen ja,niet dat het zo is

ik ga in bad

ik droog me af met een badhandoek.

(ik weet niet hoe ik er bij kom ;) )

dit is goed

ik ga in bad

ik word nat

ik zit op me gat

in dat bad

eigenlijk is dit best wel beschamend voor mn ritmegevoel en mn respect :$ :$ :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat de rap bron is opgedroogd.. we zien allemala dat de dance weer in kom.. rap was wel leuk alleen k kreeg er opten duur beetje genoeg van.. geef mij maar rock!!

Als mensen dance leuk gaan vinden, lekker boeiend, het gaat om wat je zelf goed vind.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is al iets ouder nieuws maar toch nog lekker om te weten;

Moord op Notorious B.I.G. heropend

De politie van Los Angeles start een geheel nieuw onderzoek naar de nooit opgeloste moord op de rapper Notorious B.I.G. Er is een speciaal onderzoeksteam op de zaak gezet.

Het nieuwe onderzoek wordt gestart omdat de familie van de rapper verwikkeld is in een rechtzaak met Los Angeles politie. De familieleden beweren dat de rapper door corrupte politieagenten is vermoord.

Christopher Wallace, de echte naam van Biggie, was 24 toen hij in 1997 in Los Angeles werd doodgeschoten. Hij was een van de meest invloedrijke hiphopartiesten van de jaren negentig. Zijn albums 'Ready to die' en 'Life after death' worden gezien als enkele van de beste in het genre gangsterrap

De politie onderzoekt of de moord samenhangt met de dodelijke aanslag op de tentijde aardsvijand Tupac Shakur in Las Vegas een halfjaar eerder. Ook kijkt de politie of Tupacs toenmalige platenbaas, Marion 'Suge' Knight, bij de moord is betrokken. Knight heeft altijd elke betrokkenheid ontkend.

______________________________________________________________

Ze zullen wel niemand vinden, net zoals bij 2Pac.

Volgens de meeste zit de mafia er gewoon achter, waarschijnlijk was er iets fout gelopen in "het milieu".

Ofwel was het gewoon de grote ruzie tussen 2Pac en BIG, zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Van de politie kan natuurlijk ook, teveel antwoorden op een vraag dus :puh:

Eigenlijk vind ik het wel vrij laat dat ze beginnen met het onderzoek te herbeginnen, ik hoop dat ze iets gaan vinden, wie weet...

Bewerkt: door Kama
Link to comment
Delen op andere websites

1 ding moge duidelijk zijn de moord van zowel 2Pac als Biggie is erg fishy...

Bij Big is het vermoedelijk de politie geweest...

Maare van 2Pac zijn er nog steeds meningen verdeeld, want stel dat hij nou niet dood is...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...