Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Ligt aan het soort schijf. Heb je een leuke IDE schijf gekocht zit je nog vast aan het master en slave verhaal, bij SATA is het allemaal in de BIOS te regelen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Ligt aan het soort schijf. Heb je een leuke IDE schijf gekocht zit je nog vast aan het master en slave verhaal, bij SATA is het allemaal in de BIOS te regelen.

Zoals ik al zei, een S-ATA schijf.

Bedankt Sprunk en Galiorix voor de snelle antwoorden, zal morgen de schijf in de PC hangen en in het BIOS de boel configureren. Ik meende al zoiets te zien in het BIOS.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit zelf als ik een tweede HDD erin duw nog steeds te kloten met zo'n jumpertje en Master & Slave.

EDIT: Oh lol, ik had pagina 19 niet gezien. :puh:

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de boel van mijn "probleem" nog even nagezocht. Als ik de schijf wil aanschaffen, moet ik daarvoor de schijf, s-ata kabels en een 15 polig naar 4 polige omzetter kopen voor de stroomvoorziening. Een paar laatste vragen:

- Mijn computer heeft SATA/150 en de schijf is SATA/300. Zorgt dit voor prestatie vermindering of werkt het zoiezo helemaal niet?

- Als ik de IDE schijf vervang met de SATA, zet de BIOS dan automatisch alle instellingen goed zodat de schijf gelijk goed werkt? (Ik heb een Award Bios)

- Is 1 TB kopen verstandig, of werkt het nog niet goed en is het het geldt niet waard voor in totaal € 90,-?

Alvast bedankt! :Y

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Ik draai nu een 1TB schijf van Samsung en hij werkt echt ideaal. Heerlijk snel, koel en geruisloos. Inmiddels zijn er al zat 1TB schijven op de markt en is het allesbehalve onbekend terrein voor de makers van hardeschijven, dus je kan die prima kopen. Soms kan SATA-150 problemen geven met SATA-300, maar over het algemeen moet dat wel lukken. De performance wordt wel gehalveert, aangezien de maximale snelheid van een SATA-150 schijf 150Mbit/s is, en die van een SATA-300 (ook wel SATA2 genoemt) op 300Mbit/s ligt. Maar in principe merk je dat niet super gauw.

Als het je primaire hardeschijf is, moet het geen problemen geven. Wil je van de schijf booten, zul je de boot sequence aan moeten passen in de BIOS.

Ligt aan het soort schijf. Heb je een leuke IDE schijf gekocht zit je nog vast aan het master en slave verhaal, bij SATA is het allemaal in de BIOS te regelen.

Zoals ik al zei, een S-ATA schijf.

Bedankt Sprunk en Galiorix voor de snelle antwoorden, zal morgen de schijf in de PC hangen en in het BIOS de boel configureren. Ik meende al zoiets te zien in het BIOS.

De BIOS gaat uiteraard in principe uit van SATA aansluiting 1 is de eerste schijf, en daarna SATA aansluiting 2. Heb je dus de nieuwe schijf op een poort aangesloten die een lager nummer heeft als die van je boot schijf, kan dat problemen met booten geven. Je moet dan in de BIOS de zogenaamde boot sequence aanpassen

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

De BIOS gaat uiteraard in principe uit van SATA aansluiting 1 is de eerste schijf, en daarna SATA aansluiting 2. Heb je dus de nieuwe schijf op een poort aangesloten die een lager nummer heeft als die van je boot schijf, kan dat problemen met booten geven. Je moet dan in de BIOS de zogenaamde boot sequence aanpassen

Nogmaals bedankt voor de verdere uitleg :tu:

Ik kan wel aardig overweg met het BIOS, en weet de boot sequence zeker te vinden ^_^

Laatst stond er op een vreemde manier een Floppy Drive op priorty 1, maar ik heb helemaal geen Floppy drive :')

Link to comment
Delen op andere websites

Bedoel je niet removable device, Taartje? Dat heb ik ook en is volgens mij voor een opstart USB stick, zodat je de BIOS kunt flashen. Of je BIOS tript hem, of het beschermkapje zit nog voor je Floppy Drive-bay :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Bedoel je niet removable device, Taartje? Dat heb ik ook en is volgens mij voor een opstart USB stick, zodat je de BIOS kunt flashen. Of je BIOS tript hem, of het beschermkapje zit nog voor je Floppy Drive-bay :puh:

Goh, er zit dan ook niks in mijn Floppy Bay's waarom zou ik de kapjes eraf halen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

De BIOS gaat uiteraard in principe uit van SATA aansluiting 1 is de eerste schijf, en daarna SATA aansluiting 2. Heb je dus de nieuwe schijf op een poort aangesloten die een lager nummer heeft als die van je boot schijf, kan dat problemen met booten geven. Je moet dan in de BIOS de zogenaamde boot sequence aanpassen

Nogmaals bedankt voor de verdere uitleg :tu:

Ik kan wel aardig overweg met het BIOS, en weet de boot sequence zeker te vinden ^_^

Laatst stond er op een vreemde manier een Floppy Drive op priorty 1, maar ik heb helemaal geen Floppy drive :')

tja sommige verouderde BIOSen denken nog altijd dat er standaard een floppy drive in systemen zet, maakt verder neit veel uit want als je systeem geen floppydrive vind boot die gewoon naar het volgende ingestelde bootdevice.

Link to comment
Delen op andere websites

Might be zeh dumbest question evah, maar onder het motto 'een domme vraag is een niet gestelde vraag':

Kan ik mijn Core 2 Quad Q8200@2.33 ghz lichtjes overclocken met stock cooler, zonder er een andere cooler bij te moeten kopen? Ik dacht aan 2.4 Ghz, de snelheid van een Q6600 die 20 euro meer kost.

Link to comment
Delen op andere websites

Might be zeh dumbest question evah, maar onder het motto 'een domme vraag is een niet gestelde vraag':

Kan ik mijn Core 2 Quad Q8200@2.33 ghz lichtjes overclocken met stock cooler, zonder er een andere cooler bij te moeten kopen? Ik dacht aan 2.4 Ghz, de snelheid van een Q6600 die 20 euro meer kost.

waarschijnlijk wel, gewoon temperatuur in de gaten houden, ik heb ook een aantal maanden gedraaid met mijn E8400 van 3.0 naar 3.6ghz met stock koeler :)

Link to comment
Delen op andere websites

waarschijnlijk wel, gewoon temperatuur in de gaten houden, ik heb ook een aantal maanden gedraaid met mijn E8400 van 3.0 naar 3.6ghz met stock koeler :)

Nice! :)

Dan ga ik dat eventjes uitproberen deze vakantie. :Y 0.66 ghz erbij is toch niet zo heel veel, ik hoop dat de stock dan niet moeilijk gaat doen. :D Maar ik haal nu average 47 FPS in GTA IV, en wil daar graag 50 zien staan. Zou dat lukken door 0.66 ghz erbij te doen? :puh:

Misschien dat Taart als hij dit leest ook even z'n mening kan geven? :engel: naar ik weet was hij ook bezig met OC'en van zijn Q8200. Al heeft hij er wel een beest van een cooler opstaan. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...