Xewl Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 Ik zou graag willen leren modden voor GTA SA! Maar ik kan het echt niet, ik vind de progies niet, en de rest... Ik wil het echt graag leren, maar met tuts leer ik echt niets, ik wil het zien.. in real-life een cursus ofzo... iemand die dicht ij me woont, ofzo... Ik heb zo'n gweldige ideeën in me hoofd maar ik kan ze niet maken, uiten, ... Dus al iemand me wil leren moddeleren en zo, neem contact met me op:) please!? Omstreke Heist-op-den-Berg // Hulshout // ... (Kempen, Antwerpen, België) En kom aub niet af met forum treads ofzo! alleen met videobestanden ofzo, en software... maar meer vraag ik echt niet! Alvast Bedankt, Xewl Reageren
Blastov Geplaatst: 31 juli 2006 Rapport Geplaatst: 31 juli 2006 (bewerkt) Ik heb er echt geen bezwaar tegen om iemand in real-life te helpen maar jij woont wat te ver weg voor mij. Ik zal je wel een handje op weg helpen. Je hebt al besloten welke gta je wilt modden namelijk sa. Er zijn verschillenden dingen die je kunt doen met sa modden. Een aantal zijn: Texturen: Het aanpassen van bmp bestanden ofwel afbeeldingen. Als er geen textures in sa zouden zijn zal bijna alles wit zijn. Texturen is het makkelijkste wat je kunt modden. Deze afbeeldingen zitten in .TXD bestanden die zijn hier en daar te vinden in de models map van sa en er zitten er een heleboel in de .IMG bestanden (Dan spreken we letterlijk over duzenden). TXD bestanden kun je openen met de TXD Workshop Mapping: Mapping is niks meer als objecten plaatsen. Hiervoor zijn 2 goede tools namelijk de Map Editor en de Map IO. De Map editor is aan te raden als je alleen een map wilt maken met de standaard sa objecten, of het plaatsen van generics op je eigen map. De Map IO is erg handig vanwege het feit dat je objecten kan mappen terwijl je aan het modelleren bent in 3Ds Max, ook erg hadig voor als je veel genericjes wilt plaatsen. De Map IO kun je daarom ook alleen in 3Ds Max gebruiken. Moddeling: Hiervoor zijn vele programma's. Een redelijk goed programma voor beginners is Sketchup, helaas levert dit vaak nare bugs op in sa. Het beste modelling programma voor gta modding blijft toch 3Ds Max. Sketchup zul je waarschijlijk meteen bergijpen maar 3Ds Max echter niet. De reden is heel simpel met sketchup trek je lijntjes je hebt wat opties en meer kun je niet. 3Ds Max daarintegen heeft letterlijk honderden mischien wel duizenden opties. Om je op weg te helpen kun je tutorials gebruiken, goede basis-tutorials kun je zoal vinden op dit forum bij de Master Tutorial List. Natuurlijk wil je je eigen objecten ook ingame zetten, maar hier zijn al zeker 10 topis over geopend dus daar ga ik niet te ver op in. Een goede film-tutoial gemaakt door Wazuup over hoe je je model in sa zit vind je hier SCM Coding: In de main.scm staan onder andere alle missies van het spel. Missies maker is echt een van de allermoeilijkste dingen in het gta modding. Er zijn echter ook simpele dingen te doen met de scm zoals voertuigen en wapens plaatsen. Ook hiervoor zijn verschillende tutorials te vnden. IMG: Dit is niet een manier van modden maar wel een belangrijk bestand, hierin staan namelijk alle objecten in van het spel je kunt img bestanden vinde in de models map van sa. Deze kun je openen met de IMG Tool 2 Ik heb trouwens ook nog een goed topic van kaaspizza gevonden over gta moddig, hierzo En nu ga ik slapen want ik ben moe, morgen zal ik nog wel meer vertellen. Bewerkt: 31 juli 2006 door Blaster27 Reageren
Puma Geplaatst: 31 juli 2006 Rapport Geplaatst: 31 juli 2006 ik ben bezig met een uitgebreid tutorial over texture modding,maar ik ben nu op kamp in een internetcaf'e dus als ik thuiskom werk ik eraan verder en volgend weekend ofzo kan je het online verwachten in een topic Reageren
Xewl Geplaatst: 31 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2006 (bewerkt) Alvast bedankt beiden! Ik heb deze info wel al zo ongeveer gelezen.. ergens.. Maar nu is me probleem, 3Ds Max is niet gratis, ... de rest lijkt me geen probleem aangezien je ze op GTAGAMES kan downloaden (denk ik) EDIT: Als het al een beetje beter gaat zorg ik er voor dat ik een hist heb en daarop een systeem maak zodat iuedereen zo een beetje kan tutorials toevoegen desnoods ook andere dingen zoals artikelen en scripts en downloads maja, da's tegen dan! Bewerkt: 31 juli 2006 door Xewl Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.