Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Mijn 3DMark06 geeft steeds lagere uitslagen.

Met mijn 4200+ @ 2,2Ghz en mijn 8600GT Had ik 7700 3Dmarks.

Met mijn 6000+ @ 3,1Ghz en mijn 8800GTS 640MB Had ik 7500 3Dmarks.

Met mijn 6000+ @ 3,1Ghz en mijn GTX260 heb ik 7200 3Dmarks. :bonk:

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb trouwens de hele tijd hetzelfde OS gehad namelijk XP 32Bit.

Probeer eens zo min mogelijk applicaties op de achtergrond (MSN, IE/Firefox) te draaien zodat er genoeg RAM beschikbaar is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Mijn 3DMark06 geeft steeds lagere uitslagen.

Met mijn 4200+ @ 2,2Ghz en mijn 8600GT Had ik 7700 3Dmarks.

Met mijn 6000+ @ 3,1Ghz en mijn 8800GTS 640MB Had ik 7500 3Dmarks.

Met mijn 6000+ @ 3,1Ghz en mijn GTX260 heb ik 7200 3Dmarks. :bonk:

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb trouwens de hele tijd hetzelfde OS gehad namelijk XP 32Bit.

Probeer eens zo min mogelijk applicaties op de achtergrond (MSN, IE/Firefox) te draaien zodat er genoeg RAM beschikbaar is.

Ik had AL mijn processen van Niels(computernaam) uitgezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Bump. Mijn vriend gaat een nieuw systeem kopen met een GTX295. Hij wilt helemaal futureproof zijn. Nu is hij naar de lokale PC winkel gegaan en hebben de mensen hem daar aangeraden een dual core te nemen, want dat is beter zeggen ze. Nu zeg ik tegen hem, neem een Phenom II(voor i7 heeft hij het geld niet). Maar hij gelooft de computerzaak meer dan mij. Heeft iemand nog manieren om hem te overtuigen?

Link to comment
Delen op andere websites

Bump. Mijn vriend gaat een nieuw systeem kopen met een GTX295. Hij wilt helemaal futureproof zijn. Nu is hij naar de lokale PC winkel gegaan en hebben de mensen hem daar aangeraden een dual core te nemen, want dat is beter zeggen ze. Nu zeg ik tegen hem, neem een Phenom II(voor i7 heeft hij het geld niet). Maar hij gelooft de computerzaak meer dan mij. Heeft iemand nog manieren om hem te overtuigen?

mensen die in een computerzaak staan weten er vaak nog minder van dan een ander random persoon van een computerforum ofzo, echt om te huilen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bump. Mijn vriend gaat een nieuw systeem kopen met een GTX295. Hij wilt helemaal futureproof zijn. Nu is hij naar de lokale PC winkel gegaan en hebben de mensen hem daar aangeraden een dual core te nemen, want dat is beter zeggen ze. Nu zeg ik tegen hem, neem een Phenom II(voor i7 heeft hij het geld niet). Maar hij gelooft de computerzaak meer dan mij. Heeft iemand nog manieren om hem te overtuigen?

mensen die in een computerzaak staan weten er vaak nog minder van dan een ander random persoon van een computerforum ofzo, echt om te huilen.

Idd, hij denkt dat de E8600 op 3,33Ghz en 250 euro kostend beter is dan de i7 920 :7. En dan de Phenom 955... :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn die mensen die de mythe dat dual-cores het beste zijn voor games levend houden.

Ligt er maar net aan wat voor spellen je speelt, maar in deze tijd kan je idd goed voor quadcores gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Het is bijna mijn verjaardag en dan ben ik van plan een nieuwe hardeschijf te vragen, maar de vraag is: welke?

Het liefst intern, zodat ik er meerdere besturingssystemen op kan installeren. Extern mag ook, als het niet anders kan.

Momenteel heb ik een Maxtor IDE UltraATA/133 van 40 GB. Deze heeft een S-ATA 4 polige stroomaansluiting. Als ik een nieuwe schijf koop, zal deze vervangen worden. De nieuwste hardeschijven zijn allemaal SATA en geen IDE meer, dus heb ik net even op mijn moederbord gekeken, en ik heb een blauwe en een witte SATA aansluiting (geen kabels helaas).

Op Alternate kwam ik deze SATA schijf, die mij wel aansprak qua grootte en prijs:

Klikkerdeklik

"Interface (intern): Serial ATA/300 Stroomaansluiting: SATA power (15-polig)".

SATA power (15-polig) heb ik niet kunnen vinden aan mijn voeding.

Nu dus de vragen:

1. Is intern verstandig, of toch maar extern?

2. Heb ik S-ATA/300?

3. Zou de schijf dan werken via een 15-polig-naar-4-polig, of kan mijn systeem de grootte etc. niet aan?

4. Wordt een PC traag van meerdere besturingssystemen?

5. Mocht het toch IDE worden, zou deze dan wat zijn?

Hier mijn specs. Ik heb een 280W voeding.

computer.gifComputer

  • Fabrikant: NEC Computers International
  • Computermodel: POWERMATE ML6
  • Computernaam: MARTIJN
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL
  • Model: PALOMAR (MS-6763)
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD
  • BIOS Model: AwardBIOS v6.00PG, versie V2.3
  • Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), AGP 1 (Gebruikt)
  • Poorten: IDE 1 (Geen), IDE 2 (Geen), FDD 1 (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), PS/2 Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), VIDEO (Video), (Audio), (Audio), CDIN1 M/B (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), ETHERNET (Netwerk)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz
  • Kloksnelheid: 2800 MHz
  • Socket: Socket 478

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 2559 MB RAM
  • Type(s): 1024 MB RAM (SDRAM, DIMM), 256 MB RAM (SDRAM, DIMM), 1024 MB RAM (SDRAM, DIMM), 256 MB RAM (SDRAM, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (E:)
  • Grootte: 191,66 GB (38,28 GB (C:) + 153,38 GB (E:) )
  • Vrije ruimte: 86,63 GB (21,93 GB (C:) + 64,7 GB (E:) )

drives.gifStations

  • Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: Lokale vaste schijf
  • Model(len): A: Onbekend, C: Maxtor 6E040L0 IDE, D: PIONEER DVD-RW DVR-112D, E: HDT72251 6DLAT80 USB Device USB

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Analog Devices, Inc.
  • Model: SoundMAX Integrated Digital Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: Radeon X1650 Series
  • Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor AGP (0x71E7)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6925

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Standaardbeeldscherm
  • Schermresolutie: 1024x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 85 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)
  • Model: USB-HID
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: USB

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): Intel® PRO/1000 CT Network Connection (Ethernet 802.3), Bluetooth PAN Network Adapter (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 10.0.0.3, MAC: 00:0C:76:A2:AF:EC, DHCP: 10.0.0.138 & IP: 0.0.0.0, MAC: 00:1F:81:00:02:50, DHCP: & IP: 192.168.116.1, MAC: 00:50:56:C0:00:01, DHCP: & IP: 192.168.88.1, MAC: 00:50:56:C0:00:08, DHCP:

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.4.0.11)

Alvast bedankt voor alle advies! :)

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik deze nemen. Heeft een grotere buffer en is goedkoper! En die IDE schijf is wel goed. Maar zoals je al gezien hebt is SATA goedkoper.

EDIT: Weet je toevallig wat voor voeding je hebt?(staat er meestal op)

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik deze nemen. Heeft een grotere buffer en is goedkoper! En die IDE schijf is wel goed. Maar zoals je al gezien hebt is SATA goedkoper.

EDIT: Weet je toevallig wat voor voeding je hebt?(staat er meestal op)

Op Alternate las ik reacties dat de Samsung schijven van 1 TB niet herkend werden door Windows en traag opstartten. :{

Ik heb een 280W voeding van FSP Group.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu dus de vragen:

1. Is intern verstandig, of toch maar extern? Intern is altijd sneller, maar als je een hdd puur voor opslag zou gaan gebruiken kun je ook extern gebruiken, en opslag is dan ook echt alleen films en muziek etc, geen programma's of OS ofzo dat is veel te sloom met een externe hdd.

2. Heb ik S-ATA/300? Nakijken via je moederbord fabrikant.

3. Zou de schijf dan werken via een 15-polig-naar-4-polig, of kan mijn systeem de grootte etc. niet aan? nakijken via je moederbord fabrikant

4. Wordt een PC traag van meerdere besturingssystemen? Nee, hij laadt maar een OS, het enige wat het opvult is je HDD.

5. Mocht het toch IDE worden, zou deze dan wat zijn? ik zou voor of IDE gaan of voor SATA, heb je dus al IDE hdd's zou ik voor nog een IDE gaan, maar met SATA ben je wel een stuk meer futureproof, dan kun je hem iig nog hergebruiken voor een eventuele nieuwe PC. Maar er zijn systemen die weleens irritant willen gaan doen als je SATA en IDE mixt.

Link to comment
Delen op andere websites

Er staat het volgende:

* Twee geïntegreerde seriële ATA host-controllers, in staat tot onafhankelijke DMA-functies op twee poorten. De SATA-controllers zijn volkomen transparant met de IDE-interface, maar met een lagere pin count en hogere prestaties

* De ICH5 SATA-interface ondersteunt gegevensoverdrachtsnelheden tot 150 MB/s

Die 150 MB/s is SATA/150 neem ik aan? Ik ben van plan de IDE schijf te vervangen, dus er zouden geen problemen moeten komen met IDE/SATA ruzies.

Werkt de schijf gelijk als ik hem aansluit, of moet ik eerst SATA activeren en/of drivers installeren?

Uw systeem heeft een vaste-schijf-controller van het type IDE (AT) dat is ingebouwd op het moederbord. Als u van plan bent een ander type vaste-schijfstation (bijvoorbeeld ESDI of SCSI) te installeren, dan moet u wellicht een compatibele controllerkaart voor de vaste-schijf installeren. (Zie de documentatie die werd geleverd met de nieuwe kaart voor instructies voor de installatie van de adapterkaart.) Een afzonderlijke kaart voor de schijfcontroller heeft vermoedelijk zowel diskette- als vaste-schijfcontrollers, en die worden automatisch door uw computersysteem gebruikt. Om een vaste-schijfstation in uw chassis te installeren, raadpleegt u uw Motherboard Guide voor de locatie van de geschikt IDE-connector op het moederbord van uw systeem. Vervolgens volgt u de procedure Hard Disk Drive Installation in het hoofdstuk Custom Installations.

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu een 500GB 7200RPM S-ATA schijf in mijn PC zitten, nu heeft mijn vader voor een test een 320GB S-ATA (7200RPM) schijf gekocht. Tests gedaan en nu mag ik de schijf hebben.

Nu de vraag; kan ik de schijf gewoon in mijn PC hangen zonder gezeur?

Zitten we nog steeds met dat Master/Slave - Jumpertjes gezeik?

Of gaat dat tegenwoordig al weer volautomatisch? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu een 500GB 7200RPM S-ATA schijf in mijn PC zitten, nu heeft mijn vader voor een test een 320GB S-ATA (7200RPM) schijf gekocht. Tests gedaan en nu mag ik de schijf hebben.

Nu de vraag; kan ik de schijf gewoon in mijn PC hangen zonder gezeur?

Zitten we nog steeds met dat Master/Slave - Jumpertjes gezeik?

Of gaat dat tegenwoordig al weer volautomatisch? :7

Volgens mij kun je dat allemaal in je BIOS doen. Net zoals het enabelen of disabelen van RAID. En anders moet je kijken achter op je HDD's en met die pinnen enzo verzetten welke master en slave is.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...