Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Wat is een botelneck precies?

Als je bijvoorbeeld een Intel Celeron 400 processor hebt en een Ati HD4870X2. Een baggere CPU en uber GPU. Het wil gewoon niet werken. :puh:Klik.

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Ah, nog een vraagje: Wat si het verschil tussen een barebone en een normale pc? Bij de builder van Alternate kan je namelijk uit die twee kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey jongens,

het stofzuigen aan de koelgaatjes van m'n laptop heeft geen effect gehad. Maar niet getreurd, ik ben allang blij dat mijn laptop deze temperatuur(70 graden-71 graden) aankan. Toch bedankt voor alle snelle hulp.

Groetjes,

MP.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey jongens,

het stofzuigen aan de koelgaatjes van m'n laptop heeft geen effect gehad. Maar niet getreurd, ik ben allang blij dat mijn laptop deze temperatuur(70 graden-71 graden) aankan. Toch bedankt voor alle snelle hulp.

Groetjes,

MP.

Zal er waarschijnlijk niet veel stof hebben gezeten :)

Wat houdt Cachegeheugen in?

het is geen overbodige luxe om zelf ook op zoek te gaan, hiervoor heb je twee geweldige sites

www.google.nl

www.wikipedia.org

Link to comment
Delen op andere websites

Wat houdt Cachegeheugen in?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cache

Ik heb dus al mijn hele leven "kasjéé" gezegt, en zie nu dat je "kesj" zegt.

Cache is wel een aandachtspunt bij het kopen van een processor. Meer cache betekend vaak een snellere CPU. Ga dus niet af op de goedkoopste, want die hebben soms maar heel weinig cache geheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat houdt Cachegeheugen in?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cache

Ik heb dus al mijn hele leven "kasjéé" gezegt, en zie nu dat je "kesj" zegt.

Cache is wel een aandachtspunt bij het kopen van een processor. Meer cache betekend vaak een snellere CPU. Ga dus niet af op de goedkoopste, want die hebben soms maar heel weinig cache geheugen.

Dan zou het Lx-Caché moeten heten :puh:

Maar je hebt wel gelijk, de goedkoopste Core 2 Quad: Q8200 heeft maar 4MB L2-cache. Wat betekend dat het slechts 1MB per core tot beschikking heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

1024 MB L2 caché is best veel hoor. Maarja, je hebt dan ook geen L3 Cache geheugen. De I7 heeft namelijk maar 256KB L2 cache, en de Phenom II 512KB L2 per core. Maar die hebben ook nog flink wat L3 cache. (respectivelijk 8MB en 6MB)

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, als je vergelijkt met de oude Phenom's is het inderdaad wel redelijk veel. Maar vergeleken met andere Intel (Quad) CPU's is het toch wel wat minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, als je vergelijkt met de oude Phenom's is het inderdaad wel redelijk veel. Maar vergeleken met andere Intel (Quad) CPU's is het toch wel wat minder.

Maar, het voordeel is wel de bussnelheid van 1333 Mhz. De Q6600 bijvoorbeeld mag dan meer cache hebben, de FSB is 1066 Mhz. Dus eigenlijk word het mindere geheugen goed gecompenseerd. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, als je vergelijkt met de oude Phenom's is het inderdaad wel redelijk veel. Maar vergeleken met andere Intel (Quad) CPU's is het toch wel wat minder.

Maar, het voordeel is wel de bussnelheid van 1333 Mhz. De Q6600 bijvoorbeeld mag dan meer cache hebben, de FSB is 1066 Mhz. Dus eigenlijk word het mindere geheugen goed gecompenseerd. :Y

Klopt, de Q8200 presteert zelfs iets beter dan de Q6600, mits deze op stock draait.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Mijn 3DMark06 geeft steeds lagere uitslagen.

Met mijn 4200+ @ 2,2Ghz en mijn 8600GT Had ik 7700 3Dmarks.

Met mijn 6000+ @ 3,1Ghz en mijn 8800GTS 640MB Had ik 7500 3Dmarks.

Met mijn 6000+ @ 3,1Ghz en mijn GTX260 heb ik 7200 3Dmarks. :bonk:

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb trouwens de hele tijd hetzelfde OS gehad namelijk XP 32Bit.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...